oke

Jäsen
7.4.2011
494
49
28
Vantaa
Yhden kerrran on tappi jäänyt jumiin tällä talvikaudella tähän mennessä, kun toinen tappi ei halunnut painautua alas lukkoasentoon. Vasaran ja tuurnan lisäksi apuhenkilö olisi hyvä olla painassa kytkintä, ettei tarvitse lyödä hydrauliikkaa vasten. Lukitus hoidetaan jousen ja avaus hydrauliikan voimalla. Paljonkohan mekanismin hinta nousisi, jos yksi yksitoiminen sylinteri ja vipu korvattaisiin kahdella kaksitoimisella sylinterillä?

Oke

pleh

Jäsen
28.3.2013
717
193
43
?? ---> ??
Leppis sanoi:
Voisiko tehtaalla muistaa mitä ovat koneelle tehneet? Jonkin verran menee laitteita huollosta läpi!
:? Kait ne muistaa mitä ovat tehneet tai jättäneet tekemättä :eek:

Mjoo, eli oireet ovat sellaiset että lämpimällä kelillä se hydrpumppu rähisee ja rohisee siellä muovien alla, mutta toimii silti vähän viiveellä. Pakkasella jokin jäätyy ilmeisesti jossain :?: sillä olen voidellut kaiken mikä on ollut silmin nähtävissä varsinaisista tapeista etc siellä puomin päässä (lue: ei jäässä). Nappia, kun kääntää niin valot vain himmenee normaalia enemmän. Nyt en muista viime kerrasta tarviiko sulake vaihtaa taas, todennäköisesti.

Tapitus toimi siis viime viikolla, kun tulin tänne ja putsasin 'vanhat' lumet pihasta. Senjälkeen oli nämä muutamat kunnon > -20 pakkasyöt/päivät ja nyt ei tapahdu enää mitään. Niinkuin sanottua niin olen oppinut ja jätin tapit ylös viime viikolla. Tänään kolasin pihan kauha irti, mutta hyvin se meni näinkin ilman kiirettä ja varoen.

Pakkasella ja pihalla lumisateessa en katteita ala availemaan joten jääköön odottamaan juhannuslumia.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Oli muuten loistava auraus keli tänään! Sopivasti lunta ja 15 astetta pakkasta. Pito oli erinomainen! Oli suorastaan ilo aurata. Nyt pari päivää huilia ja uusi kierros keskiviikkona ilmeisesti. Tulee kyllä ennätys talvi lumen suhteen pitkästä aikaa! En muista milloin meillä olisi ollut näin paljon lunta etelässä. Siitä on varmaan 10 vuotta!

Mutta en valita.... :p

pleh

Jäsen
28.3.2013
717
193
43
?? ---> ??
Sanoisinpa, että pitääkää hauskaa siellä lumen ja pakkasen keskellä.
Minä nautin vesisateesta täällä vähän etelämpänä plussa kelissä :?
Tulen takas aurailemaan juhannuslumia...

wx1

Jäsen
28.1.2016
79
10
8
Helsinki
Metsäkämpille Saloon oli tullut lunta jo lähes 40 senttiä ja pienellä 4-veto-katumaasturilla oli vaikeuksia päästä perille vaikka naapuri oli pari viikkoa sitten tietä kevyesti auraillut. Otin Avant 216:n eteen 140 cm kauhan ja puhdistin ensimmäisenä pihan, joka oli jo kertaalleen puhdistettu tänä talvena. Tie olikin työläämpi, kun lumi oli sotkettu useampaan kertaan. Työntelin kauhalla osan tiestä eli pahimmat paikat puhtaaksi menetelmällä suoraan ja vasemmalle, peruutus, suoraan ja oikealle, peruutus. Kahdella leveydellä sai tien tarpeeksi leveäksi autolle. Kauha taisi olla parempi väline sotkettuun lumeen kuin lumilevy. Hyvin jaksoi Pikku-Avant työntää, kun joka kulmassa on kunnon ketjut. Kovin on vaan hidasta. ;)

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Yks juttu mitä olen pohdiskellu on että miksi kaikki muutt soittaa tällaisena päivänä ja haluaisi aurausta kun ei muuten kelpaa? Ihmeellinen touhu! Kolaisi vaan niinkuin normaalisti!

Aamulla lähdin 06.30 ja kotiin tulin 20.00!

tompula

Jäsen
13.7.2016
167
34
28
Nokia
Kyllä niitä kavereita naapurustoon ilmestyy lumisateiden aikaan ....

Juhani

Jäsen
25.10.2011
732
205
43
STEFFE sanoi:
Yks juttu mitä olen pohdiskellu on että miksi kaikki muutt soittaa tällaisena päivänä ja haluaisi aurausta kun ei muuten kelpaa? Ihmeellinen touhu! Kolaisi vaan niinkuin normaalisti!

Noinhan se menee, mutta toivottavasti muistavat jatkossa, että kun joku tarjoaa aurausta itselleen sopimattomalla hinnalla, niin kannattaisi hommata joku todella pätevä romaani-nainen ennustamaan tai sitten sitten vaan maksaa palvelun tarjoajalle!!
Luullakseni muistivat vielä kysyä, että "ehtisitkö millään tänään vielä?"

pleh

Jäsen
28.3.2013
717
193
43
?? ---> ??
pleh sanoi:
Sanoisinpa, että pitääkää hauskaa siellä lumen ja pakkasen keskellä.
Minä nautin vesisateesta täällä vähän etelämpänä plussa kelissä :?
Tulen takas aurailemaan juhannuslumia...

Ja niin se lumisade löysi minut, läntinen saksan maa on valkoisena näillä nurkilla...
Onneksi talonmies (tai huoltoyhtiö?) hoitanee hommat, kun kone on siellä talvilevolla.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Juhani sanoi:
STEFFE sanoi:

Noinhan se menee, mutta toivottavasti muistavat jatkossa, että kun joku tarjoaa aurausta itselleen sopimattomalla hinnalla, niin kannattaisi hommata joku todella pätevä romaani-nainen ennustamaan tai sitten sitten vaan maksaa palvelun tarjoajalle!!
Luullakseni muistivat vielä kysyä, että "ehtisitkö millään tänään vielä?"

Tottakai haluavat tänään vielä ja jopa "voisitko tulla heti". No olen saanut nauraa paljon näinä päivinä. Paras oli tänään kun yksi "asukas" oli kysynyt mun asiakkaalta mun nro. Ei ollut antanut. Sama "asukas" valitti mulle yksi päivä että olin laittanut lunta hänen puolelle tietä(ei ollut hänen maata edes) ja nyt halusi saada lumenpudottajan pudottamat kasat pois.... En ajanut lähelläkään. Käyttäköön itse Fiskarsin kol tai pyytäkää lumenpudottaja kolaamaan pois. Maksakoon mieluummin hänelle! :lol: :lol: :lol:

pleh

Jäsen
28.3.2013
717
193
43
?? ---> ??
Leppis sanoi:
pleh sanoi:
Ja niin se lumisade löysi minut, läntinen saksan maa on valkoisena näillä nurkilla...
pleh sanoi:
Sanoisinpa, että pitääkää hauskaa siellä lumen ja pakkasen keskellä
Olisit pakannut Avantin mukaan :roll:
Olis, joo pitänyt mutta tulin vain "käsilaukun" kanssa ja siinä oli jo nyt ahdasta...

Liitteet

• IMGP2945small.jpg
    IMGP2945small.jpg
    77,5 KB · Katsottu: 1 192

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 403
542
113
Oho, siellähän on kunnolla lunta. Monelle autoilialle varmaan haastava tuote?

avant kaivuri 260

Jäsen
Keskustelun aloittaja
27.8.2014
254
14
18
22
Mänttä
Mites muilla tänää myräkässä mennyt?

Itse alotin jo klo 4 auraamisen ja klo 9 työt pysähtyi kun aura pamahti hangen alla olevaan kiveen. En tiedä mikä hajosi mutta kun auran kääntää vasemmalle kuten kuvassa ni kallistuu voimakkaasti oikealle käännettäessä ei kallistu

Liitteet

• Snapchat-1280036903.jpg
    Snapchat-1280036903.jpg
    205,6 KB · Katsottu: 1 120
  • Snapchat-544866746.jpg
    Snapchat-544866746.jpg
    128,1 KB · Katsottu: 1 119

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Ihan surkea keli aurata, Märkää kuin mikä, vesi valuu ja heikko pito kun ollaan oltu reilustu plussan puolella. Mutta rundi tehty. Lähdin klo 09 ja palasin 22.15. 75 pihaa aurattu. Nyt nukkumaan.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Tänään oli yllättävän hyvä keli vaikka lähellä nollaa oli. 2 tuntia vedin lähipihat, aamulla Hämeenlinnaan ja iltapäivällä on taas suururakka edessä. Olikohan talvi sitten tässä? Ainakin mä kaipaan vähän lepoa... Kone ei...

22.9.2016
79
4
8
21
Epaala,Pälkäne
Leppis sanoi:
Kyllä Kangasallakin on joutunut aurailemaan.
Reitit vaan muuttuu ahtaammiksi! Ollaan nykyään Kangasalan kaupunkilaisia. :lol:
Kyllä! Ammattikoulun pihaakin saanut tässä uudenvuoden jälkeen hieroa ihan urakalla! Lumikasat on jo aivan järkyttävän kokoiset! :shock: Hervannan huolto ilmeisesti päättänyt että saa kiinteistöhuollon opiskelijat hoitaa lumityöt. :lol: No eipä minulla mitään sitä vastaan ole. :cool: Lumikauhalle olisi kyllä kova tarve. :roll: Aika ärsyttävää pienellä sorakauhalla siirrellä kasoja. :ugeek: Hiekoituksesta ei tule hevonpaskaa kun sepelit on kipattu pihaan eikä ole pressua kasanpäällä niin aivan jäässähän se on! :roll:

Tässä vielä tältäpäivältä kuva kun joku viisas oli parkkeerannut keskelle aurattavaa aluetta. :twisted:

markkuvaari

Jäsen
25.11.2011
148
0
16
Tässä vielä tältäpäivältä kuva kun joku viisas oli parkkeerannut keskelle aurattavaa aluetta.

Ai että niitä on näitä viisaita sielläkin. Meillä eräs kaveri oli pistänyt sunnuntai-iltana autonsa inva paikalle ja se oli siinä 30 sm lunta päällä ja vieressä niin leveästi kuin uskalsin ottaa vierestä pois. Tiistai aamuna oli kadonnut. Että silleen....
Koittakaa pärjätä siellä suomen talvessa joka on meillä täällä kovin tuttua. Lumihommia alkaa olla jo 150 h takana ja edessä häämöttää vielä saman verranhttp://avantplanet.com/F1/posting.php?f=9&mode=reply&t=7523&sid=274099d460e372e6b38fe297472ba0bf#
markkuvaari

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
128 tuntia takana. Ja loppua ei näy.

Kyllä se Leppis on niin että nyt kun on diagnoosi EPEK niin tilanne muuttui huonommaksi. En pysty, en kykene :lol: :lol: :lol:

Eilenkin kun piti löhteä auraamaan niin alkoi piipparit piippaa. Eli ensi paloauton päälliköksi 2 tunniksi ja sitten aurailemaan!