Onkos muut jo ollut lumitöissä? | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
lajaatena sanoi:
Minulla myös kohtalon hetket lähellä sunnuntaina pitäisi tulla omalle tontille maasta jossa lunta ei näy, onkohan Karkkilassa lunta, lähiseudun miehet kertokaa.

pääsee kone laulamaan. Täällä on 30 cm.
 
STEFFE sanoi:
Meillä ei tullut kuin 3-4 cm. Eli ei auraus tarvetta.

edit. oma pihanhan piti aurata että sai edes vähän ajaa...

Onko sulla rahtiaurauksessa joku lumimäärä senteissä, joka pitää ylittyä? Että saa aurausluvan :D

Mun mielestä joku 4 cm on jo selkeesti aurattava määrä.
 
Me ollaan täällä sen verran landella että toleranssit ovat isompia. Kyllä mä jouduin sittenkin auraaman nämä kylä pihat kun maajussi veti tietkin. No nyt on paikat siistit. Kotinurkat vie 1.5 tuntia. Mutta tuonne isolle työmaalle 50+ pihat ei tarvinnut lähteä. Olivat saaneet sen verran vähän.

Mutta ei mulla sinänsä ole mitään senttirajoja. Vähän fiilispohjaltla mennään ja että miten sitä aikaa löytyy suhteessa tarpeeseen.
 
Tulihan sitä jo täälläkin tehtyä lumitöitä maanantai aamusta klo 03.00 (kun unirytmi on vielä sekaisin) Herättelin Avantin käyntiin ja aloittelin lumityöt , luntahan oli tullut kolmen viikon aikana ihan reilusti , taisi paikoin olla n. 40 cm
 
No niin, nyt saa olla sitten tältä talvelta lumityöt tässä... seuraavan kerran ensi vuonna.
Mielenkiintoinen vaan tuo hydrauliikalla toimiva tappisysteemi, kun taas! :x pikku pakkasen jälkeen lakkasi toimimasta. Sama teki viime talvena ja en saanut koneesta kauhaa irti ennen juhannusta. Nyt sentään muistin jättää tapit ylös ja meni sitten auraus hyvin, hyvin varoen irtokauhalla tällä kertaa. Pakkastakaan ollut kuin tuossa -23 tienoilla tms. ja konekin katon alla suojassa
Pitää yrittää muistaa soittaa ja kysellä tekikö huolto tuolle mitään viime keväänä vaikka siitä olin sanovinani.

JK. ja kiitän taas kerran heitä, jotka aikoinaan täällä neuvoivat hankkimaan tuon ison kippikauhan !
 

Liitteet

  • SNAP_CH01_2019_01_23_small.jpg
    SNAP_CH01_2019_01_23_small.jpg
    57,6 KB · Katselut: 922
pleh sanoi:
Mielenkiintoinen vaan tuo hydrauliikalla toimiva tappisysteemi, kun taas! :x
Sitä tappia voi kolauttaa auki päin sopivalla tuurnalla kauhan kiinnikkeen alalenkin sisältä.
Kauha voi olla vähän ilmassa kärki maata vasten. Pitää varoa, ettei kauha tipu varpaille!
Tappimekanismin poikkirauta saattaa olla hieman taipunut, jolloin aukaisusylinterin liikerata loppuu kesken. Voisiko tehtaalla muistaa mitä ovat koneelle tehneet? Jonkin verran menee laitteita huollosta läpi!
 
Yhden kerrran on tappi jäänyt jumiin tällä talvikaudella tähän mennessä, kun toinen tappi ei halunnut painautua alas lukkoasentoon. Vasaran ja tuurnan lisäksi apuhenkilö olisi hyvä olla painassa kytkintä, ettei tarvitse lyödä hydrauliikkaa vasten. Lukitus hoidetaan jousen ja avaus hydrauliikan voimalla. Paljonkohan mekanismin hinta nousisi, jos yksi yksitoiminen sylinteri ja vipu korvattaisiin kahdella kaksitoimisella sylinterillä?

Oke
 
Leppis sanoi:
Voisiko tehtaalla muistaa mitä ovat koneelle tehneet? Jonkin verran menee laitteita huollosta läpi!
:? Kait ne muistaa mitä ovat tehneet tai jättäneet tekemättä :eek:

Mjoo, eli oireet ovat sellaiset että lämpimällä kelillä se hydrpumppu rähisee ja rohisee siellä muovien alla, mutta toimii silti vähän viiveellä. Pakkasella jokin jäätyy ilmeisesti jossain :?: sillä olen voidellut kaiken mikä on ollut silmin nähtävissä varsinaisista tapeista etc siellä puomin päässä (lue: ei jäässä). Nappia, kun kääntää niin valot vain himmenee normaalia enemmän. Nyt en muista viime kerrasta tarviiko sulake vaihtaa taas, todennäköisesti.

Tapitus toimi siis viime viikolla, kun tulin tänne ja putsasin 'vanhat' lumet pihasta. Senjälkeen oli nämä muutamat kunnon > -20 pakkasyöt/päivät ja nyt ei tapahdu enää mitään. Niinkuin sanottua niin olen oppinut ja jätin tapit ylös viime viikolla. Tänään kolasin pihan kauha irti, mutta hyvin se meni näinkin ilman kiirettä ja varoen.

Pakkasella ja pihalla lumisateessa en katteita ala availemaan joten jääköön odottamaan juhannuslumia.
 
Oli muuten loistava auraus keli tänään! Sopivasti lunta ja 15 astetta pakkasta. Pito oli erinomainen! Oli suorastaan ilo aurata. Nyt pari päivää huilia ja uusi kierros keskiviikkona ilmeisesti. Tulee kyllä ennätys talvi lumen suhteen pitkästä aikaa! En muista milloin meillä olisi ollut näin paljon lunta etelässä. Siitä on varmaan 10 vuotta!


Mutta en valita.... :p
 
Sanoisinpa, että pitääkää hauskaa siellä lumen ja pakkasen keskellä.
Minä nautin vesisateesta täällä vähän etelämpänä plussa kelissä :?
Tulen takas aurailemaan juhannuslumia...
 
Metsäkämpille Saloon oli tullut lunta jo lähes 40 senttiä ja pienellä 4-veto-katumaasturilla oli vaikeuksia päästä perille vaikka naapuri oli pari viikkoa sitten tietä kevyesti auraillut. Otin Avant 216:n eteen 140 cm kauhan ja puhdistin ensimmäisenä pihan, joka oli jo kertaalleen puhdistettu tänä talvena. Tie olikin työläämpi, kun lumi oli sotkettu useampaan kertaan. Työntelin kauhalla osan tiestä eli pahimmat paikat puhtaaksi menetelmällä suoraan ja vasemmalle, peruutus, suoraan ja oikealle, peruutus. Kahdella leveydellä sai tien tarpeeksi leveäksi autolle. Kauha taisi olla parempi väline sotkettuun lumeen kuin lumilevy. Hyvin jaksoi Pikku-Avant työntää, kun joka kulmassa on kunnon ketjut. Kovin on vaan hidasta. ;)
 
Yks juttu mitä olen pohdiskellu on että miksi kaikki muutt soittaa tällaisena päivänä ja haluaisi aurausta kun ei muuten kelpaa? Ihmeellinen touhu! Kolaisi vaan niinkuin normaalisti!

Aamulla lähdin 06.30 ja kotiin tulin 20.00!
 
STEFFE sanoi:
Yks juttu mitä olen pohdiskellu on että miksi kaikki muutt soittaa tällaisena päivänä ja haluaisi aurausta kun ei muuten kelpaa? Ihmeellinen touhu! Kolaisi vaan niinkuin normaalisti!

Aamulla lähdin 06.30 ja kotiin tulin 20.00!

Noinhan se menee, mutta toivottavasti muistavat jatkossa, että kun joku tarjoaa aurausta itselleen sopimattomalla hinnalla, niin kannattaisi hommata joku todella pätevä romaani-nainen ennustamaan tai sitten sitten vaan maksaa palvelun tarjoajalle!!
Luullakseni muistivat vielä kysyä, että "ehtisitkö millään tänään vielä?"
 
pleh sanoi:
Sanoisinpa, että pitääkää hauskaa siellä lumen ja pakkasen keskellä.
Minä nautin vesisateesta täällä vähän etelämpänä plussa kelissä :?
Tulen takas aurailemaan juhannuslumia...

Ja niin se lumisade löysi minut, läntinen saksan maa on valkoisena näillä nurkilla...
Onneksi talonmies (tai huoltoyhtiö?) hoitanee hommat, kun kone on siellä talvilevolla.
 
Juhani sanoi:
STEFFE sanoi:
Yks juttu mitä olen pohdiskellu on että miksi kaikki muutt soittaa tällaisena päivänä ja haluaisi aurausta kun ei muuten kelpaa? Ihmeellinen touhu! Kolaisi vaan niinkuin normaalisti!

Aamulla lähdin 06.30 ja kotiin tulin 20.00!

Noinhan se menee, mutta toivottavasti muistavat jatkossa, että kun joku tarjoaa aurausta itselleen sopimattomalla hinnalla, niin kannattaisi hommata joku todella pätevä romaani-nainen ennustamaan tai sitten sitten vaan maksaa palvelun tarjoajalle!!
Luullakseni muistivat vielä kysyä, että "ehtisitkö millään tänään vielä?"

Tottakai haluavat tänään vielä ja jopa "voisitko tulla heti". No olen saanut nauraa paljon näinä päivinä. Paras oli tänään kun yksi "asukas" oli kysynyt mun asiakkaalta mun nro. Ei ollut antanut. Sama "asukas" valitti mulle yksi päivä että olin laittanut lunta hänen puolelle tietä(ei ollut hänen maata edes) ja nyt halusi saada lumenpudottajan pudottamat kasat pois.... En ajanut lähelläkään. Käyttäköön itse Fiskarsin kol tai pyytäkää lumenpudottaja kolaamaan pois. Maksakoon mieluummin hänelle! :lol: :lol: :lol:
 
Leppis sanoi:
pleh sanoi:
Ja niin se lumisade löysi minut, läntinen saksan maa on valkoisena näillä nurkilla...
pleh sanoi:
Sanoisinpa, että pitääkää hauskaa siellä lumen ja pakkasen keskellä
Olisit pakannut Avantin mukaan :roll:
Olis, joo pitänyt mutta tulin vain "käsilaukun" kanssa ja siinä oli jo nyt ahdasta...
 

Liitteet

  • IMGP2945small.jpg
    IMGP2945small.jpg
    77,5 KB · Katselut: 1 287

Uusimmat keskustelut