Onkos muut jo ollut lumitöissä? | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
Mites muilla tänää myräkässä mennyt?

Itse alotin jo klo 4 auraamisen ja klo 9 työt pysähtyi kun aura pamahti hangen alla olevaan kiveen. En tiedä mikä hajosi mutta kun auran kääntää vasemmalle kuten kuvassa ni kallistuu voimakkaasti oikealle käännettäessä ei kallistu
 

Liitteet

  • Snapchat-1280036903.jpg
    Snapchat-1280036903.jpg
    205,6 KB · Katselut: 1 230
  • Snapchat-544866746.jpg
    Snapchat-544866746.jpg
    128,1 KB · Katselut: 1 231
Ihan surkea keli aurata, Märkää kuin mikä, vesi valuu ja heikko pito kun ollaan oltu reilustu plussan puolella. Mutta rundi tehty. Lähdin klo 09 ja palasin 22.15. 75 pihaa aurattu. Nyt nukkumaan.
 
Tänään oli yllättävän hyvä keli vaikka lähellä nollaa oli. 2 tuntia vedin lähipihat, aamulla Hämeenlinnaan ja iltapäivällä on taas suururakka edessä. Olikohan talvi sitten tässä? Ainakin mä kaipaan vähän lepoa... Kone ei...
 
Leppis sanoi:
Kyllä Kangasallakin on joutunut aurailemaan.
Reitit vaan muuttuu ahtaammiksi! Ollaan nykyään Kangasalan kaupunkilaisia. :lol:
Kyllä! Ammattikoulun pihaakin saanut tässä uudenvuoden jälkeen hieroa ihan urakalla! Lumikasat on jo aivan järkyttävän kokoiset! :shock: Hervannan huolto ilmeisesti päättänyt että saa kiinteistöhuollon opiskelijat hoitaa lumityöt. :lol: No eipä minulla mitään sitä vastaan ole. :cool: Lumikauhalle olisi kyllä kova tarve. :roll: Aika ärsyttävää pienellä sorakauhalla siirrellä kasoja. :ugeek: Hiekoituksesta ei tule hevonpaskaa kun sepelit on kipattu pihaan eikä ole pressua kasanpäällä niin aivan jäässähän se on! :roll:

Tässä vielä tältäpäivältä kuva kun joku viisas oli parkkeerannut keskelle aurattavaa aluetta. :twisted:
20190206-095152.jpg
 
Tässä vielä tältäpäivältä kuva kun joku viisas oli parkkeerannut keskelle aurattavaa aluetta.

Ai että niitä on näitä viisaita sielläkin. Meillä eräs kaveri oli pistänyt sunnuntai-iltana autonsa inva paikalle ja se oli siinä 30 sm lunta päällä ja vieressä niin leveästi kuin uskalsin ottaa vierestä pois. Tiistai aamuna oli kadonnut. Että silleen....
Koittakaa pärjätä siellä suomen talvessa joka on meillä täällä kovin tuttua. Lumihommia alkaa olla jo 150 h takana ja edessä häämöttää vielä saman verranhttp://avantplanet.com/F1/posting.php?f=9&mode=reply&t=7523&sid=274099d460e372e6b38fe297472ba0bf#
markkuvaari
 
128 tuntia takana. Ja loppua ei näy.

Kyllä se Leppis on niin että nyt kun on diagnoosi EPEK niin tilanne muuttui huonommaksi. En pysty, en kykene :lol: :lol: :lol:

Eilenkin kun piti löhteä auraamaan niin alkoi piipparit piippaa. Eli ensi paloauton päälliköksi 2 tunniksi ja sitten aurailemaan!
 
140 tuntia takana. 10 asiakasta ovat tilanneet muussin poisto huomiseksi. Aikaa niillä on su aamu klo 10 asti tilata. Siinä sunnuntai päivä menee mukavasti! :p
 
STEFFE sanoi:
140 tuntia takana. 10 asiakasta ovat tilanneet muussin poisto huomiseksi. Aikaa niillä on su aamu klo 10 asti tilata. Siinä sunnuntai päivä menee mukavasti! :p

Joo tullut 3 pvää välillä lunta ja taas vettä + keli koko ajan nyt on kauha kiinni pääsee penkkoja ja tiehaaroja putsailemaan. Siinä meneekin aikaa.Aamulla klo 6 kone käyntiin ja hommiin.
 
Pistin aamulla tänään alueen FB-ryhmään viestin, että jos joku on kyllästynyt pihaloskaan, mä voin tulla kuorimaan sen pois. Laitoin poustin kl 8 aamulla. Kl 9-14 jatkuvaa ajoa, tunnin tauko ja taas mentiin.

Nyt kotona. Sauna, Karhu ja sapuska. Huomenna samanlainen päivä nyt jo tiedossa...

Tars ehtii päivätöitäkin tekemään. Noh, illalla sitten :D
 
Asia on niin että kysyntä ja tarjonta ei oikein kohtaa. Tarjoajia on aivan liian vähän ja kysyntä on rajaton. Suurin ongelma saada se ilmeisesti tietoon ihmisille että tarjontaa löytyy.

Itse olen antanut palvelutaso ja aurausjälki puhua puolestaan. En ole markkinoinut. Pihoja on 75.
 
Kyllä sunkin, Steffe pitää liittyä Facebookkiin.

Tämä alue, jolla asun (Littoinen) asuu n. 4000 ihmistä. Littoinen City -nimisessä fb-ryhmässä on 3500 jäsentä. Eio helpompaa tapaa tavoittaa noin monta ihmistä muutaman kilsan säteellä...
 
Juha sanoi:
Kyllä sunkin, Steffe pitää liittyä Facebookkiin.

Tämä alue, jolla asun (Littoinen) asuu n. 4000 ihmistä. Littoinen City -nimisessä fb-ryhmässä on 3500 jäsentä. Eio helpompaa tapaa tavoittaa noin monta ihmistä muutaman kilsan säteellä...

Mä en kaipaa yhtään lisää asiakkaita. Olen valmis karsimaan pois 30% nykyisistäkin. Helpoin tapa siihen on nostaa hintoja jolloin osa tippuu pois luonnollista tietä.
 
Juha sanoi:
Kyllä sunkin, Steffe pitää liittyä Facebookkiin.

Mulla on elämä enkä näe mitä Fb tai insta tai mikään muu antaisi lisä arvona. Mulle voi soittaa jos on asiaa, ei tarvitse laittaa johonkin someen sitä.
 
STEFFE sanoi:
Mä en kaipaa yhtään lisää asiakkaita.

No tähän ei ole itsekin yrittäjänä, mitään sanottavaa...

Mulla on omat aurausasiakkaat, mutta tänään tein n. 40 talon loskat a25 euroa. Eli Some toi mulle tontun tilin. Tänään kun ei satanut lunta aurattavaksi...
 
Juha sanoi:
No tähän ei ole itsekin yrittäjänä, mitään sanottavaa...

Mulle tää lumiruljanssi on harrastus ja auraan 75 pihaa. Pihat ovat niin hyvin aurattuja että 20% kaipaa joskus muussinpoistoa, muuten ovat sileät. Mutta yritän välttää uusien ottamista koska tämä ruljanssi pitää ehtiä hoitaa muun työn ohella. Ja nyt rundi on sellaiset 10-13 tuntia lumenlaadusta riippuen. Muussinpoistolle varmaan olisi kysyntää enemmänkin mutta sitten nekin haluavat aurausta automaattisesti ja kohta niitä asiakkaita on sitten 100 kpl mitä vie 15 tuntia... Muussin poisto pari kolme kertaa on silti marginaalinen rahallisesti joten en koe tärkeäksi panostaa siihen muille kun omille asiakkaille.

Mutta jos ei normaalisti auraa kovin paljon niin kevyt muussikierros tekee hyvää kassalle.
 
STEFFE sanoi:
Mutta jos ei normaalisti auraa kovin paljon niin kevyt muussikierros tekee hyvää kassalle.

Jep. Parin päivän muussishow toi kassaan enemmän rahaa kuin koko talven auraamiset. Ja lisää on tulossa...

Mukavaa saada kone talvellakin hyötykäyttöön. Kesäisin se on n. 100 pv vuokralla.
 
No ei me nyt noin vähällä anneta periksi. Tekemieni tilastojen valossa vielä noin 100 h tälle talvelle riittää lumihommia. Mutta mikä sen koskaan tietää mikä on talven itsensä ajatus. :roll:
 
Tuli huollettu linko ja zoomiaura äsken sekä koneen pesu. Seuraavaksi pitää kai teroittaa ruohonleikkurin terät ja ladata akku.....

Tämä oli tässä! :lol:
 
Muutama muussikeikka on huomiselle kauhan kanssa, mutta uutta puskulevyä en taida päästä enää testaamaan... Varmaan ens talvestakin tulee lumeton...
 

Uusimmat keskustelut