Opticontrol ja ohjauskytkinpaketti lumilingon kaverina | AvantClub - Keskustelupalsta

A-fantti

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.11.2017
144
47
28
Vantaa
Harkitsen lumilingon hankintaa. Siihen liittyen kysyisin viisaammilta, että miten lingon torvea käännetään vaakatasossa hytistä ilman opticontrollia, kuten Avant-kuvastossa kerrotaan mahdolliseksi? Lingon kohdalla kuvastossa mainitaan, että opticontrol on pakollinen ainoastaan jos lingon torven korkeuden säätö on myös sähköinen.
Lisäksi kysyisin, että mistä tiedän onko koneessani ohjauskytkinpaketti, joka mahdollistaisi kuvaston mukaan Opticontrolin asentamisen pelkästään 154e hintaisella jälkiasennussarjalla kun täys lisävaruste maksaisi 571e?

Sekavuutta lisää vielä se, että Avant kuvastossa lingon kohdalla puhutaan Opticontrol-ohjainkytkinpaketista, kun Opticontrolin kohdalla taas näistä puhutaan opticontrolista ja ohjauskytkinpaketista erillisinä asioina... mikähän on mitäkin?
 
Mulla tuli ligon mukana semmoinen johto jossa vipukytkin ja sillä käänetään heittotorvea. Ostin sen korkeus kääntimen jälkikäteen johon tarvitaan sitä optikontrolia. No se mulla oli koneessa valmiina niin tuo johto jäi ylimääräiseksi.
 
Ok, kiitoksia tiedosta. Kuinka pitkä kyseinen johto on ja kuinka pieni kytkin siinä on päässä. Jos kuvan saisi? Kun 225:ssäni on umpiohjaamo. Oven alta onnistuisi, jos ei sotkennu eturenkaaseen vahingossa tai jos on oikein pieni niin tuulisasin yläpuolelta sisälle. Mutta pitäisi keksiä tapa, ettei tarvitsisi lasia irroittaa joka kerta kun laittaa lingon nokalle.... menee liian säätämiseksi.
 
Asensin itse 5-sarjalaiseen opticontrolin tai silloin se taisi olla nimellä työkaitteen ohjauskytkin. Ei ollut kovinkaan kallis ja oli helppo homma, aikaa meni 1-2h. Suosittelen, tuo irrallinen kaapeli jonka toinen pää on työlaitteessa ja toinen tökätään koneen tupakansytyttimeen on aika epäkäytännöllinen.
 
Asensin itse 5-sarjalaiseen opticontrolin tai silloin se taisi olla nimellä työkaitteen ohjauskytkin. Ei ollut kovinkaan kallis ja oli helppo homma, aikaa meni 1-2h. Suosittelen, tuo irrallinen kaapeli jonka toinen pää on työlaitteessa ja toinen tökätään koneen tupakansytyttimeen on aika epäkäytännöllinen.
Joo, aluksi tuntuu, että mitäs sillä ohjauskytkinpaketilla tekee, mutta kun on muutaman kerran etsinyt pimeästä ohjaamosta sitä irrallista kytkintä ja irronnutta tupakansytytinadapteria, niin sitä tulee toisiin ajatuksiin!:)
 

Uusimmat keskustelut