päähine pakkasella kuulosuojaimien kanssa | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Hei,
miten suojaatte päänne talvella pakkasilla jos ei ole hyttiä?
Tuntuu että hyviä ratkaisuja ei ole kuulosuojaimien kanssa.
Kuulosuojaimet kun laittaa myssyn ulkopuolelle niin eivät vaimenna enää niin hyvin. Eikä hirveesti kuule puhelinta kuulokkeissakaan jos ne eivät ole tiiviitä. :(

Miten olette ratkaisseet ongelman? :?:

Olen joskus sanonut että hytti on amatööreille, alkaa kaduttaa näillä pakkasasteilla...
 
Mulla on semmoinen vimon tekemä löysä pipo, joka menee mainiosti kuulosuojaimien kanssa. Samoin voi käyttää vaikka metsästyslippistä (ledi-valotkin).

Itse teen niin, että laitan kuulosuojaimet päähän, pipo päälle, collegetakin huppu vielä sen päälle ja lopuksi kaiken päälle talvitakin huppu, joka yritän saada suojaamaan myös otsaa, jota tosin pipo jo suojaa. Käsiin rukkaset. Lämppäripohjalliset olisi hyvät jaloille.
 
Eikös perinteinen karvalakki + huppu vaimenna mukavasti? vaatii tosin luuriin korvanapin, jos haluaa seurustella ajon aikana.

Tämä on hatara muistikuva ajoilta, jolloin jouduin ajamaan arktisissa oloissa ilman hyttiä ja lämmitintä.

.m
 
Maasturisti sanoi:
Tämä on hatara muistikuva ajoilta, jolloin jouduin ajamaan arktisissa oloissa ilman hyttiä ja lämmitintä.

.m

Eikös laivoissa ole niitä hyttejä? ...jotkut raahaa niihin aamuyöstä vastakkaisensukupuolen edustajia,"lämmittimiä"... :roll:

MÄ ainakin haluun ajella Avantillani yksin! :D
 
Sekatyömies sanoi:
Eikös laivoissa ole niitä hyttejä? ...jotkut raahaa niihin aamuyöstä vastakkaisensukupuolen edustajia,"lämmittimiä"... :roll:

Kävin tuossa juuri äänestämässä ja sen pohjalta voisin Sekatyömiestä valaista että nykyään ei lämmittimien tarvi välttämättä olla edes 'vastakkaista' :)
 
Tuulenpitävä kypärähuppu ja päälle umpimallin kelkkakypärä... Vaimentaa ääntä yleensä ihan tarpeeksi, joten ei tarvi (eikä sopisikaan) tulppia tai mikkihiiriä.
 
Viritin äsken ompelukonetta käyttäen yhden mun talvihatuista #kuulosuojainystävälliseksi".
Eli piirsin ulkopuolelle kuulosuojaimen kohta ja ompelin siihen viivalle ompelekierroksen. Sitten leikkasin pois sisävuori 3mm ompeleesta ja sitten poistin vielä sen tuulenpitävän ulkokankaan silleen että jäi 1 cm ompeleeseen. Tuli hassun näköiseksi mutta vaikuttaisi toimivan hyvin! On niin hiljaista sisällä että voi hyvin puhua puhelimessakin!

Tällaisessa tuotteessa olis markkinasauma!
 
STEFFECTIVE sanoi:
Tällaisessa tuotteessa olis markkinasauma!


Hyödyllisyysmalli -hakemus huomenna postiin ja pipoja ompelemaan.

Mainoslauseeksi vaikkapa

"kun tulee lunta tupaan, ei tämä pipo kiristä!"

Olisin muuten tilannut yhden nollasarjasta, mutta kun minulla on lämmin koppi, niin en tarvitse ;)
 
Kiitos!
Ajattelin kyllä käydä näyttämässä sitä valmistuttajan luona huomenna. Jospa he ottaisivat idea tuotantoon!

Katselin äsken tuota Ylöjärven hinnastoa.... Kyllä lämmin hytti kiinnostaisi tällaista vanhaa miestä...

Mutta nyt modifioidun pipon myötä pärjään tämän talven! En kehtaa joka vuosi ostaa 1 pieni vihreä lisää pihalle...
 
Ei ihan suoraa liity päähineeseen, mutta virittelin kuulosuojaimiin tuollaisen lisäyksen.
Oli jäänyt ylimääräinen kypäräpuhelimen asennus setti hyllyyn ja "älymokkulalle" löytyi myös talvikäyttöä.
Nyt saa puhelin olla taskussa, eikä juttelu haittaa työntekoa. kuuluu hyvin eikä vastapuoli tiedä soittaneensa kesken työskentelyn.
Myös musat saa puhelimesta luuriin jos niin haluaa.
Katselin Peltorin omaa vastaavaa, mutta kauhistuin hintaa ja päätin kokeilla omatekoista.
 

Liitteet

  • Luuri.jpg
    Luuri.jpg
    76,5 KB · Katselut: 1 380
Mulla on vanha 528+ jossa on koppi vebastolla. Ei ole päätä palellu.
Kyllä noitten luurien kanssa jonkunlainen pipo sopii olemaan. Lippalakki on useimmiten mulla päässä.
 

Uusimmat keskustelut