Palkkiniittokoneen terien palkki poikki | AvantClub - Keskustelupalsta

Ville

Jäsen
Keskustelun aloittaja
2.12.2016
49
0
6
Tervehdys, onko kenelläkään kokemusta; meni palkkiniittokoneen terien tukipalkki poikki juuresta eli kohdasta jossa se rasvattava nivel kiinnityy terien tukipalkkiin, siinä nivelen alla on tukipalkki, kun se loppuu ja terien kiintyspalkki alkaa siitä napsahti poikki. Kannattaa hitsata alhaalta, vaiko ostaa uusi teräpalkki terineen ?
 
Kannattaa soittaa tehtaalle mitä ruoto maksaisi ennen hitsaustöihin ryhtymistä.
Traktorien niittokoneiden ruotoja olen hitsaillut, jotkut on kestäneet toiset taas ei.
 
Mulla mennyt kanssa. Kuva alla. En jaksanut alkaa korjailee. Uusi tehtaalta ei ollut pahan hintainen. Ostin pelkän ruodon, ja vaihdoin siihen vanhat terälaput. Vaihtaessa huomasin, että muutama lappu oli aika huonona. Mulla oli muistaakseni muutama uusi lappu varastossa, joten uusin huonoimmat. Näin jälkeenpäin, olis kannattanut uusia samalla kaikki, mutta oli taas "kiire" .... :cool:
 

Liitteet

  • IMG_1124.jpg
    IMG_1124.jpg
    175,2 KB · Katselut: 1 275
Poikki on kerran mennyt ja melko uutena. Hitsautin paikallisella konepajalla (samalla joka teki sovitteet aikaisemmin lähettämääni kuvaan itse tehdyt työlaitteet/sovitus) Nyt olen leikannut pensasaitojakin jo useamman kesän aikana aika paljon kyseisellä vehkeellä ja hyvin on hitsaus kestänyt.
kestävää kesää, markkuvaari
 
Meni myös poikki tuosta laitteesta joka oli Steffeltä lainassa jokunen vuosi sitten. Hitsasin sen ja laitoin tekiraudan sihen päälle ja hyvin on kestänyt tähän päivään. Toki uusi odottaa hyllyssä. ?
 
MRJ sanoi:
Meni myös poikki tuosta laitteesta joka oli Steffeltä lainassa jokunen vuosi sitten. Hitsasin sen ja laitoin tekiraudan sihen päälle ja hyvin on kestänyt tähän päivään. Toki uusi odottaa hyllyssä. ?

Jep oli hyvin asiallisesti tehty korjaus "laina laitteeseen" :p
 
Ongelmana tuossa laitteessahan on se että varoventtiili on liian hidas jos tulee joku este väliin. Ja jos hydemoottorin työntötanko sattuu olemaan "veto" vuorossa niin poikkihan se vetää sitä ruotoa ennen kuin varoventtiili kuittaa sen. Toki oleellistahan on myös se että minkälaisilla kierroksilla/teränopeudella sitä käytettään. Perus rakennehan on tarkoitettu matalalle työliikkeille.
 

Uusimmat keskustelut