Peräkärry koneen kuljettamiseen

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 701
147
63
Sillä sitten testaamaan, jos muuta ei löydy :)

pleh

Jäsen
28.3.2013
462
26
28
?? ---> ??
No, se pipo&yskimis suunnitelma on silti vielä ykkösenä ;)
Jotenkin alan ymmärtää tuota koronatiedotusta josta unohdetaan ihmisten perustuslakiin kirjatut oikeudet, kun lukee näitä "virallisia" tiedonantoja liittyen kuljetuslakeihin.

• Tykkää
Reaktiot: Leppis

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 221
150
88
Bobäck
Milloin meinaat suunnata Ylöjärvelle päin? Mullakin on kohta reissu edessä. Kohta tulee 50 tuntia täyteen...

pleh

Jäsen
28.3.2013
462
26
28
?? ---> ??
Milloin meinaat suunnata Ylöjärvelle päin? Mullakin on kohta reissu edessä. Kohta tulee 50 tuntia täyteen...
"Terveyskeskus" myönsi lääkäriajan tiistaille ja lupasin hakea pois torstaina, että saavat kaikki 1000'nen tunnin hoitosuunnitelman mukaiset turvatestit tehtyä. Tiistaina aamulla puoli ysiin tähtäys ja torstaina heti seiskaan.

Varsinainen (omatoiminen) testiajo on varattu paluumatkalle. Tilasin mökkitielle 50tn mursketta lisättynä optiolla toisesta kuormasta. Tiistai on helppo päivä eestaas moottoritietä ja torstai vähän pidempi, kun tulee kuorma-auto ajoa 2x480km. Pitää ehtiä palauttamaan vuokra-auto perjantaina aamu kuuteen mennessä - kuitenkin noudattaen "moottoriajoneuvon kuljettajan työaikalakia & ajo- ja lepoaika-asetusta" ainakin noin pääsääntöisesti.

Eikös 800'n ole korkeampi joten se ei taida mahtua auton koppiin samaan kuljetukseen vaikka tilaa muuten olisi varmaan kolmelle peräkkäin ;) Huomasin muuten, että minä taidan oikeasti tarvita toisenkin koneen :oops: Yksi työmaalla ja toinen mökillä vaikka minä olen aina kuvitellut selviäväni yhdellä. Mökkikone vähän pienempi, niin saa kuljetettua aikanaan kärryllä. Siis senjälkeen, kun tämä työmaa on selvitetty ja voin luovuttaa TheKone'en seuraavalle varaa... eikun tarvitsijalle. Saisikohan sen hankittua metsäverotukseen kuluksi?

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 221
150
88
Bobäck
"Terveyskeskus" myönsi lääkäriajan tiistaille ja lupasin hakea pois torstaina, että saavat kaikki 1000'nen tunnin hoitosuunnitelman mukaiset turvatestit tehtyä. Tiistaina aamulla puoli ysiin tähtäys ja torstaina heti seiskaan.

Varsinainen (omatoiminen) testiajo on varattu paluumatkalle. Tilasin mökkitielle 50tn mursketta lisättynä optiolla toisesta kuormasta. Tiistai on helppo päivä eestaas moottoritietä ja torstai vähän pidempi, kun tulee kuorma-auto ajoa 2x480km. Pitää ehtiä palauttamaan vuokra-auto perjantaina aamu kuuteen mennessä - kuitenkin noudattaen "moottoriajoneuvon kuljettajan työaikalakia & ajo- ja lepoaika-asetusta" ainakin noin pääsääntöisesti.

Eikös 800'n ole korkeampi joten se ei taida mahtua auton koppiin samaan kuljetukseen vaikka tilaa muuten olisi varmaan kolmelle peräkkäin ;) Huomasin muuten, että minä taidan oikeasti tarvita toisenkin koneen :oops: Yksi työmaalla ja toinen mökillä vaikka minä olen aina kuvitellut selviäväni yhdellä. Mökkikone vähän pienempi, niin saa kuljetettua aikanaan kärryllä. Siis senjälkeen, kun tämä työmaa on selvitetty ja voin luovuttaa TheKone'en seuraavalle varaa... eikun tarvitsijalle. Saisikohan sen hankittua metsäverotukseen kuluksi?
sulla siis lähtö klo 06! Tuo 800 kone on noin 225-230 korkea. Laitan sen kärryn päälle kun tulee ajankohtaiseksi. Nyt olen ollut niin laiska ettei tunteja ole tullut koneeseen moneen päivään. Mulla olisi vähän prokkista huomiseksi sille ja jos pesen alarinteessä olevan talon raput painepesurilla niin pitää ratkaista sekin jollain tavalla. Avantin painepesurin letku ei riitä pituudeltaan kun puolen väliin. Ja normi painepesuri mikä olisi hyvä niin on 400V eikä mulla niin monta jatkoroikkaa ole. Joten jää 2 vaihtoehtoa: joko tuottaa sähköt Avantin genellä tai haen kaupasta jatkojohto rullan lisää...

pleh

Jäsen
28.3.2013
462
26
28
?? ---> ??
Aina jotain ongelmaa johon tarvis "vähän isomman koneen" ;)
Miksi, kukaan ei kertonut (olen puhunut viime viikolla kolmen eri ihmisen kanssa järjestelyistä) että torstai on helatorstai joka yleensä vapaapäiväksi luetaan? Tuommoista ei ole kiinassa niin enhän minä tiennyt ja osannut arvata. Taas meni suunnitelmat uusiksi, mutta kone saa silti matkata tiistaina hoitokotiin.
JK. täällä on taivaallinen "painepesuri" toiminut ihan hyvin päivän mittaan ihan kunnollisen konsertin säestyksellä...

• Tykkää
Reaktiot: STEFFE

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
581
149
43
Jyväskylä
Tänään seurasin huutokauppoja yllätys yllätys...
Koittanut löytää käytettyä 2500 kg /2700kg kärryä joka omaltapainoltaan kevyt.
Kyllä täytyy sanoa että on ihmiset valmiita maksamaan aika paljon vanhoista kärryistä, tänään meni assems 2500 kärry
367€ alle uuden hinnan alv0% Kyseessä oli 2015 vuosimalliltaan.:(:rolleyes:

Mitä Teillä arvon raati on kärryissä mitat? Siis tarkoitan leveys ja pituus lavalla??
Nykyinen itsellä on 406x178cm ja suht tyytyväinen ollut, mutta jos olis leveämpi niin mahtuiskohan koneen viereen työlaitteita?
Katsonut kärryä
Agados Express 2700 kg, 415 x 200 x 35
Kantavuutta tuossa 2200kg, joten aika sopiva käyttööni.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 221
150
88
Bobäck
Mulla 4x2 eetu. Paikojen takua en ole koskaan juuri mitään saanut mukaan. 760 koneen mukana meni trukkipiikit ja tasoituskauha. Nyt pelkkä kone. Alue 4x2 riittää hyvin mulle.

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
656
19
18
Etelä-Suomi
Minulla Rehi 350 LS kokonaispituus 6700, leveys 2380, kantavuus 3500 kg, lavan mitat on leveys 2180mm ja pituus 5180mm, aikoinaan teetetty juuri koneen kuljetusta varten, lisäksi siinä on hyraulinen kippi , mikä toimii ajosiltana. Kumimatot lavalla on talvella kun on ketjurenkaat alla, säästää lavan pintaa.

Liitteet

oke

Jäsen
7.4.2011
425
9
18
Vantaa
Anssems, 4m x 2m, 3500 kg, omamassa 620 kg. Ei tuossa sivulla oikein muuta työvälinettä kuin trukkipiikkejä mahdu kuljettamaan, kun Avant on keskilinjalla.

Oke
IMG_20191123_121306.jpg

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
581
149
43
Jyväskylä
No niin ton Agados expressin olis saanu 3237€ sis alv24% kun oli myydään eniten tarjoavalle, muttei tullut yhtään huutoa niin minäkään en tarjonnut! :p
Jossei kelpaa tuohon hintaan niin jotain pielessä?
No täytyy nyt odotella rauhass, ei hätäisiä hankintoja....;)

• Tykkää
Reaktiot: Leppis

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 221
150
88
Bobäck
Osa kuvista melko järkyttäviä esimerkkejä väärin kuormatusta kärrystä.

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
581
149
43
Jyväskylä
Ihan mielenkiinnosta kysyn onkos kukaan 750/760 koneen omistaja punninnut konetta?
Onko todellinen paino millainen??
Itsellä tuo 640 kone ja puntarilla selvis painoksi 1700kg luokkaa ilman työlaitteita.
Ihan huvikseni kyselen...

• Tykkää
Reaktiot: Jiipeehoo

640

Jäsen
8.11.2019
173
33
28
Makuasia, minusta ei koneenkuljetuksen ykkönen. Edelleen nyt valitsisin toisen. Tänään taas vejin kärryä yksi kuorma-auton rengas lavalla. Nokkapyörä on tarkoitettu oivalliseksi(ehkä) pikku "nokan" ansiosta,mutta eipä lukkiudu nokkapyörä jos ei oo tilaan lasketua riittävästi alas. Jos taas ajat kärryn takapainoseksi niin perälauta ei mahu laskeutuun alas. Nokkapyörän alta tietysti sain kaivettua nurmikkoa sen verran että pyörä lukkiutu,onneksi ei ollu asfalttia alla. 800-900kg kärry ei mielekäs siirrellä yksin,varsinkin kun se nokjapyörä on siinä just kaivetussa montussa. Helpompi olis käyttää kärtyä jossa olis tukijalat minun siirtojen määrän perusteella. Metri lisää pituutta Avantille. Minun kokemuksoa/mielipide. Toista samanlaista Hulcoa ei tule.

Juha

Jäsen
25.4.2018
337
69
28
Kaarina
eipä lukkiudu nokkapyörä jos ei oo tilaan lasketua riittävästi alas
Nokkapyörän voi laskea alas niin, että se varsinainen kumipyörä jää sivuun. Testaas.

Ja perälauta painuu aina alas kun sen päällä kävelee, tai ajaa koneella.