Peräkärry koneen kuljettamiseen | Sivu 8 | AvantClub - Keskustelupalsta
Ehkei poliisikaan ensimmäisenä kysy piirtukortti/kiekkoo kun Porssen pysäyttää
Onhan tää viihdettä kirjotella tämmösestä asiasta. Joko minä ymmärtäny väärin,minut ymmärretty väärin tai kouluttaja ei ajantasalla,mutta näin vastas mitä edellä kirjoitin
 
Piirturi ja paikannin, niin näkee, kuinka kovaa on ajettu, missä kohtaa "lepotauot" on pidetty, mistäpäin miniää pyydystetään ja kaikkee. Täytyykin miettiä uudelleen :p
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Mallailin kyllä noin,mut en ite ollu tyytyväinen,kahesta syystä, nuuka mies ei kolhi aisan sinkkejä ja mielestäni laiton aisapainon takia. Mulla lyhempi kone,perän paino eteenpänä.
 
Mallailin kyllä noin,mut en ite ollu tyytyväinen,kahesta syystä, nuuka mies ei kolhi aisan sinkkejä ja mielestäni laiton aisapainon takia. Mulla lyhempi kone,perän paino eteenpänä.
Joku teline kestopuusta niiden palkkien päälle, ja jatkopuomilla Avant oikeaan kohtaan kärryä?
 
Onkohan tuossa puomi ja kauha minkä varassa? Ei sais jäähä sylintereiden varaan,ei myöskään kauhan sylinteri. Omassa laskee puomi itestään pikkuhiljaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Juu,pikku rakentelulla menis noinkin päin. Helpommin nostan rukkilavan tai kaksi kärryyn kun ensin perä eellä ajanu kyytiin.
 
Painaa, mut keula eellä ajaessa ja kauha yli laidan,niin Antti on aika eessä. Paljonko painoo on takimmaisen akselin takapuolella? Silmämääräsesti haluaisn takaperin ajettuna jättää vähän taaemmaksi mutta kauha jää(pienikin) rampin tielle. Etuperin vois mennä jos rakentais sen telineen kauhalle mutta pitää sen kuorman mahtua laitojen sisälle
 
Kokeilin puomia tsuumailla. Oliskohan se kauha kuitenkin ollu syy miksen kyytiin ottanu. Tein uuven reissun hakiessa koroketta kauhan alle. Peräeellä kuitenkin ajoin kyytiin, niin kun aina ennenkin. Pitää mallailla tarkemmin kun tulee seuraavia siirtoja. Eiköhän se paikkansa hae
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Kävin saman direktiivipäivän toiseenkertaan,oma valinta.Samaa asiaa kysyin eri opelta. Henkilöauto ei tarvii piirturia. Aikaisemmin oli diakuva ja teksti että yhdistelmä yli 3500kg tarvii piirturin. Veturina oli henkilöauto.
Todella selvää piirturin käyttö ja tulkinnalle ei oo sijaa.Maanantaina tarvii, tiistaina ei, etelä-suomessa ei tarvii maanantaina jos ajat lippis päässä, miten polliisilla on menny edellisilta vaimon kanssa jne. jne...ei voi muutakun nauraa
 
Kannattaa aina sitten ajatella laatikon ulkopuoleltakin ja seurata, mitä tarpeita naapureilla on. Yks omakotiasuja kysyi kuorma-autoa ja perälautanosturia viemään 300 kg ilmalämpöpumpun yksiköitä kaatopaikalle kylän facebookissa.

Vastasin, että mehän tullaan Avantilla, lastataan romut kyytiin ja nakataan ne kaatopaikalla elektroniikkaromukonttiin. Näin tehtiin, ja lasku lähti perään. Tunnin homma. 4 metriseen Hulcoon mahtuu just 530 + trukkilava.
 

Liitteet

  • 20200325_133556.jpg
    20200325_133556.jpg
    1,3 Mt · Katselut: 221
Ei oo kokemusta,mutta uusi kärry kiinnostais vaihtaa uuteen. Minun mielestä Hulco on liian lyhyt Avantin kuletukseen.
 
Tossa olisi pituutta ja leveyttä tarpeeksi. Eikä tarttis pelata ramppien kanssa. Mutta on hintakin kohdallaan....
 
Eikä tarttis pelata ramppien kanssa.
Rampin pamauttaa maahan parissa sekunnissa. Tuossa pitää nojata ylös ja alas johonkin sähkökippiin...Itse en jaksaisi moista säätöä ja odottelua.

Hyvän kokoinen on kyllä toi 6-metrinen. Mahtuu useampi työlaite mukaan. Vähän kankea ehkä käännellä..,
 
Kysyin tarjousta Hulcoon. Ongelma vaan on kun Hulco oli kallis ja on vieläkin kallis parin reissun jälkeen. Ei vaan viittis rakennella mitään telineitä Hulcoon Avantin työlaitteille. Mää oon pettyny Hulcoon,jollekkin Hulco on paras :)
 
Kysyin tarjousta Hulcoon. Ongelma vaan on kun Hulco oli kallis ja on vieläkin kallis parin reissun jälkeen. Ei vaan viittis rakennella mitään telineitä Hulcoon Avantin työlaitteille. Mää oon pettyny Hulcoon,jollekkin Hulco on paras :)
Ei kai ne pari trukkilavaa nyt mahdottomia vaadi? Itse en kyllä vaihtais mihinkään lavettikärryyn. Olis siinä sitten kippi tai rampit+tukijalat. Mut joo, kukin tyylillään.
 

Onko porukalla kokemusta tosta kärrystä
Ei tästä, mutta mulla on saman valmistajan lavetti ilman kippiä.

Sen mitä katselin, nuo kippijalat vaatii alleen jonkin levyn, muuten uppoaa pehmoseen.
Ilmeisesti pystyisi kippaamaan vaikka ei olisi auton perässä kiinni.
Toinen mikä vaatii huomiota, takaa poikittainen alapalkki ottaa maahan kiinni avantilla rampissa keikkuessa.
Palkin huullos ei kestä vääntymättä, jos vaikka kivi jää reunan alle.

Muuten kärry on ihan laadukas.
 

Uusimmat keskustelut