Peräkärry koneen kuljettamiseen | Sivu 10 | AvantClub - Keskustelupalsta
Ihan mielenkiinnosta kysyn onkos kukaan 750/760 koneen omistaja punninnut konetta?
Onko todellinen paino millainen??
Itsellä tuo 640 kone ja puntarilla selvis painoksi 1700kg luokkaa ilman työlaitteita.
Ihan huvikseni kyselen...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jiipeehoo
Makuasia, minusta ei koneenkuljetuksen ykkönen. Edelleen nyt valitsisin toisen. Tänään taas vejin kärryä yksi kuorma-auton rengas lavalla. Nokkapyörä on tarkoitettu oivalliseksi(ehkä) pikku "nokan" ansiosta,mutta eipä lukkiudu nokkapyörä jos ei oo tilaan lasketua riittävästi alas. Jos taas ajat kärryn takapainoseksi niin perälauta ei mahu laskeutuun alas. Nokkapyörän alta tietysti sain kaivettua nurmikkoa sen verran että pyörä lukkiutu,onneksi ei ollu asfalttia alla. 800-900kg kärry ei mielekäs siirrellä yksin,varsinkin kun se nokjapyörä on siinä just kaivetussa montussa. Helpompi olis käyttää kärtyä jossa olis tukijalat minun siirtojen määrän perusteella. Metri lisää pituutta Avantille. Minun kokemuksoa/mielipide. Toista samanlaista Hulcoa ei tule.
 
Onko jotakuta viisaampaa, joka voisi kertoa;

Jos kaivurin kauhaan kiinnittää liinalla toisen, pienemmän kauhan, niin kelpaako se setä sinisille? Että jos itse kaivuri on kiinnitetty 4 liinalla traileriin kiinni, niin onko OK, jos kauhassa oleva toinen kauha on sidottu kauhaan, vai pitääkö se toinenkin kauha jotenkin sitoa itse kärryyn kiinni? Ja ymmärsikö kukaan tätä kysymystä...?
 
Meinaatko että se ite pyörä jäis sivuun ja kärryn paino jäis sen nokkapyörän putken varaan?
 
Onko jotakuta viisaampaa, joka voisi kertoa;

Jos kaivurin kauhaan kiinnittää liinalla toisen, pienemmän kauhan, niin kelpaako se setä sinisille? Että jos itse kaivuri on kiinnitetty 4 liinalla traileriin kiinni, niin onko OK, jos kauhassa oleva toinen kauha on sidottu kauhaan, vai pitääkö se toinenkin kauha jotenkin sitoa itse kärryyn kiinni? Ja ymmärsikö kukaan tätä kysymystä...?
Ei kai tuossa mitään kiellettyä ole, kunhan on asianmukaisesti kiinnitetty ja kuorman tippuminen on estetty.
Itsellä 640 neljällä liinalla pyöristä ja jos kaivuri on nokalla, niin sen puomin yli olen laittanut yhden ujomman liinan. Kauhan laitan etulaidan ulkopuolelle siihen aisan kolmion raudoille.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn onkos kukaan 750/760 koneen omistaja punninnut konetta?
Onko todellinen paino millainen??
Itsellä tuo 640 kone ja puntarilla selvis painoksi 1700kg luokkaa ilman työlaitteita.
Ihan huvikseni kyselen...
Onko sinun kone hytillä ja millaisilla lisäpainoilla?
 
Usein näkee että lisäkauha(kaivinkone) on laitettu vaijerinostosilmukalla kiinni puomiin. Kauha on vain vähän puristuksessa ja vaijeri estää sen tippumasta kyydistä. Luulen että joka kerta se on tapauskohtaista. Määritelmä on niin löysä että jättää melko paljon tulkinnalle. Jos tiukasti tulkitsee niin kaikki pitää olla kiinnitettynä niin että koko kuorma voi kääntää ylös-alas ilman että mitään tippuu. Olen usein sanonut sen ja sanon sen taas, kiinnittäkää näyttävästi! Silloin se ei kiinnosta "ketään" että onko kilo liikaa tai onko jossain remmissä 4 vai 5 tikkausviivaa...
 
Onko jotakuta viisaampaa, joka voisi kertoa;

Jos kaivurin kauhaan kiinnittää liinalla toisen, pienemmän kauhan, niin kelpaako se setä sinisille? Että jos itse kaivuri on kiinnitetty 4 liinalla traileriin kiinni, niin onko OK, jos kauhassa oleva toinen kauha on sidottu kauhaan, vai pitääkö se toinenkin kauha jotenkin sitoa itse kärryyn kiinni? Ja ymmärsikö kukaan tätä kysymystä...?
Hyvinkin noin. Kauhat sisäkkäin ja liinalla kiinni. Itse siirryin käyttämään kiinnitykseen ketjuja. Liinat tuppasi rispaantumaan terävissä kulmissa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Käy Juhani Kauklahdessa Kuusakoskella koneesi kanssa! Siellä saa lukeman!
Mä en toisaalta ole ihan varma, että haluanko tietääkään reaalipainoa, koska kärry sietää 2175kg kuorman ja välillä minulla on kyydissä 210 kaivuri ja nelitoimikauha koneen lisäksi. ;)
 
Onko jotakuta viisaampaa, joka voisi kertoa;

Jos kaivurin kauhaan kiinnittää liinalla toisen, pienemmän kauhan, niin kelpaako se setä sinisille? Että jos itse kaivuri on kiinnitetty 4 liinalla traileriin kiinni, niin onko OK, jos kauhassa oleva toinen kauha on sidottu kauhaan, vai pitääkö se toinenkin kauha jotenkin sitoa itse kärryyn kiinni? Ja ymmärsikö kukaan tätä kysymystä...?
Tarkoitit siis kuvankaltaista kuormausta? Kaksi kauhaa ja minikaivuri. En näe mitään estettä kunhan kaikki pysyy kiinni vaadittujen kuormituskertoimien mukaisesti. En muista noita kertoimia ulkoa.

Oke
IMG_20130809_140512.jpg
 
Tarkoitit siis kuvankaltaista kuormausta? Kaksi kauhaa ja minikaivuri. En näe mitään estettä kunhan kaikki pysyy kiinni vaadittujen kuormituskertoimien mukaisesti. En muista noita kertoimia ulkoa.

Okekatso liitettä 4797
Joo, just noin, eli kaivurin kauhassa on 1-2 kauhaa sidottuna kauhaan, joka on kiinni kaivurissa. Ja sitten itse kaivuri on tietty liinoilla kiinni kärryssä.
 
tuossa kuulakytkimien sijoittelu on siinä mielessä hyvä, että voi tarvitessa vetää kumpaankin suuntaan ja toiseen suuntaan korkeuskin on valittavissa. Tosin korkeussäätö on hieman karkeahko, ylempi asento lienee mitoitettu sellaisille autoille, joissa pelkät pyörien keskiökupit ovat normi 18" vanteen kokoiset.
 
  • Tykkään
  • Haha
Reaktiot: Juha ja Leppis
näin syksyn saapuessa voisi antaa vinkin. Sain tuossa käyttää sellaista kuljetuskärryä, johon oli laitettu kunnon ledit lavan alle takaviistoon etulaidan kohdalle molemmin puolin. Voi että sillä oli mukava peruutella iltasella. Ihan täytyi lähteä pimeän tullen huvikseen pakitteleen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis ja Aku9
näin syksyn saapuessa voisi antaa vinkin. Sain tuossa käyttää sellaista kuljetuskärryä, johon oli laitettu kunnon ledit lavan alle takaviistoon etulaidan kohdalle molemmin puolin. Voi että sillä oli mukava peruutella iltasella. Ihan täytyi lähteä pimeän tullen huvikseen pakitteleen.
TÄMÄ!
On ollut itsellä suunnitelmissa jo pitkään, että pitäisi olla lavan reunojen alla valoja - näyttämässä missä pyörät ovat.
Miettinyt silleen, 7-piikkisellä, että ottais vain normivalosta virran ja kytkintä pitäisi käydä kääntämässä 'lavan alla' tarvittaessa.
Takalaitaan vielä magneetin varaan langaton kamera tarpeen mukaan niin johan tulisi peruuttamiseen lisää vauhtia pimeän aikaan.
(Tosin, ensin kait pitäisi ne normivalot saada kunnostettua?)
 
Mulla on perälaudassa molemmilla puolilla jotkut 8000lm työvalot, joilla on kauko-ohjattava katkaisija auton kajuutassa. Muuttuu yö päiväksi, kun noi räppää päälle. Pimeässä pakittamisesta ei kyllä tule ilman valoja mitään.
1598601428177.png
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Tais olla jokin suurin sallittu wattimäärä peruutusvaloille. Erillisellä katkaisijalla tietysti erillisellä kytkimellä käy työvalosta.
 

Uusimmat keskustelut