pienkuormaajan vakuuttaminen | AvantClub - Keskustelupalsta

SiteAdmin

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
17.8.2008
133
5
18
Kevyen työkoneen vakuuttaminen on oma taiteenlajinsa, kun vakuutusyhtiö ei ole varma onko kyseessä lintu vai kala.
Tämä saattaa johtaa pitkälliseen tiedonvaihtoon vakuutusyhtiön kanssa jo vakuutusta tehdessä. Aiheesta lisää sisäpiirissä kirjautuneille käyttäjille.
 
Vakuutustarjouspyyntö on lähtenyt tänään 1.3.2011 perinteisellä kirjepostilla merkittävimmille vakuutusyhtiölle.

Pyysimme yhtiöitä määrittelemään kiinnostuksensa planeettaa kohtaan laatimalla esimerkkilaskelmat neljästä erilaisesta koneesta 30.4.2011 mennessä.

Tarjousta pyydettiin erikseen liikenne- kasko ja kuljetusvakuutuksista. Kerromme sisäpiirissä lähiaikoina tarkemmin tarjouspyynnön yksityiskohdista ja etenemisestä. Parhaiden yhtiöiden joukosta valitaan kumppani, joka julkistetaan huikeiden vakuutustarjousten kanssa koko planeetalle kokoontumisajoissa toukokuussa 2011.

Kirjaudu käyttäjäksi ja pääset ammentamaan sisäpiirin salaista tietoa.
 
Hienoa! Kiitokset aktiivisuudesta. Olen juuri viime viikolla vaihtanut oman vakuutusstatukseni moottorityökoneesta pihatraktoriksi, ja alentanut vakuutusmaksuni alle puoleen.
On hyvä, että tähän saadaan varmasti linjakkuutta myös vakuutusyhtiöiden puolelta. Minulle sattui ystävällinen palveluneuvoja, joka ymmärsi asian minun kannaltani, mutta kuten keskusteluista ilmenee, kaikilla vakuutusluokan "tinkiminen" on ollut kovemman takana.

Planeetalta sain itsekin tiedon siitä, että vakuuttamisessa on "vaihtoehtoja". Kun kone/harrastajamäärät kasvavat, auttaa sekin linjakkuuden syntymistä vakuutusyhtiöiden puolella.
 
kuinka olette vakuutanut työlaitteet esim: varkauden varalta
naapuri yhtiössä oli julkisivuremontti remontin teki idänorjat
lähellä meidän hiekkakenttä jossa pidin työlaiteita ensin vietiin nivelaura ja hiekotin.vahinko noin 6000
seuraavana vietiin hiekoituslava poliisi totesi ei voi mitään ne on jo rajan takana
 
Kaskossa on kuormaaja ja laitteet. Ehtojen mukaan laitteiden tulee olla lukitussa tilassa tai kytkettynä koneeseen. Vakuutusyhtiöstä varmaan riippuu piisaako esim vaijeri+riippulukko lukitukseksi
 
Tulipa siirretty tänään uusi ja vanha Avantti IF vak yhtiölle. Hyvä kontakti ihminen ja hinta kohdallan.

Jos hyvä kontakti kiinnostaa niin laita yv.
 
Nää vakuutushommat on kyllä kummallisia. IF ei saanut mulle oikein minkäänsorttista kunnon vakuutusta aikaan kun taas Pohjolassa hoitu kuin elokuvissa.
 
Tämä homma hoitui mulla yhdellä meilillä, sieltä soitettiin pari tarkentavaa kysymystä ja 15 min myöhemmin oli tarjous sähköpostissa. oli noin puolet halvempi kuin vanhassa vakuutusyhtiössä.
 
Kysely lähti, vakuutetaan Avant 220, palo- ja varkausvakuutus. Vakuutusyhtiö Pohjola. Ilmoittelen, jahka saan tietoa että miten siellä asia meni.
Niin ja yhteyden otin puhelimella asiamieheen perjantaina. Kysyi valmistenumeron ja totesi että jos jotain sattuu viikonloppuna niin vakuutus on voimassa per heti... No onneksi ei mitään sattunut...
 
Omassa 520:ssä on Pohjolasta liikennevakuutus + kasko varkausvakuutuksineen ja mielestäni varsin kohtuulliseen hintaan. Laite ei ole rekisterissä mutta liikennevakuutus korvaa jos sattuu vaikka omalla pihalla joku kolhu.
 
Joo, toi kasko lienee kokoonpanosta kiinni, mutta toi liikennevakuutus on rekisteröidyssä vehkeessä tyystin kohtuuton. Vrt. Traktorin liikennevakuutus n. 40 eur/vuosi.
 
Pienkuormaajien vakuutusmaksut ovat kyllä poskettomia! :evil:

Rekisteröimättömään saa liikennevakuutuksen vielä siedettävällä hinnalla, mutta kaikki muu
koneen vakuuttaminen on kohtuuttoman kallista.

Eikös vakuutusmaksujen suuruus pitäisi vastata maksettujen korvauksien määrää?
 
Minulla vakuutukset IF:llä. Heillä on kotivakuutuksessa LaajaPlus -turva, joka korvaa yksittäisen esineen 17 000 euroon asti. No, todettiin että 220 sopii tähän rajaan. On voimassa myös kuljetuksen aikana. Vakuutukseni muutos tulee maksamaan n. 50 euroa enemmän vuositasolla kuin aikaisemmin.

Tämä oli halvin vaihtoehto - pitäisi toimia näin harrastekoneeseen! Näin minulle ainakin virkailijan toimesta vakuutettiin :D
 
Joo, mulla on tapiolan laajassa kotivakuutuksessa erikseen mainittu ettei pienkuormaajat kuulu vakuutukseen, ainoastaan xyz hintaiset päältä ajettavat ruohonleikkurit saa samaan hintaan. (Olikohan alle 2500 eur)
 
Avensis16 sanoi:
Kysely lähti, vakuutetaan Avant 220, palo- ja varkausvakuutus. Vakuutusyhtiö Pohjola. Ilmoittelen, jahka saan tietoa että miten siellä asia meni.
Niin ja yhteyden otin puhelimella asiamieheen perjantaina. Kysyi valmistenumeron ja totesi että jos jotain sattuu viikonloppuna niin vakuutus on voimassa per heti... No onneksi ei mitään sattunut...

Kone jalisälaitteet vakuutettu. Kuljetusturva: omavastuu 25% vahingon määrästä. Palovakuutus: ov 500€, varkaus: ov 200€. Oikeusturvan vakuutusmäärä 10 000€ .
Hinta vuodessa 33,32€
 
Avensis16 sanoi:
Kone jalisälaitteet vakuutettu. Kuljetusturva: omavastuu 25% vahingon määrästä. Palovakuutus: ov 500€, varkaus: ov 200€. Oikeusturvan vakuutusmäärä 10 000€ .
Hinta vuodessa 33,32€

No nyt alkaa olla vakuutuksen hinta kohdillaan . Olettaen että tuo tosiaan korvaakin jotakin :)
 
Joo, tuo on halpa kuin saippua!

Omavastuu kuljetusvahingossa on kyllä kova, ainakin isompien koneiden hinnat huomioiden ja
saattaa vakuutusmaksukin nousta koneen arvon mukaan.

Toisaalta tällä hetkellä omavastuuni on 100%. :?
 
Mulla oli merkittävä kriteeri tuo kuljetusvakuutus, kun rakentamisen aikohin kone meni mökin ja työmaan väliä melkein joka viikko. Nyt alkaa olla rauhallisempaa ja voisi näköjään tuota riskiäkin hiukan tasata. Vakuutusmaksuja kun katselee, niin taitaa olla parempi kiikuttaa kilvet konttorille. Vuositasolla sillä säästää näköjään 300 eur.
 
Mä ostin juuri 220 Avantin, mukana kauha, ruohonleikkuri ja lumiaura. ifissä laitettiin arvoksi 10 000 euroa, ja koska kone ei ole rekisterissä se liitettiin kotivakuutukseen, joka kattaa tulipalon, luonnonilmiön, varkauden ja ilkivallan. Kotivakuutusmaksu nousi 114 euroa vuodessa. Mielestäni melko kallista... Elämä on... :evil:
 
Oon just vaihtamassa kaikkia vakuutuksia, sellainen huomio Avanttiin liittyen että IF muutti ilmeisesti 2014 noita hintoja ja ainakin mun koneelle hinta olis about kolmin-nelinkertainen mitä ennen (jos katsotaan tämän ketjun hintoja, minulla siis muualla vakuutukset tällä hetkellä mutta tämä siis vakuutustarjouksesta) tai muualta... Ja bonuksiahan näihin ei kerry.
Eli rekisteröimätön 630, liikenne ja täyskasko.
 
Kiikutin kilven konttorille n. vuosi sitten. Nyt koneella on "avant pienkuormain vakuutus", jossa myös kuljetusvakuutus. Pohjolassa vakuutettuna ja hinta n. 120 eur vuodessa.
 
Maasturisti sanoi:
Kiikutin kilven konttorille n. vuosi sitten. Nyt koneella on "avant pienkuormain vakuutus", jossa myös kuljetusvakuutus. Pohjolassa vakuutettuna ja hinta n. 120 eur vuodessa.

Onko tuossa sekä liikenne että kasko (ja millä omavastuulla kasko)? (mulla on nyt ja haluan ehdottomasti liikennevakuutuksen vaikka kone rekisteröimätön) Ja sisältääkö kuljetusvakuutuksen?

Voin sanoa että liikenne+täyskasko (muistaakseni 200eur omavastuulla) hinta tarjous yli tonnin IFssä (tämä siis ilman mun "erikoisalennuksia", tosin bonuksiahan näihin ei kerry)
 

Uusimmat keskustelut