pitkä kärry vuokralle? | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 197
139
63
Espoo
Olisiko jossain pk seudun tuntumassa ns. halvalla lavetti - tyyppistä jarrullista peräkärryä, jonka pituus olisi n. 6-8 m. Pitäisi kuljettaa yksi laituri kokonaisena hankoon.

Ideam rentistä saisi kuorma-auton 8,5m kopilla, mutta laituri tuplaisi tällöin hintansa.

Vaihtarina on katkaisuhoito, mutta se ei oikein innostaisi, ellei ole ihan pakko.

Rellun vapaa lavan pituus on noin 3 m, kun hiab vie takanurkasta osansa. Tulee hiukan takapainoinen, jos laittaa kokonaisenä kyytiin. Kahdessa osassa menee tietenkin helposti.
 
venetraireleita on tähän aikaan tyhjänä... Täälläkin yksi, mutta turhan kaukana.

Voisi sen ehkä joku hinata paatillakin. Eikös siinä rannikolla kulje punaisia, valkoisia ja muitakin laivoja. Tai sitten ruuvata parikymppinen Mercury (enkä tarkoita Freddietä) itse laiturin perään ja huristella sillä. Taannoin sivusta seurasin isojen ponttoonilaiturien asennusta ja siinä todella tehtiin niin.
 
Tuo kahdeksan metriä on jo aika vaatimus... nelimetrinen 3.5tonnin lavetti on minulla - saat lainata jos tarviit. Nyt kylläkin mökillä Raaseporissa mutta jossain vaiheessa varmaa liikkuu Espooseenkin.
 
mahtuuko metrin aisan päälle? varmaankin jos ei ole vinssiä tiellä.

toi pari metriä takaylitystä on ok.

tehdäänkö vuokrakontrahti?
 
exjko sanoi:
venetraireleita on tähän aikaan tyhjänä... Täälläkin yksi, mutta turhan kaukana.

Voisi sen ehkä joku hinata paatillakin. Eikös siinä rannikolla kulje punaisia, valkoisia ja muitakin laivoja. Tai sitten ruuvata parikymppinen Mercury (enkä tarkoita Freddietä) itse laiturin perään ja huristella sillä. Taannoin sivusta seurasin isojen ponttoonilaiturien asennusta ja siinä todella tehtiin niin.


joo, mietin vesikuljetusta, mutta laiturit saa lunastaa vasta elokuun lopussa ja porkkalan selällä saattaa olla pientä sivumainikia siihen aikaan. pitäisi olla isot veneet molemmissa päissä ja en saanut tuttaviani vakuutettua veneretkestä. Tyynellä tuommoinen kulkisi vaikka soutuveneellä. Kyseessä siis espoon kaupungin purkamat laiturit
 

Uusimmat keskustelut