Puomi poikki | AvantClub - Keskustelupalsta

lajaatena

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.10.2009
859
199
43
Etelä-Suomi
Hupsis, kuinkas nyt näin kävi, perjantaina 3.7.2015 klo 17.15 harraste hommat loppui ja kone viety su. 5.7.2015 klo 10.00 tohtorille. Kerron lisää kun saan koneen kuntoon.
 

Liitteet

  • Avant puomi.JPG
    Avant puomi.JPG
    155 KB · Katselut: 2 686
  • Avant puomi 1.JPG
    Avant puomi 1.JPG
    100 KB · Katselut: 2 691
No niin, "kevyestä" ajosta otti sitten itseensä?

Kovia kuormia olet koneella vedellyt ja vauhti tappaa kanssa. Edellinen kone kulkikin hiljempaa.
Lähtikö tehtaalle puomin vaihtoon, vai laitatko kylillä liimaten? Taisi mennä sylinterikin vääräksi vai pelkkä jatkopala?
 
Ohoh! No sattuuhan niitä. Itse kävin levittämässä 18 tonnia mursketta yhdelle pihalle tänään. Nyt metsätyöt odottaa.
 
Kuvassa näkyy eri ikäisiä murtumia, joten eipä tuo kerrasta napsahtanut. Hitsuuhoitoa, maalia ja on parempi, kuin uutena :mrgreen:
 
Suuret kiitokset taas Saulille ja tehtaan huoltoporukalle, puomin vaihto / koneen huolto sujui erittäin nopeasti, kone oli tänään jo työmaalla täydessä iskussa.
 
lajaatena sanoi:
Suuret kiitokset taas Saulille ja tehtaan huoltoporukalle, puomin vaihto / koneen huolto sujui erittäin nopeasti, kone oli tänään jo työmaalla täydessä iskussa.

Kyllä ne osaa. Ikävää jos jotain hajoaa mutta avulias porukka kyllä palvelee Ylöjärvellä. Ja oudoissakin tapuksissa Saulilta löytyy yleensä vastaus ja ratkaisu! :p
 
Vähän tuli hidasteita viime viikolla, napsahti bumerangi poikki, mutta taas jälleen kerran kiitokset Saulille, uusi osa tuli postin mukana seuraavana aamuna, varttitunti ja kone taas kunnossa.
 

Liitteet

  • bumeragi poikki 22.8.2015 001.JPG
    bumeragi poikki 22.8.2015 001.JPG
    86 KB · Katselut: 2 130
Mä katkaisin myös bumerangin 630 koneessa. Kyllä suutin syy on se että kauhalla "murtaa" liikaa tai ajaa kovalla vauhdilla töyssyyn silloin kun on raskas kuorma päällä. Nämä uudet koneet mitlä liikkuu vähän ripeämmin tuo uusia haasteita. Multahan tippui tukkikärryn venttiilipöytä vauhdissa kun ei kukaan ole ahatellut että tukkikärryllä vetäisi 25 km/h! Nyt se on pultilla kiinni..,
 
Olen eri mieltä STEFFE, jos kauhassa on painava raskas kuorma, ei sillä tule ajettua kyllä kovaa vauhtia, tämä kauhalla murtaminen sitten on eri juttu, mutta kyllä se pitäisi kestää. Mikä on liian iso urakka, tämä Avantti 640 on " harraste " käytössä, tosin kovassa käytössä, tunteja alun toistatuhatta tuntia
 
Kyllä mä vedän täysillä esim hakettaja keulalla. Painoa 300 kg ja painopiste sika edessä. Rytke kuopissa on kova. Smooth drive mitä saa isoihin koneisiin säästää rakenteita paljon.

Samaa mieltä, kyllä pitäisi kestää. Mun 630 koneessa ei ollut "vahvistettu" bumerangi. Tilalle tuli vahvistettu.
 
Juurisyynä tämän ketjun vaurioihin on luokaton terästyön ja hitsauksen laatu. Ainakin oma 420 on laadultaan sellainen, että ihan hävettää kavereille näyttää. Vuodessa ruoste pukkaa hitsivirheistä ja muualta maalit hilseilevät suoraan valssi- ja leikkuu "slagille" vedettyinä. Vanha viisaus väittää: Jos on roiskeita tankin pinnalla, on niitä sisälläkin. Mitenköhän lienee Avantin laita?
Murtumat saavat yleensä alkunsa rosoisesta leikkuupinnasta tai hitsausvirheestä. Jännitykset suunnittelijat osaavat varmasti mallintaa, joten kyllä raudan tulisi käyttöä kestää.
 

Uusimmat keskustelut