No niin. Nyt on tehty n. 20m3 kiintokuutiota klapeiksi. Vauhti oli 10 m3/viikonloppu, eli ihan halkokauppiaaksi ei tahti riitä, mutta toisaalta mukaan mahtui myös muutaman tunnin taukoja.
Puut sai myös jumiin sitten lopulta ja oikein kunnolla. Etenkin kun onnistui osumaan ristikon keskelle oksalla. Sinänsä klapien "kuljetuspöytä" tuntui varsin tukevalta, sillä se kesti helposti vajaan 100 kg löysää rantajätkää, kun piti välillä nousta tiskille fiskarssilla tahtia lyömään. Tosin löysin sittemmin pari uutta etenemismallia elikkäs
-tuplanopeudella voi ajaa tavallisia puita
- pitää lopettaa heti, jos tökkää ja yrittää irroittaa+ käänttää ja vaihtaa yhdelle pumpulle.
- isot puut kannattaa halkaista kerran terä alhaalla ilman ristikkoa
- isot puut kannattaa sahata niin, että jää pieni taktiikka vara, eli että saa tarvittaessa kiilapuun väliin, jolla voi irroittaa tai ohjata juuttunutta puuta.
Kone ei tarvinnut kierroksia juurikaan tyhjäkäynnin päälle, jolloin polttoainetta ei kovasti kulunut.
Tukkipihdit toimivat hyvin sahapukkina isoimmille puille, joita ei yltänyt sahaaman yhdeltä puolelta.
Kuvissa näkyy mekaniikkaa, eli piikki, joka tulee ohjauskahvan eteen, kun ritilä on ylhäällä, sekä tanko, jossa asetettavat topparit, joilla voi asettaa halkaisupituuden.