Pyydä ohjeita, ominaisuuksia taikka apua foorumin käytössä tässä keskustelussa. | AvantClub - Keskustelupalsta

Markus

Sivustovastaava
Keskustelun aloittaja
26.10.2019
136
57
28
Salo
7w.fi
Kuten otsikossakin voi jo lukea voit kirjoittaa tähän keskusteluun esim seuraavia.
  • Ongelmia foorumin käytössä
  • Rikkinäisiä taikka keskeneräisiä käännöksiä (Jostakin löytyy lontoota tai huonoa suomea)
  • Palautteen antoa sivuihin/foorumiin liittyen
  • Ominaisuuksien pyyntöä/ehdottamista
 
Vähän aikaa saa opetella, on sen verran on uusia liikkuvia osia :cool:
  1. pikkukuvat ovat nyt sumeita! Onko ominaisuus vai jokin muu säätö?
  2. esikatselu-nappi tuntuu vähän oudolta. Voi olla hyvä pidemmällä tekstillä.
 
pikkukuvat ovat nyt sumeita! Onko ominaisuus vai jokin muu säätö?
Jos tarkoitat liitteiden pikkukuvia? Nyt pikkukuvien sumennus korjattu.

esikatselu-nappi tuntuu vähän oudolta. Voi olla hyvä pidemmällä tekstillä.
Tähän varmaan kannattaa vaan totutella. Omasta mielestä ok ominaisuus ainakin jos kopioi paljon tekstiä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Mistä omaa myynti-ilmoitusta pääsee editoimaan? En löytänyt mistään edit-nappia.
Sitä pääsee n. puoli tuntia julkaisun jälkeen editoimaan, eli edit-nappi löytyy sen aikaa. Sitten ilmo menee lukkoon. En muista syitä tähän...

Edit: pätee kaikkiin poustauksiin täällä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Markus
OK, olisin vain päivittänyt statuksen että *myyty*. Olisi varmaan kätevämpää että ilmoittaja voisi sen tehdä itse?
 
Jotain varsin kummallista on asetuksissa minulla(ko)???
Win10Pro + firefox uusin versio käytössä koko ajan.
Aiemmin toimi "normaalisti" eli joutui suurentamaan ruudun tekstit 133%'iin että pystyi lukemaan, mutta nyt vaihdettuani vähän _isomman_ kiintolevyn ja sen myötä tehty ns puhdas asennus kaikesta: hyvä kun mahtuu ruudulle enää sivut???
Mitään muutoksia en ole tehnyt ff-asetuksiin ja muut sivustot toimii normaalisti (ts suurenna jos haluat lukea). Samaa ilmiötä on minun kannettavalla jossa on 4k ruutu. Tämä ongelma koskee vain ainoastaan tätä sivustoa - ainakin toistaiseksi.
 

Liitteet

  • avasivu20210308.png
    avasivu20210308.png
    55,2 KB · Katselut: 137
puhdas asennus kaikesta
Tapahtuuko samaa esim. toisella selaimella edge taikka chrome?

Jos windows 10 on asennettu uudelleen saattaa olla mahdollista että ruudun/fontin skaalaus on mennyt isomalle arvolle kuin aikaisemmin? Minulla on enkuksi oma windows mutta voit saada mahdollisesti idean mitä haen kuvillani.

Tältä näyttää omat näytön asetukseni windowsissa
1414-885-max.png

1414-885-max (1).png
 
Tapahtuuko samaa esim. toisella selaimella edge taikka chrome?

Jos windows 10 on asennettu uudelleen saattaa olla mahdollista että ruudun/fontin skaalaus on mennyt isomalle arvolle kuin aikaisemmin? Minulla on enkuksi oma windows mutta voit saada mahdollisesti idean mitä haen kuvillani.

Tältä näyttää omat näytön asetukseni windowsissa
katso liitettä 5823
katso liitettä 5824
Same settings - samat asetukset näkyy olevan minulla, tosin huonommalla resoluutiolla "1920x1080 (suositus)". Epäilen myös noita isompia kiintolevyjä nyt, kun sain ne vihdoin viimein toimimaan laatikon sisäpuolella.
Kokeilin FF'n kirjasinkokoja, mutta sitten meni vielä hullummaksi: lainatut tekstit jättikoossa ja uusi teksti minikoossa. Koko erot ovat nyt muilla sivuilla käytettävä 133-150% plussaa ja tässä 67% miinusta.
LISÄYS: sama sivu chromella ja edgellä on ok.
Olisiko nyt niin, että jokin minun käyttämäni extension aiheuttaisi tämän ilmiön... tutkin asiaa seuraavana pakkaspäivänä. Käyttämäni lisäpalikat ovat mainos yms blokkereita.
 

Liitteet

  • avasivu2.png
    avasivu2.png
    29 KB · Katselut: 124
Kokeilit myös toisellakin selaimella? Uusien kiintolevyjen ei myös pitäisi vaikuttaa verkkosivujen toimintaan? Yksi mahdollisuus että selaimesi estää sivuston fontteja esim jokin laajennus tai asetus selaimessa? paina sivustolla olessasi "F12" ja lue konsoli kohdasta näkyykö mitään virheitä. Oletuksena saattaa näkyä samat mitkä tässä kuvassa.

1852-1024.png
 
No niin, nyt ollaan FF-vikasietoisessa tilassa ja tekstin lukemiseen tarvitaan suurennuslasia :cool:
Eli joku lisäosa sen aiheuttaa jota en ole ennen käyttänyt tässä kokoonpanossa - otin siitä4k kannettavasta listan eli aletaanpa tutkimaan.

Virhelistallakin oli ihan koko joukko kaikenlaista, mutta mennään helppoa tietä ensin: lisäosa kerrallaan käyttöön ja turhat puuceen taakse.
Kerron mikä tämän aiheutti, kun selviää/n ;)

LISÄYS: tavan mukaan tietenkään malttanut jättää tekemättä heti.
Extension nimeltään "Zoom Page WE" pois ja takaisin niin ero on huomattava. Nyt pitää vain löytää se minun 'vanha hyvä" sivun koon muunnin, että näkee mitä lukee...

Kiitoksia tähän projektiin osallistuneille, nyt pitää vielä ajantasaistaa itsensä lukemattomien ketjujen osalta - huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis ja Markus
Lisätään nyt vielä tämäkin tieto jos siitä on jollekin hyötyä: lisäosa nimeltään 'Zoom Image' toimii koko sivulle suurentaen/pienentäen halutusti ja on se minun 'hyvä vanha' jota olen käyttänyt tähän saakka.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Markus ja Leppis

Uusimmat keskustelut