Rengaskuvio | AvantClub - Keskustelupalsta

JomppeAstronaut

Jäsen
Keskustelun aloittaja
16.1.2021
20
13
3
Oma
Kesä kolkuttelee ovella ja lumityöt vaihtuvat muuhun ryskäämiseen. Renkaat alkaa olla vaihtokunnossa ja pitäisi uusia miettiä. Perstuntumalla omaan käyttöön paras voisi olla traktorikuvio, mutta jos parempaa kokemusta löytyy, niin kertokaa ihmeessä. Konehan on sr1 514. Melko rinteinen ja epätasainen tontti. Maansiirtohommaa on reilusti mielessä kesälle salaojien ja harrasterakennuksen pohjatöiden muodossa. Myös pellolla pitäisi käydä hiukan jyrsintähommissa, sekä metsästä risukasoja siirtämässä sopivaan polttopaikkaan.
 
Kyllä noiden tarpeiden perusteella, ilman muuta tr-kumit. Talveksi sitten ketjut, tai toinen setti renkaita lamelloidulla nurmikuviolla, jos ketjut ei nappaa.

TR-kuvio on talvella aika onneton.
 
Kesä kolkuttelee ovella ja lumityöt vaihtuvat muuhun ryskäämiseen. Renkaat alkaa olla vaihtokunnossa ja pitäisi uusia miettiä. Perstuntumalla omaan käyttöön paras voisi olla traktorikuvio, mutta jos parempaa kokemusta löytyy, niin kertokaa ihmeessä. Konehan on sr1 514. Melko rinteinen ja epätasainen tontti. Maansiirtohommaa on reilusti mielessä kesälle salaojien ja harrasterakennuksen pohjatöiden muodossa. Myös pellolla pitäisi käydä hiukan jyrsintähommissa, sekä metsästä risukasoja siirtämässä sopivaan polttopaikkaan.
Kyllä Juha jo vastasikin, eli ainoa vaihtoehto on traktorikuvio rengas ja talvikäyttöön suosittelen toinen setti renkaita esim nurmikuvio ja siihen tarvittaessa ketjut päälle , eli on helppo vaihtaa talvella toinen rengaskerta ketjuilla alle.
 
Olen kai poikkeus kun nurmirenkaita olen aina käyttänyt vaikka peltosaviakin ympäristöstä löytyy. Ajo tekniikka vaikuttaa aika paljon miten etenee. tietysti mieli vois muuttua jos tr kuvion renkaita kokeilis.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Olen kai poikkeus kun nurmirenkaita olen aina käyttänyt vaikka peltosaviakin ympäristöstä löytyy. Ajo tekniikka vaikuttaa aika paljon miten etenee. tietysti mieli vois muuttua jos tr kuvion renkaita kokeilis.
Kyllä se mieli muuttuu kun nurmikuvio rengas on urat täynnä ja eteneminen on tosi huonoa etten sanoisi olematonta ei vaikuta ajotekniikka mitenkään ja sitten samaan kohtaan traktorikuviollisilla renkailla niin ei mitään vaikeuksia etenemisen kanssa. Itse kokeilin vuosia taaksepäin uudella 640 :llä jossa oli nurmikuviorenkaat alla, keväällä menin osittain sulaneelle kyntöpellolle levittämään lumikasaa ja siitähän ei sitten tullut mitään renkaan kuviot täyttyivät ja kone liikkui ainoastaan teleskoopilla työntämällä, menin tallille ja vaihdoin traktorikuviolliset renkaat alle, menin saman lumikasan kimppuun ja levitin sen ja tulin myös sieltä pellolta ajamalla pois ei tarvinnut työntöapua teleskoopilla. Laitoin nurmikuviollisiin renkaisiin ketjut päälle ja käytän aina talvikuukausina ketjullisia renkaita.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Reaktiot: QAku
Komppaan lajaatenaa tässä täysin. Nurmirengas on hyvä lumella, nurmikolla ja kovilla alustoilla. Mullalla ja savella niillä jää kiinni tasaisella, kun pitoa ei ole lainkaan. Ei sileä rengas voi edes saada otetta mistään. Samat omakohtaiset kokemukset ovat myös itselläni.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Mulle tuli just tommoset vanhaan sr1 528, DURO HF213 26x12-12 8PR TL. Kokemusta ei vielä oo kun vanteet on ehostettavana mutta odotukset pidon suhteen on mielenkiintoiset.
 
Mahtuuko tuon kokoiset pyörimään ilman levityspaloja? Näyttää niin tiukalta väli omassa noilla pienemmillä vakiokokoisillakin.
 
XUYU2285.jpeg

Onhan ne hyvän näköiset ku on isot renkaat. Mut tuommosessa on pakko olla edessä levikepalat. Puskuteho loppu siihen ku laitto isot renkaat ja liukkaus talvella alko heti. ei noilla tr-kuviolla voinut ajaa ollenkaan talvella.
Mut todella paljon vakaampi oli nostella ja ajaa kesällä.
 

Uusimmat keskustelut