Ruohonpoistotyökalu | AvantClub - Keskustelupalsta

mikavant

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.11.2015
79
1
8
Tuli tehtyä pojan kanssa ruohonpoistotyökalu.
Näitä varmaan muutkin tehneet?
 

Liitteet

  • 20160723_153149.jpg
    20160723_153149.jpg
    266,8 KB · Katselut: 3 240
Juuri tuollaisesta olen nähnyt märkiä unia! :lol:
Meillä pukkaa pihassa kivituhkan seasta pientä vihreätä kasvustoa, jota olen sillointällöin koittanut "ruopia" pois tasoitusritilällä. Tuolla varmaan saisi ruopattua hieman syvemmältä...
Oletko ajatellut tehdä toista vaikka myytäväksi asti..? Saattaisin tietää yhden kiinnostuneen ostajan. :roll:
 
http://www.avanttecno.com/www/fi/tyolaitteet/etumuokkain/#cat=0
Tuolla voisi myös möyhiä. Tosin tällä ei pysty tasaamaan.
 
Meillä pukkaa pihassa kivituhkan seasta pientä vihreätä kasvustoa

Oletteko kokeillut levittää kivituhkalle suolaa? Sen kai pitäisi auttaa koivunalkuihin tms kasvustoon. Itsellä ei kokemusta, mutta näin olen kuullut kerrottavan.
 
MasaP sanoi:
Minulla on vaan 218, siihen ei taida nelitoimikauhaa saada... :(
JOS keksit miten saat sen 200-sarjaan sovitettua niin minä voisin vaihtaa oman 90'sen (vai oliko se metrinen) ja suorareunainen - isompaan.

Siinä on pitkät letkut ja jossain lie vanhat liittimetkin tallella (nyt pikaliitin).
Kiinnikkeethän saa aina vaihdettua pikkutyöllä kuten itsekin tein, laite ei ole aito vihreä mutta toimii hyvin.
Myyntihinta ei sisällä vähennettävää arvonlisäveroa eli tämä esine yksityishenkilönä kaupan.
 
exjko sanoi:
Meillä pukkaa pihassa kivituhkan seasta pientä vihreätä kasvustoa

Oletteko kokeillut levittää kivituhkalle suolaa? Sen kai pitäisi auttaa koivunalkuihin tms kasvustoon. Itsellä ei kokemusta, mutta näin olen kuullut kerrottavan.

Ei tunnu suola auttavan,ilmeisesti jotakin sitkeää sorttia murskeessa kasvava rikkaruoho.
Kosania kanssa kokeiltu,ei auta.
Täryttäminenkään ei auta.
Alunperin pihalla 0-16 mm. mursketta monta vuotta,heti kun lisättiin 0-8 mm,
tuli ruoho riesaksi.
 
MasaP sanoi:
Juuri tuollaisesta olen nähnyt märkiä unia! :lol:
Meillä pukkaa pihassa kivituhkan seasta pientä vihreätä kasvustoa, jota olen sillointällöin koittanut "ruopia" pois tasoitusritilällä. Tuolla varmaan saisi ruopattua hieman syvemmältä...
Oletko ajatellut tehdä toista vaikka myytäväksi asti..? Saattaisin tietää yhden kiinnostuneen ostajan. :roll:

Mikä olisi sopiva hinta? Adapteri n.50€,putki n.20€,latikka n.10 € +hitsauspuikkoja muutama +pohjamaalia+pintamaali 2 kerrosta+
työtä muutama tunti=???
 
mikavant sanoi:
MasaP sanoi:
Juuri tuollaisesta olen nähnyt märkiä unia! :lol:
Meillä pukkaa pihassa kivituhkan seasta pientä vihreätä kasvustoa, jota olen sillointällöin koittanut "ruopia" pois tasoitusritilällä. Tuolla varmaan saisi ruopattua hieman syvemmältä...
Oletko ajatellut tehdä toista vaikka myytäväksi asti..? Saattaisin tietää yhden kiinnostuneen ostajan. :roll:

Mikä olisi sopiva hinta? Adapteri n.50€,putki n.20€,latikka n.10 € +hitsauspuikkoja muutama +pohjamaalia+pintamaali 2 kerrosta+
työtä muutama tunti=???

Jaa-a... Olisko jossain 150-200€ hujakoilla? Kerro oma näkemyksesi... :shock:
Onko sinulla kuvaa jossa teräosa on näkösällä, eikä maan sisässä? :geek: Vai näkyykö kuvassa jo koko komeus?
 
MasaP sanoi:
mikavant sanoi:
MasaP sanoi:
Juuri tuollaisesta olen nähnyt märkiä unia! :lol:
Meillä pukkaa pihassa kivituhkan seasta pientä vihreätä kasvustoa, jota olen sillointällöin koittanut "ruopia" pois tasoitusritilällä. Tuolla varmaan saisi ruopattua hieman syvemmältä...
Oletko ajatellut tehdä toista vaikka myytäväksi asti..? Saattaisin tietää yhden kiinnostuneen ostajan. :roll:

Mikä olisi sopiva hinta? Adapteri n.50€,putki n.20€,latikka n.10 € +hitsauspuikkoja muutama +pohjamaalia+pintamaali 2 kerrosta+
työtä muutama tunti=???

Jaa-a... Olisko jossain 150-200€ hujakoilla? Kerro oma näkemyksesi... :shock:
Onko sinulla kuvaa jossa teräosa on näkösällä, eikä maan sisässä? :geek: Vai näkyykö kuvassa jo koko komeus?

Kyllä tossa näkyy kaikki
 

Liitteet

  • 20160723_153135.jpg
    20160723_153135.jpg
    224,5 KB · Katselut: 1 245
Hyvä näköinen vehje. Rikkaruohot kyllä lähtee, mutta saako tuolla tasoitettua myös?

Kyselin myös toisaalla, että lähtevätkö rikkaruohot kovaksi polkeentuneesta sepelistä haralla, eivät kuulemma lähde.

HD-tasoitusritilällä, jossa on ne säädettävät kynnet, varmaan lähtisi, mutta aika kallis on se.

Suunnitelmissa on lähestyä ongelmaa tästä suunnasta:


Eli pyrkimyksenä on värkätä vehje, jolla saisi yhdellä ajolla rikkaruohoja kasvavan sepelin möyhennettyä ja tasoitettua uudellen. 120 cm hammasterä perään ja siihen nähden 90 asteen kulmaan neliöputki, johon hitsaan 10 cm välein vaikka vanhoja pultteja. Neliöputken kiinnitys tuota videon vehjettä apinoiden. Aika näyttää, saanko tuota aikaiseksi ja tekeekö sillä sitä mitä oli tarkoitus. 122 cm hammasterä maksaa noin satasen ja kiinnikkeet viitisen kymppiä, joten ottaisiko tavoitteeksi parsia tuon 300 eurolla.
 
@mikavant ollut viimeksi kirjautuneena keväällä.
Tuskin tuolla tasotuksissa pärjää.

Tee vaan tuollainen kampa, katsotaan mikin pystyy.
 
Meinasin ensin, että pelkkä kampa/hammasterä, mutta hammasterä on varmaan möyhentämiseen liian tiheä ja leveät hampaat. Yritän tehdä tuollaisen, missä on lähempänä konetta irroitettava palkki, jossa harvat hampaat, väli 50-100 mm, möyhentämiseen ja sitten hammasterä perässä tasoittamiseen. Nuo keskenään 90 asteen kulmaan ja sitten koko häkkyrä kiinnikkeisiin sellaiseen kulmaan, että pelkkää hammasterää voi käyttää mennen tullen pelkkään tasaamiseen.

Teräksi vaikka tuo 1220 mm terä IKH:sta tai Laihian levypalasta. Ja möyhennykseen 100 pitkiä piikkejä 16x16 neliötangosta, jotka neliöputkeen kiinni 100 mm välein. Ja se sitten pikakiinnityksellä rungoon tuota SRI:tä apinoiden. Vaihdettavat piikit/kärjet olisivat toki seksikkäät, mutta muutaman aarin sorapihalla kestää kyllä kiinteätkin tapit möyhennystä loppuelämän...
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa on hyvä kuva rakenteesta.

Mutta en tee irtohampaita, vaan yhden neliöpalkin, johon hitsaan hampaat kiinni. Neliöpalkin kiinnitys samalla tavalla kuin nuo hampaat tuossa, niin on korkeussäätö ja saa vaikka kokonaan pois jos haittaa tasoitusta.

Kunhan kelit lämpenee, pitää mittailla ja leikellä pahvista mallit niin tulee oikeaan asentoon. Moottoripyörän rakentelussakin oon käyttänyt CAD:iä (Cardboard Aided Design):-D
 
Tuo ABL Attachmentsin pihalanan kopio on nyt valmis, tuollainen siitä tuli. Hintaa tuli kaikkinensa viitisen sataa euroa. Vähän reilun satasen olisi voinut säästää, jos olisi leikannut osat ja maalannut itse. Mulla ei ole hiekkapuhallusvehkeitä eikä riittävän tehokasta kompuraa, joten päädyin pulverimaalaukseen josta on hyvät kokemukset. Hitsaustöihin meni koko lailla täysi työpäivä, yllättävän paljon tuossa on hitsattavaa ja veihän tuo piikkien rälläköinti latastakin tunnin - pari.

Terä, IKH, 110
Kiinnikkeet, IKH, 66
Pultit ja tapit, IKH, 20
Raudat osa valmiiksi leikattuna, Oulun Palametalli, 185
L-palkki, Rautavarasto Ojalehto, 35
½ pakettia hitsauspuikkoja, 20
Hiekkapuhallus ja pulverimaalaus, Laaksojen Laatupinta, 104

Ensimmäisen testin perusteella tulee hyvä jälki melkeinpä kerta-ajolla. Osa pihaa on vielä jäässä, joten ei pysty vielä perusteellisemmin testaamaan. Piikkien pituus on n. 70 mm ja väli n. 60 mm. Asento on hieman ottava, eli nostaa rikkaruohoja (ja kiviä) pintaan jos ajaa piikit ummessa. 40 asteen kulmassa oleva hammasterä tasaa piikkien jäljen hyvin. Kauhankäännöllä on helppo säätää muokkaussyvyyttä tarpeen mukaan kun hammasterää vasten pystyy "nojaamaan". Hammasterä olisi voinut olla tiehämpikin.

Lana valmis.jpg
 

Uusimmat keskustelut