Sää- ja lumitiedot | Sivu 6 | AvantClub - Keskustelupalsta
Nope, poika on nimeltään Jonne ja on muunmuassa kasannut tämän minun koneeni aikoinaan (itse en viitsinyt ja ehtinyt).
Minä vain olen lukutaitoinen ;) :oops: ja käytän ihan liikaa aikaani kaikenlaisista asioista lukemiseen... niinkuin esim planeetan kirjoituksia. Nytkin istun tässä vaikka piti menemäni pihalle kasaamaan lunta pois tuosta kulkuväyliltä elikkä varautumaan loppuviikolle luvattuun ++10cm kertymä mahdollisuuteen. Huomenna pitäisi olla jo lämpimämpää niin aattelin yrittää ihan tätä normaali projektityötä taas välillä: kesken jäänyttä kattotuolin katkaisua.
Niin ja ne säätiedot: aurinko paisteli nätisti tuossa välillä jossain usvapilven takana. Lämpötila -8,2 ja tämä sijaintihan on aikalailla Kehä II'n pohjoispään ja Kehä III'sen puolivälissä vähän itään kallistaen.
 
  • Vau
Reaktiot: STEFFE
Nonnim bojat. Nauttikaa nyt vielä n. viikon verran lumisateista. Se on suht varmaa, että seuraavat lumisateet tulee sitten kevättalvella 2023. Mistäkö tiedän? Kokemuksesta.
 
  • Haha
Reaktiot: STEFFE
Nonnim bojat. Nauttikaa nyt vielä n. viikon verran lumisateista. Se on suht varmaa, että seuraavat lumisateet tulee sitten kevättalvella 2023. Mistäkö tiedän? Kokemuksesta.
Ja mehän nautimme.... tekaisin vähän tilaa luvatulle torstain 20 senttiselle: saa olla lunta tahi vettä.
 

Liitteet

  • 02_20210118153940.jpg
    02_20210118153940.jpg
    482 KB · Katselut: 153
Taiettiin kaikki ostella viime talvena vehkeitä kun lunta ei tullu juurikaan. Pitäiskö ruveta myymään jotain niin tulis lunta??:cool:
Mä ostin zoomin ja uuden lingon 2 v sitten joten viime talvi mmeni ihan + merkkisenä. U-aurasta en ole vielä varma mikä sen kohtalo on meikäläisen arsenaaliissa. Mulla on kuitenkin tuo alueaura millä vedän teitä ja jne...

Mutta ehkä me saadaan Juhalta nyt tietoa miten se toimii Arskan keulalla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Mikä on veikkauksenne sään ja lumen suhteen? Mä pahoin pelkään että hiihtolomien jälkeen täällä etelässä ei ole paljon talvesta jäljellä...
 
Tällä viikolla aurannut pihalta 4x10cm. Joka kerta ei satanut noin paljon, mutta jos tuulen kanssa tulee, niin aina sitä on pihalla se 10 cm vähintään. Ei ole lumikolaa ikävä, kyllä on hyvä ostos tämä Avant. Käsipelissä meni kahdelta reippaalta kolaajalta tunti. Nyt tekee yksin tunnissa, Avantilla puolikas ja toinen puolikas harjan ja lapion kanssa jos on tuullut kovaa.

Vaikka sitä syksyllä aloittaa kasan teon kuinka kaukaa metsästä, niin aina se näyttää olevan aliarvio. Tänään piti jo suurinta kasaa siirtää sijansa metsään päin, kun tuli paikat täyteen. Kun puskin umpiseen uran kasan siirtoa varten, huomasin myös, että pöpperölumessa uudetkaan nurmirenkaat eivät ole ihan traktorikuvion veroiset, vaikka polanteella ovat paljon paremmat. Paksussa lumipöpperössä nurmirenkaan kuvio menee äkkiä tukkoon kuin savessa, vaikka pakkasella ollaankin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis ja STEFFE
äkkiä tukkoon kuin savessa, vaikka pakkasella ollaankin
saisikohan avanttiin värkättyä (noihin tehokkaimpiin/nopeampiin) jonkun sudittamis toiminnon? Muistaisin, että noissa oikeissa maastureissa (esim Rangessa) on offroad tilassa sallittua sen verran laittaa lappua lattiaan että rengas pyörii tyhjää ja kuvio putsaantuu ennen seuraavaa jorpakkoa
 
  • Tykkään
  • Vau
Reaktiot: Leppis ja STEFFE
Tulee muuten märkää lunta taivaan täydeltä....
Oliskohan auraus päivä!
Joo, reipas viisi senttiä valkoista vettä kasattu pihasta ja portin pielistä plus se sohjo jonka kaupungin aura-auto ystävällisesti minulle osoitti - lapiolla :rolleyes: Jos selviäis torstaihin asti niin sitten "kiillotan" pihan kauhan pohjalla odottamaan luvattuja pakkasia.
 

Uusimmat keskustelut