Sateensuoja 216 Avanttiin | AvantClub - Keskustelupalsta

wx1

Jäsen
Keskustelun aloittaja
28.1.2016
90
33
18
Helsinki
200-sarjan hytti on aika avoin vesisateella ja tuulella, joten piti jotain kehittää, jotta persuusta ei kastuisi. Tein tuulilasin 4mm polykarbonaatista. Lasi on kaksiosainen ja keskellä on alumiininen u-kisko. Takalasin tein 2mm levystä. Tuulilasi ja takalasi ovat kulmalevyillä kiinni yläkulmista. Tuulilasi pitäisi olla suhteellisen helppo irroittaa, kun laittaa kaivuulaitteen kiinni. Ainakin alaosa on pakko irroittaa. Ohjaamon sivuilla on lyhennetyt suihkuverhot, jotka on ylhäältä ja takaa kiinni nippusiteillä ja alhaalta kumiköydellä. Suojasta tuli aika koomisen näköinen, kun en löytänyt kirkasta suihkuverhoa.
Etukulmat on auki kuten myös yläreunat, joten lasit eivät ehkä huurru. Parin tunnin lumitöiden aikana suoja osoittautui toimivaksi ja satava lumi ei päässyt sisälle ja tuulikaan ei enää haitannut. Suojan hinnaksi tuli n. 130€ ja aikaa meni pitkä työpäivä.

Ohjaamo.jpg
 
Pyörillä kulkeva suihkukoppi . Hommaa vaan sivuverhot läpinäkyvänä ni pikkasen vähemmän hauskan näkönen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: wx1
Taaksepäin ja sivuille huono näkyväisyys. Se läpinäkyvä olisi ollut kyllä parempi.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Sen vaan sanon, että saa tämä vakioporukka joka tänne kirjoittelee ihmetellä sitä kun foorumi alkaa hiljenemään harrastajista. Minusta on hyvä, että tavantallaajatkin laittaa kuvia ja visioita omista toteutuksista kaikkien nähtäväksi ja antaa ehkä seuraavalle samaa suunnittelevalle vinkkejä mitä tehdä ja miten. Huumoria pitää olla, mutta rajansa kaikessa
 
  • Tykkään
Reaktiot: QAku ja wx1
nikke006 kirjoitti "Huumoria pitää olla, mutta rajansa kaikessa"
Nooh, ei mennyt yli huumorintajuni, mutta oikeassa olet.

Leppis kirjoitti "Taaksepäin ja sivuille huono näkyväisyys."
Sivulle on kieltämättä huono näkyvyys, mutta tarvittaessa verhot saa vedettyä taaksepäin. Ei niistä läpinäkyvistä verhoista kuitenkaan näe riittävästi läpi. Taaksepäin näkyvyys on hyvä, kun takaseinä on kirkasta polykarbonaattia.

Täytyy etsiä kankaista kuviotonta suihkuverhoa vaikka ei tuo kuvioitu paljon häiritse, kun ajelee metsässä eikä ihmisten ilmoilla. Suihkuverho pitää olla kangasta, jotta se ei jäykisty pakkasessa ja mene rikki.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja Leppis
nikke006 kirjoitti "Huumoria pitää olla, mutta rajansa kaikessa"
Nooh, ei mennyt yli huumorintajuni, mutta oikeassa olet.

Leppis kirjoitti "Taaksepäin ja sivuille huono näkyväisyys."
Sivulle on kieltämättä huono näkyvyys, mutta tarvittaessa verhot saa vedettyä taaksepäin. Ei niistä läpinäkyvistä verhoista kuitenkaan näe riittävästi läpi. Taaksepäin näkyvyys on hyvä, kun takaseinä on kirkasta polykarbonaattia.

Täytyy etsiä kankaista kuviotonta suihkuverhoa vaikka ei tuo kuvioitu paljon häiritse, kun ajelee metsässä eikä ihmisten ilmoilla. Suihkuverho pitää olla kangasta, jotta se ei jäykisty pakkasessa ja mene rikki.
Ratkaisuhan oli sangen yksikertainen ja ilmeisesti toimiva. Se on varmaan totta että kangasta pitää olla että kestää palkasta. Voi olla että sellainen läpinäkyvä mikä lestää pakkasta voi olla neliöhinnaltaan aika arvokas.
 
vaikka esim venepressuissa on aika kirkasta taipuisaa muovia. Mitäs materiaalia se on? Entä pakkasen kesto? Jos olisi jämäpala, niin saisi ehkä ikkunan katselukorkeudelle.
Venekuomuissa käytetään PVC-muovia, myydään sekä kirkkaana että superkirkkaana ja sävutettynäkin saa. Paksuudet 0,4 - 0,5 ja 0,8 tarjolla omalla toimittajalla. Hinta ei päätä huimaa, 12 - 39,- / metri ja leveyttä 1,4 m.

Yhden sadeviikonlopun jälkeen piti kysyä tiukka tarjous kuomusta Avanttiin, mutta onneksi sää jatkui aurinkoisena ja homma jäi siltä erää. Alustava arvio oli muistaakseni yli L-ohjaamon hinnan.

Toistaiseksi jatketaan sään mukaisilla varusteilla; milloin sadeviitta, milloin taas pilkkihaalarit. Kummallista, kuinka koneen kyydissä käy pahempi viima, kuin taivasalla koneen vieressä?!
 
nikke006 kirjoitti "Huumoria pitää olla, mutta rajansa kaikessa"
Nooh, ei mennyt yli huumorintajuni, mutta oikeassa olet.

Leppis kirjoitti "Taaksepäin ja sivuille huono näkyväisyys."
Sivulle on kieltämättä huono näkyvyys, mutta tarvittaessa verhot saa vedettyä taaksepäin. Ei niistä läpinäkyvistä verhoista kuitenkaan näe riittävästi läpi. Taaksepäin näkyvyys on hyvä, kun takaseinä on kirkasta polykarbonaattia.

Täytyy etsiä kankaista kuviotonta suihkuverhoa vaikka ei tuo kuvioitu paljon häiritse, kun ajelee metsässä eikä ihmisten ilmoilla. Suihkuverho pitää olla kangasta, jotta se ei jäykisty pakkasessa ja mene rikki.
Ja semmoinen huomio että kaikilla jotka "läppää" heitti taitaa olla kopilliset koneet.
Tulkaa ite linkoamaan pelkällä turvakehikolla olevalla koneella, pieniknin suoja on kiva.
 
Ja semmoinen huomio että kaikilla jotka "läppää" heitti taitaa olla kopilliset koneet.
Tulkaa ite linkoamaan pelkällä turvakehikolla olevalla koneella, pieniknin suoja on kiva.
Varmaan moni meistä, jossei kaikki, ovat aloittaneet taipaleensa hytittömillä koneilla, mutta mukavuudenhalu on jossain vaiheessa vienyt voiton...

Ymmärsin ehkä väärin, kun kuvittelin, että tässä oli hiukan pilkettäkin silmäkulmassa.

Pahoittelut siis asiattomasta kommentoinnista.
 
Ja semmoinen huomio että kaikilla jotka "läppää" heitti taitaa olla kopilliset koneet.
Tulkaa ite linkoamaan pelkällä turvakehikolla olevalla koneella, pieniknin suoja on kiva.
Muistan mun 220 ja 420L... oli hurjia aikoja kun lingolla päästi menemään...
 
Joo ja panit vahingon kiertämään sillä seurauksella, että sairastuin Avantismiin ja nyt sitten hytillinen kone, joka on jo kolmas Avant.
Nyt olen kuolannut 760:stä, mutta kuola ei valu kuitenkaan vielä ihan valtoimenaan! :p
Näin se maailma menee... ikävää kyllä. :cool: :cool:
 
Nyt on mennyt muutama vuosi tämän "hytin" kanssa ja on osoittautunut toimivaksi systeemiksi eikä metsässä ole oksat saaneet sitä rikottua. Tuulilasin saa irroittua ja kiinnitettyä vartissa, kun tarvitsee välillä kytkeä kaivinkone. Ainoa ongelmakohta on hytissä, kun auraa lunta ja samalla sataa räntää, niin tuulilasi menee aika nopeasti umpeen. Käsiveivillä toimivaa tuulilasin pyyhintä ei voi asentaa, kun tuulilasi on tavallista polykarbonaattia ja naarmuuntuu aika helposti. Mutta on siellä kopissa paljon lämpimämpi ja kuivempi ajaa, joten suosittelen. Hytti on ollut myös vastalääke uuden Avantin hankkimiseen.
 

Uusimmat keskustelut