Takanostolaite

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
4 513
343
108
Bobäck
Onko kenelläkään kokemusta takanostolaitteesta. Pohdiskelin tässä jo seuraavan koneen kokoonpanoa ja tuo takanostolaite voisi olla kiinnostava esim. hiekoittimelle. :evil:

Toimiiko? Onko fiksu investointi?

Voikohan takahydraulikkan saada muutettu niin että saisi vielä yhden 2- toimisen ulosoton että saisi hydraulisen työntötangon sille takanostolaitteelle jolloin sitä voisi kipata!(esim ku täyttää hiekoitinta)

Onko kellään kokemusta tai tietoa?

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 863
227
63
Takanostolaite kytketään takatyölaitehydrauliikkapiiriin jakamalla se magneettiventtiileillä. Kellunta tulee myös mukana.
Eli työlaiteliittimet, myös se vapaan paluuliittyimen, saa käyttöön taakse.

Sekatyömies

Jäsen
11.5.2010
1 126
0
36
Takanostolaitteesta ei minulla ole kokemusta, muuta kuin että koneessani näkyy olevan
kiinnitysreijät sellaiselle tai taka-/sivupainoille.

Luulisin taakse liitettävän hiekoittimen olevan kätevän kiinteistöjen talvikunnossapidossa. :roll:

Hydrauliikan takaulosottoihin jouduin/pääsin tutustumaan rakentaessani generaattorin koneeni
takapäähän.
400- ja 500-sarjalaisissa, jotka on varustettu kaksitoimisella takaulosotolla, on sama öljymäärä
saatavissa sekä etu-että takapäässä.
Paluuvirtaus on kytkettävä toiseen painelinjaan, muuten öljy ei kulje jäähdytäjän kautta.
Näin siis generaattori käytössä. :cool:

Kaksi pumppuisissa malleissa kuten esim. 600-sarja takaulosotosta on saatavissa vain toisen
pumpun tuotto.
Kun 700-sarjalaiseen on istutettu 10Kw generaattori, putkitetaan sille omat linjansa pumpuilta
asti. -Näin minulle tehtaalta silloin kerrottiin.

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
4 513
343
108
Bobäck
Kiitos vastauksista.
Ajatus olisi että saisi tuo takahydrauliikka 3-jakoiseksi,eli:
1 joka nostaa-laskee itse nostolaitetta
1 josta saisi hydraulisen työntötangon ja
1 joka olisi normaali ulosotto esim hiekoittajan pyörrittämiseen.

Täytyypi tutkia lisää tätä mahdollisuutta. :roll:

Keskustelun aloittaja Samankaltaiset keskustelut Foorumi Vastaukset Päivä
Leppis Takanostolaite Avant Planet - Työlaitteet ja käyttö 34

Samankaltaiset keskustelut