Takanostolaite | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Onko kenelläkään kokemusta takanostolaitteesta. Pohdiskelin tässä jo seuraavan koneen kokoonpanoa ja tuo takanostolaite voisi olla kiinnostava esim. hiekoittimelle. :evil:

Toimiiko? Onko fiksu investointi?

Voikohan takahydraulikkan saada muutettu niin että saisi vielä yhden 2- toimisen ulosoton että saisi hydraulisen työntötangon sille takanostolaitteelle jolloin sitä voisi kipata!(esim ku täyttää hiekoitinta)

Onko kellään kokemusta tai tietoa?
 
Takanostolaite kytketään takatyölaitehydrauliikkapiiriin jakamalla se magneettiventtiileillä. Kellunta tulee myös mukana.
Eli työlaiteliittimet, myös se vapaan paluuliittyimen, saa käyttöön taakse.
 
Takanostolaitteesta ei minulla ole kokemusta, muuta kuin että koneessani näkyy olevan
kiinnitysreijät sellaiselle tai taka-/sivupainoille.

Luulisin taakse liitettävän hiekoittimen olevan kätevän kiinteistöjen talvikunnossapidossa. :roll:

Hydrauliikan takaulosottoihin jouduin/pääsin tutustumaan rakentaessani generaattorin koneeni
takapäähän.
400- ja 500-sarjalaisissa, jotka on varustettu kaksitoimisella takaulosotolla, on sama öljymäärä
saatavissa sekä etu-että takapäässä.
Paluuvirtaus on kytkettävä toiseen painelinjaan, muuten öljy ei kulje jäähdytäjän kautta.
Näin siis generaattori käytössä. :cool:

Kaksi pumppuisissa malleissa kuten esim. 600-sarja takaulosotosta on saatavissa vain toisen
pumpun tuotto.
Kun 700-sarjalaiseen on istutettu 10Kw generaattori, putkitetaan sille omat linjansa pumpuilta
asti. -Näin minulle tehtaalta silloin kerrottiin.
 
Kiitos vastauksista.
Ajatus olisi että saisi tuo takahydrauliikka 3-jakoiseksi,eli:
1 joka nostaa-laskee itse nostolaitetta
1 josta saisi hydraulisen työntötangon ja
1 joka olisi normaali ulosotto esim hiekoittajan pyörrittämiseen.

Täytyypi tutkia lisää tätä mahdollisuutta. :roll:
 

Uusimmat keskustelut