Talveen valmistautumista.

Sekatyömies

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.5.2010
1 126
0
36
Vaikka nyt ruoho vihertää ja lehdet ovat puissa, ei aikaakaan kun
päästään lumitöihin pimeässä.
Olen saanut toteutettua suunnitelmani LED-valojen käytöstä koneessani,
kaikki muut valot paitsi Avantin alkuperäiset tuikut ovat ledejä.
Välähtäviä valoja on kolme; majakka ja takavaloihin integroitu vilkku.
Vaati monta yritystä että sain välähdykset "vangittua" valokuvaan.
Välähdys on niin kirkas että näkyy kuvissa valkoisena, vaikka on keltainen ja
punainen.
Työvalot ovat ammattikäyttöön tarkoitettuja ja mielestäni antavat erittäin
miellyttävän sävyistä valoa.

Puskulevy vaihtui tänään. HD- levy on selvästi rotevampi kuin aikaisempi
perusversio. -Nyt uskoisin levyn korkeudenkin riittävän.
 

Liitteet

kiika

Jäsen
28.1.2011
45
0
6
karjaa
HYVÄN NÄKÖSTÄ!!! :D lumia odotellessa :lol:
 

Sekatyömies

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.5.2010
1 126
0
36
Sekatyömies sanoi:
... HD- levy on selvästi rotevampi kuin aikaisempi
perusversio. -Nyt uskoisin levyn korkeudenkin riittävän.
Tänään tuo HD-puskulevy sai kuvissa näkyvän terän tilalle käännettävän kumiterän,
samaan malliin kuin aikaisemmassa standart levyssänikin oli.

Alkuperäinen terä siirtyi käyttämättömänä varastoon.

Enää ei puutu kuin se lumi! :D
 

repa

Moderaattori
13.3.2010
311
5
18
Sekatyömies sanoi:
Enää ei puutu kuin se lumi! :D
No älä ole huolissasi, eiköhän tuota lunta teillekin vielä saada :D

Tuossa aurassa näyttäisi olevan komean kokoiset jalakset, joten aurailu hiekalla/murskeellakin onnistuu polanteen päällä ilmeisesti ilman, että kiviä tarvitsee keväällä hirveästi haravoida takaisin nurmikon puolelta. Tietysti pihasuunnitelmat tarvitsisi tehdä niin, ettei tuota ongelmaa tule, mutta kaikkea ei aina vain osaa huomioida.

Nuo ledivalot ovat kyllä käsittämättömän hyvät. Omaanikin tuollaiset laitoin samalla reseptillä kuin sinäkin; kaksi eteen ja yksi taakse. Kuvakin löytyy tuolta toisaalta: http://avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=7&t=877. Lumella noiden valaisuteho korostuu entisestään.
 

Roadking

Jäsen
15.9.2010
138
12
18
Minkälaista kokemusta noista lisäsiivistä. Hankin itsekin lisäsiivet 140:een levyyn, ja pohdiskelin asentaessa laittaakko suoraan vai keräävään asentoon. Pihaa kolatessa keräävä asento on tietysti parempi, mutta toimiiko sitten tietä auratessa, eli liukuuko lumi sivuun vai alkaako mennä yli levystä takaisin tielle? Asennon vaihto on kuitenkin kuusi pulttia auki ja kiinni, joten ei sitä joka välissä vaivaudu tekemään.
 

Sekatyömies

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.5.2010
1 126
0
36
Mielestäni keräävä asento on parempi. Tietä auratessa säätää vaan levyn kulmaa jyrkemmäksi, jos alkaa liikaa kerääntymään.
 

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
672
24
18
Etelä-Suomi
Tuli myös joulupäivänä laitettua kaverin kanssa Avant 630:een uudet 36 vattiset led työvalot, eteen ja taakse kaksi kumpaankin kyllä nyt näkee, tässä linkki sivulle mistä tuli lamput hankittua.
Vielä kysymys Sekatyömiehelle mistä hankit kumiterän, onko käytössä hyvä, saako kuvaa nähtäväksi.
http://www.jreijonen.fi/LEDTYOVALOT.pdf
 

Liitteet

Sekatyömies

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.5.2010
1 126
0
36
lajaatena sanoi:
... uudet 36 vattiset led työvalot, eteen ja taakse kaksi kumpaankin kyllä nyt näkee...

Vielä kysymys Sekatyömiehelle mistä hankit kumiterän, onko käytössä hyvä, saako kuvaa nähtäväksi.
Upeat valot olet hankkinut! Nykyinen valotekniikka on kyllä hämmästyttävää, ei ole H3:sia yhtään ikävä! :D

Kumiterät olen valmistanut kuljetinhihnasta, siinä on kudosvahvike sisällä ja kaikinpuolin vahvaa sekä kulutusta
kestävää materiaalia.
Tukilistan tein 100*10 latasta, ajoin siihen jyrsinkoneella 12mm ovaalinmalliset reijät lukkopultteja varten.
Lista on levyn reunaa alempana, joten puskulevy säilyy vaurioitta, vaikka kumi kuluisi olemattomiin tai
tulisi törmättyä johonkin.
Kumiterän hyviä ominaisuuksia ovat; auraus jälki on puhdas, ei tee liukasta pintaa, ei riko kivetyksiä ja on
äänettömämpi. Huonopuoli on että se ei tietekään pysty leikkaamaan polanteita.
Olen laittanut kumiterän jo neljään puskulevyyn, kokemusta on 13:ta talvelta, joten ei se huono ole.

-Aiempaan lumiketju keskusteluun viitaten; Sorvailin pari 10mm laippaa laitettavaksi navan ja vanteen väliin.
Silloin kun on ketjulliset pyörät käytössä, saa vähän lisää rakoa pyörän ja rungon väliin, niin ei tule vaurioita
koneeseen. :mrgreen:
 

Liitteet

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
672
24
18
Etelä-Suomi
Koneessa on edessä samanlaiset. Laitettiin myös molempiin peräkärryihin takapalkkiin saman firman 9*3 w , lamppu syttyy kun autossa kääntää takasumuvalon päälle. Tänään tuli varsinaisesti peräkärryn peruutusvalo testattua, aamulla oli pimeätä ja samoin illalla kun tulin. Kyllä oli kiva perutella kun oli valoa peräkärryn takana. Voin suositella kyseisen firman työvaloja.
tässä lainattua tietoa sivulta http://www.jreijonen.fi/LEDTYOVALOT.pdf
Tuotenumero: HML-B236 LED VALOPANEELI 36W 12 LED 3200 lumen
HML-B236 on alumiinikuorinen 2-rivinen LED valopaneeli, joka on erittäin korkealaatuinen ja pitkäikäinen työvalo. Mataluutensa ansiosta sopii hyvin myös koneen katolle asennettavaksi. Teho 36w käyttöjännite 10-30V IP67 suojaus 12kpl. 3w teho LED lamppua materiaali: alumiini linssi materiaali PPM värilämpötila 6000K leveä valokuvio 60 astetta. käyttöikä yli 30 000 h Mitat: 186mmx86mmx74mm.
 
27.6.2011
6
0
1
repa sanoi:
Sekatyömies sanoi:
Enää ei puutu kuin se lumi! :D
No älä ole huolissasi, eiköhän tuota lunta teillekin vielä saada :D

Tuossa aurassa näyttäisi olevan komean kokoiset jalakset, joten aurailu hiekalla/murskeellakin onnistuu polanteen päällä ilmeisesti ilman, että kiviä tarvitsee keväällä hirveästi haravoida takaisin nurmikon puolelta. Tietysti pihasuunnitelmat tarvitsisi tehdä niin, ettei tuota ongelmaa tule, mutta kaikkea ei aina vain osaa huomioida.

Nuo ledivalot ovat kyllä käsittämättömän hyvät. Omaanikin tuollaiset laitoin samalla reseptillä kuin sinäkin; kaksi eteen ja yksi taakse. Kuvakin löytyy tuolta toisaalta: http://avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=7&t=877. Lumella noiden valaisuteho korostuu entisestään.
Ja ny ei puutu enään lumikaan - jihuu! Ei muutaku hommiin :)
 

QAku

Jäsen
25.4.2012
134
0
16
Itä-Uusimaa
Itse asensin tämmöiset IKH:n 40W (3200lm) LED-työvalot eteen ja samalla siirsin alkuperäiset 12W Ledit taakse. Tyhjältä 20A sulakkeelta otin virrat ja muutin valokatkaisijan ohjaamaan releen kautta kaikkia työvaloja. Innostuin tekemään alkuperäisennäköiset johtosarjat takavaloille myös, näyttää ihan ammattiasennukselta :) Takavalopaneelin saa myös irti helposti huoltoa varten, laitoin taakse liittimet.
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=36069&nav=300300887
 

Liitteet

QAku

Jäsen
25.4.2012
134
0
16
Itä-Uusimaa
... Ja kun DLX-kopin lämmityspuhallin on mitä on, laitoin sisälämppärin nopeuttamaan talvisia aamulähtöjä. Lämmitin on Defa termina 1300 ja laitoin sille aivan oman töpselin koneeseen. Miinus on, että nyt on lohkolämppärillä ja sisätilanlämmittimellä omat piuhat, mutta oli niin paljon yksinkertaisempi asennus niin. Sähkö tulee viereisestä pistorasiasta, jota ohjataan IQ-Socket GSM-ohjauksella. Eli tekstarilla lämmitys päälle mistä vain :) Käyntiajan ohjelmoin 30min nyt, katsotaan riittääkö.


GSM-ohjauspalikka http://www.verkkokauppa.com/fi/product/14900/dhvsj
 

Liitteet

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 860
223
63
Miten on, onko 700-sarjassa lohkolämmittimellä sama max käyttöaika kuten pienemmissä koneissa?
Tämän takia onkin hyvä laittaa kahdella piuhalla :)
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 501
323
108
Bobäck
Toi oli hieno ja yksinkertainen viritys. Täytyy pyytää että pojat tekevät heti kun heidän rengasrumbansa on ohi!
Huomasin tänään kun köröttelin "varikolta" kaupunkiin ;kesti 1 tunti , että jos on vähän lämmin olo itellä niin meinaa ikkunat huurtua!

Mutta nyt on uusi tulokas lähtövalmis lumitöihin heti kun lunta tulee!
 

QAku

Jäsen
25.4.2012
134
0
16
Itä-Uusimaa
Leppis sanoi:
Miten on, onko 700-sarjassa lohkolämmittimellä sama max käyttöaika kuten pienemmissä koneissa?
Tämän takia onkin hyvä laittaa kahdella piuhalla :)
Lohkolämppärissä on kyllä se 30min kyltti, mutta tehtaalta sanottiin, ettei ison kubotan kanssa ole niin tarkkaa, saa lämmittää pidempään.

Tuo ohjauspalikka on kaksipiirinen, eli voin ohjelmoida hytille ja koneelle omat ajat. Talvi näyttänee, minkälaisia lämmitysaikoja tarvitaan.
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 501
323
108
Bobäck
Mä taidan tehdä ihan "mekaaninen" versio. Eli 2 stöpseliä ja voi sitten myöhemmin lykätä se lohkolämmitin tolppaan. Tuo hyttilämmitin on kyllä loistava idea sillä se myös kuivattaa kosteuden mitä esim lumiset jalat tuo sisään lattialle. Huurtumisrvaara vähenee varmasti.
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 860
223
63
STEFFECTIVE sanoi:
Mä taidan tehdä ihan "mekaaninen" versio. Eli 2 stöpseliä ja voi sitten myöhemmin lykätä se lohkolämmitin tolppaan. Tuo hyttilämmitin on kyllä loistava idea sillä se myös kuivattaa kosteuden mitä esim lumiset jalat tuo sisään lattialle. Huurtumisrvaara vähenee varmasti.
Laita tämä http://www.satmatic.fi/upload/esitteet/piharasiat/satmatic_etolppa_a4-uusi.pdf
niin voidaan sitten netin kautta ohjailla sun varikkoa :)

Onhan näitä valmistajia tullut jo paljon. Kohta ohjaillaan varmaankin avantiakin etänä gsm-verkossa :)
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 501
323
108
Bobäck
Tänään tuli asennettu tuos sisäpistoke. Ja lämppärin mä laitan irralliseksi oikean käsinojan alle suunnattuna eteenpäin. Tuossa seinässä se on mielestäni tiellä jalalle.

Nyt saa hytin lämpimäksi ennen kun lähtee baanalle!

Leppis. Heino tolppa esittelit! Tuota voisi laittaa harkintaan kun autokatos valmistuu!
 
Keskustelun aloittaja Samankaltaiset keskustelut Foorumi Vastaukset Päivä
T Jouluun valmistautumista Avant Planet - Yleinen keskustelu 2

Samankaltaiset keskustelut