Talvi tulee oletko valmis? | Sivu 20 | AvantClub - Keskustelupalsta
Keli oli aamulla superliukas ja niin liukastelin penkan puolelle ja oli niin liukasta ettei Jontikassa edes ollut pitoa. .

tekevälle sattuu, vai kehtaisiko kommentoida tämän olevan vain 'halpa kopio' planeetalla aiemmin tapahtuneesta (siis S:lle lohdutukseksi...)

klo 19:58: Keli ei ole nyt helppo kenellekkään. Iltalehden lukija ikuisti ojaan kaatuneen aura-auton Kirkkonummen Eerikinkartanontiellä




lainattu artikkelista...
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
omat lumityöt ovat vieläkin hoituneet perus fiskarssilla vartissa. Ei sitä luvattua 8cm:ään vielä ole tullut. Toki jossain voi olla tuuli kasannut kinosta, muttei osunut omalle pihalle.
 
Just tuossa kuuntelin radiota ja kuulemma tuossa naapurikunnassa, Vantaalla on nyt enemmän lunta (+58cm) kuin lapissa :eek:
ja lisää tihkuu koko ajan ainakin tässä minun työmaan kohdalla... Pitäis varmaan vähitellen käydä laittamassa lämmöt koneeseen.
 
otin aamusta lämmöt fiskarssin kahvoissa, ei tarvinnut vieläkään juuri huohottaa
Mjoo, kone lämmitetään sähköllä ja kuski Fiskarssilla :cool:
NYT toimii sitten linkokin, kun päivän valossa asialle vähän paneutui elikkä kuumailmapuhaltimella vapautti pienemmän ropellin jääpaakusta (ja siitä sepelikivestä joka oli kiilautunut sinne väliin). Piti käydä äsken hakemassa lisää tankin täytettäkin TheKone'elle ja hinta oli pompannut eilisestä +12 centtiä :eek: Lämpötila sen asemesta on pudonnut tässä aamun aikana, että harkitsen josko palaisin ulkoilmaan vasta ensi viikolla...
Keskittyisi vaikka tekemään ToasterDilloja.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin se toimii... mutta suosittelen katselemaan mallia "ohuen ohuet" viipaleet. Testattu koskenlaskijan siivut ja olivat vähän liian paksuja noille valmiille tortilla lapuille. Testijonossa on turunmaan viipaleet, mutta ainakin näköhavainnon mukaan vielä paksumpia kuin edelliset. Oltermannin valmiit ovat olleet ennen aika ohuita, mutta eihän tuonne tarkene lähteä kauppareissulle :eek: Ai niin, suositan sovittelemaan ne juustot visusti 'leivän' sisäpuolelle. Vallan mainiota puuhaa vaihteluna tuolle lumen lykkimiselle - syöminen siis.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja exjko
Lumitöihin on päästy täälläkin. Jokunen piha ja tienpätkä aurattavana oman pihan lisäksi, valtralla ajelen muut ja loppuhuipennuksena rentoutan korvienväliä viherterapialla ja putsailen oman pihan avantilla. On sillä vaan niin kätevä kaikki porraspielet pyöritellä, että lapio ja kola saanu jäädä varastoon. Kokeillu tuota avantin auraa sekä kauhaa ja kyllä oon tuon kauhan todennu paremmaksi pihahommissa.
 
Itsekin jäin Avantin (423) kanssa kiinni kun luotin liikaa nelivetoon. Kubotasta loppuu voima heti jos vähänkin pääsee kaivamaan. Toki se siitä vielä lähti kun vähän kikkaili.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Harmi mutta nyt meitä on siis 2 tänä talvena. Jaettu ilo on tupla ilo ;)
Älä manaa sitä kolmatta, kun hädin tuskin saan välteltyä tuota kadunlaidan ojaa - johon tietysti EI saa viedä sitä lunta, vaan omalle pihalle olisi kannettava. Sillä on syvyyttä reilusti metri ja tuo pyörätie kallistaa melkoisen reippaasti sinnepäin.
 
  • Vau
Reaktiot: STEFFE
Miksiköhän ei ole uuu-auraan laitettu pystysuuntaista kelluntaa? Pelkkä sivuttaiskellunta. Tuo on sitten tosi tarkka, että se on kohtisuorassa maata kohti, jos siivet törröttää eteenpäin...
 
Miksiköhän ei ole uuu-auraan laitettu pystysuuntaista kelluntaa? Pelkkä sivuttaiskellunta. Tuo on sitten tosi tarkka, että se on kohtisuorassa maata kohti, jos siivet törröttää eteenpäin...
Mulla oli tavallinen taittoaura ja siinä sama juttu että se pystyasento on tärkeä, muuten kulmat herkästi sukeltaa... tai falskaa...
 
Aika monessa aurassa sama tarve. On mukava, kun kallistusanturi näyttää asteen tarkkuudella oikean asennon...
Kyllähän sen asennon tuntumalla löytää tasaisella suoralla mutta kun aina ei ole tasaista. En mä oikein tiedä mitä asteen tarkkuudella tekee kun ei tiedä montako astetta maa muuttuu. Trukkipiikeillä se on eri juttu.
 
Kyllähän sen asennon tuntumalla löytää tasaisella suoralla mutta kun aina ei ole tasaista. En mä oikein tiedä mitä asteen tarkkuudella tekee kun ei tiedä montako astetta maa muuttuu. Trukkipiikeillä se on eri juttu.
Mulla on anturi Avantissakin, eli tiedän kulman sekä maahan nähden että Avanttiin nähden. Koodasin vielä näyttöön erotuskulman, eli kun se näyttää nollaa on työlaite suorassa Avanttiin nähden. Vaikka mäessä.
 
Mulla on anturi Avantissakin, eli tiedän kulman sekä maahan nähden että Avanttiin nähden. Koodasin vielä näyttöön erotuskulman, eli kun se näyttää nollaa on työlaite suorassa Avanttiin nähden. Vaikka mäessä.
Nyt meni ohi. Kun avantti seisoo suorassa ja tulee nousu edessää niin sen nousun asteet et tiedä vai lukeeko se laserilla maan muodot? Ja siihen sellainen pieni pitkittäis kellunta olisi jees. Aura seuraisi paremmin. Ymmärrän hyvin että sun viritykset kertoo sun työlaitekiiinnikkeen asento avanttiin nähden mutta siitähän tässä ei ole kyse. Vaan että työlaite osaisi kellua pitkittäinkin eikä vain sivusuuntaisesti. Just jossain U-aurassa se olisi hyvää.
 

Uusimmat keskustelut