Talvi tulee oletko valmis? | Sivu 24 | AvantClub - Keskustelupalsta
Hitto ei muuten tullu katottua kun viimeksi tankkasin että oliko talvilaatua diesel. Ootteko kattoneet onko jo pitkään myyty??
On sitä saanut täällä etelän lämmössäkin (-9) jo hetken aikaa, mutta kertokaas millä saan kesätankin tyhjäksi näppärästi ilman sotkua tai työtä?
Joo, tiedän kone tyhjäkäyntiin pihalle...
 
On sitä saanut täällä etelän lämmössäkin (-9) jo hetken aikaa, mutta kertokaas millä saan kesätankin tyhjäksi näppärästi ilman sotkua tai työtä?
Joo, tiedän kone tyhjäkäyntiin pihalle...
Samalla laila ku kossina imettiin mopon tankista pensat pois.:cool: Kirkas letku ja tarpeeksi kova imu letkun päästä. Tai kannattaa kysyä puolisoa näyttään..:rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
On sitä saanut täällä etelän lämmössäkin (-9) jo hetken aikaa, mutta kertokaas millä saan kesätankin tyhjäksi näppärästi ilman sotkua tai työtä?
Joo, tiedän kone tyhjäkäyntiin pihalle...
Kyllä kesälaatu kestää muutamia pakkasasteita. Jos lauhtuu vähän niin kovaa ajoo mikä kuluttaa eniten polttoainetta.
 
En sitten malttanut odotella neuvoja ;)
Hhain kolmannen kannun (koska kahdessa on kesälaatua halvalla ostettuna) ja aivan liian pienen lappopumpun joka ei yltänyt mihinkään. Jätin sitten käyntiin pihalle ja äkkiähän tuo vajeni. Onneksi olen maltillisesti tankannut jo syksyllä joten pääsin aika lähelle punaista viivaa. Kaadoin 18ltr nesteen talviainetta tankkiin ja toivotaan, että tällä pärjätään helmikuun pakkasille.
 
Muistan lukeneeni jostain, että se kesälaatu ei sekoitu, eli se vähä, mikä jäi tankkiin, saattaa edelleen aiheuttaa harmia...
 
  • Tykkään
Reaktiot: mielpr
Muistan lukeneeni jostain, että se kesälaatu ei sekoitu, eli se vähä, mikä jäi tankkiin, saattaa edelleen aiheuttaa harmia...
Täh, pitääkö paikkansa? Meinaan minulla on ainakin puoli tankillista kesälaatua tankissa ja en todellakaan aio imaista sitä pois! :mad:
 
Ilmeisesti pitää olla +8 astetta, että sekoittuvat. Sen alapuolella jähmettynyt parafiini ei sekoitu, ja aiheuttaa ongelmia.
Saas nähdä kuinka äijän käy, meinaan tulevana viikonloppuna ei ehdi leikkimään löpöjen kanssa, vaikka aika olisi ilmeisesti rahaa!
Muistin muuten just, että mullahan on semmoinen patterikäyttöinen pumppu, jolla olen löpöä pumpannut paljuni lämmittimeen, mutta eihän sitä voi kaikkea menneisyydestä muistaa(ostettu viime kesänä) :D

Jos on käynyt huonosti, niin olisiko vinkkejä, että kuinka suosta noustaan, kone on meinaan nyt niin ahtaassa tilassa, että mitään suodattimia ei pysty availemaan tms.
 
Jos kesälaadun päälle kaataa lämmintä talvilaatua niin sekoittuvat, yleensä ei murhetta. Mutta jos kesälaadun päälle kaataa esim. ulkoilmassa jäähtynyttä niin eivät tahdo sekoittua, naftasta tulee sameaa ja parafiini voi jäädä pohjalle.
 
Jos kesälaadun päälle kaataa lämmintä talvilaatua niin sekoittuvat, yleensä ei murhetta. Mutta jos kesälaadun päälle kaataa esim. ulkoilmassa jäähtynyttä niin eivät tahdo sekoittua, naftasta tulee sameaa ja parafiini voi jäädä pohjalle.
Grazias!
Hieman helpotti mieltä:)
 
Noh, tuskinpa nuo pumppaavat tyhjäksi niitä isoja säiliöitä asemillakaan kesän jäännöksistä. Sinne vain tankkiautollinen talvea päälle ja silleen... Senkin vuoksi minä olen tässä viivytellyt talven tuontia koneelle, että ehtisivät tuoda uuden täytön. Liekö sitten niin tapahtunut? Täällä etelän maillahan nuo tuovat talvilaadun vasta viime tippaan jakeluun :(
 
Maahan upotetuissa säiliöissä lämpötila onkin sellainen että sekoittuu hyvin.
Kyllä muistan itsekin että joskus talvi yllätti ja tehtiin kotikonstein talvilaatua isoon pinta säiliöön, toki oli laboratorio käytössä analysoimaan että pysyi standardissa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Ja 50/50% ei tee vielä ollenkaan talvilaatua. 20% kesä ja loput talvi laatua voi jo toimia.
Lappoletku toimii tyhjennyksessä hyvin, etenkin takaiskuventtiilillä varustettu.
Tuossa mallin letkussa onkin kuparinen venttiili. Mulla on ollut suomalaisia vastaavia, joista on muutaman kerran venttiilin kuula karannut tankin pohjalle. Letkukin niissä liian jäykkä pakkasille.
Täytyy tehdä itse kun löytyy sopiva letku.
 
Itsellä kans tankki täynnä kesälaatua, mutta lorautin sinne sekaan liqui molyn parafiinin sulattajaa(flieb-fit) 150ml pullo riittää 75 litraan ja toimii.
Ei tarvii tyhjentää sen takia tankista kesälaatua pois.
Ainakin Fixuksen myymälässä pitäis löytyy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Miksu
Itsellä kans tankki täynnä kesälaatua, mutta lorautin sinne sekaan liqui molyn parafiinin sulattajaa(flieb-fit) 150ml pullo riittää 75 litraan ja toimii.
Ei tarvii tyhjentää sen takia tankista kesälaatua pois.
Ainakin Fixuksen myymälässä pitäis löytyy.
Asiaa!!!!!:)
 
Itse kun en tiedä onko talvilaatua niin kone on tallissa ja kohta rupee olemaan tyhjä tuo säiliö kun joutunut hyväntekeväisyyttä taas harrastaan naapureissa... Hyvin on toiminut nämä ulkoilutukset vielä.
 
Noh, kyllä tämän joskus vielä oppii... Näillä kulmilla ongelma on se, että talvilaatua on tarjolla vain sydäntalven aikaan.
Positiivisena seikkana todettakoon kuitenkin, että olen nyt jo varautunut tulevaan hellekesään ja varannut 2 * 20ltr kesälaatua tankkiin kaadettavaksi :cool:
 
  • Tykkään
Reaktiot: jkuoppa ja Aku9
Pidin huolen, että keväällä oli tankki ja 20 l kanisteri täynnä kun talvilaatukausi loppui. Hyvin riitti meikäläisen kesäpuuhiin tuo. Itse asiassa kesällä oli mennyt melko tarkkaan 20 l. Kun marraskuussa tankkasin piripintaan, niin kanisteri meni tilkkaa vaille tyhjäksi.

Kanisteriksi suosittelen:
 
Nyt kun kelit lauhtui, niin kuitenkin varmuudeksi lorautin sitä parafiinin sulattajaa n. 50ml/20l ja kaadoin tankkiin. Hyvin kävi, eikä yskinyt ollenkaan.
Ei siellä tankissa(640) ihan hirveesti sitä kesälaatua ollutkaan, kun sain tankattua 20l talvilaatua päälle ja siinä seassa se 50ml sulatusainetta.

Talvi tulkoon, olen valmis!!!:p
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha

Uusimmat keskustelut