Talvi tulee oletko valmis?

pleh

Jäsen
28.3.2013
668
174
43
?? ---> ??
Hyvin se toimii... mutta suosittelen katselemaan mallia "ohuen ohuet" viipaleet. Testattu koskenlaskijan siivut ja olivat vähän liian paksuja noille valmiille tortilla lapuille. Testijonossa on turunmaan viipaleet, mutta ainakin näköhavainnon mukaan vielä paksumpia kuin edelliset. Oltermannin valmiit ovat olleet ennen aika ohuita, mutta eihän tuonne tarkene lähteä kauppareissulle :eek: Ai niin, suositan sovittelemaan ne juustot visusti 'leivän' sisäpuolelle. Vallan mainiota puuhaa vaihteluna tuolle lumen lykkimiselle - syöminen siis.

• Tykkää
Reaktiot: Aku9 ja exjko

tinke77

Jäsen
13.5.2020
25
17
3
Lumitöihin on päästy täälläkin. Jokunen piha ja tienpätkä aurattavana oman pihan lisäksi, valtralla ajelen muut ja loppuhuipennuksena rentoutan korvienväliä viherterapialla ja putsailen oman pihan avantilla. On sillä vaan niin kätevä kaikki porraspielet pyöritellä, että lapio ja kola saanu jäädä varastoon. Kokeillu tuota avantin auraa sekä kauhaa ja kyllä oon tuon kauhan todennu paremmaksi pihahommissa.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 277
785
138
Bobäck
Ajelimpa naapurien pihat ja siinä samalla avantin ojaan. Sinnehä se jäi ja pääs lapiohommii. Varmaa ketjujen kanssa ois tullu omin avuin.
Harmi mutta nyt meitä on siis 2 tänä talvena. Jaettu ilo on tupla ilo ;)

dr650

Jäsen
25.12.2008
34
6
8
Itsekin jäin Avantin (423) kanssa kiinni kun luotin liikaa nelivetoon. Kubotasta loppuu voima heti jos vähänkin pääsee kaivamaan. Toki se siitä vielä lähti kun vähän kikkaili.

• Tykkää
Reaktiot: STEFFE

Juha

Jäsen
25.4.2018
843
310
63
Kaarina
Tuota pitäs päästä testaan et onko miten känänen käytellä ku noita toimintoja on jo aika paljon? Ja onhan tuolle hintaakin keksitty. :eek:
Saman verran toimintoja ku zoomissakin. Äkkiä niihin tottuu.

Nuo siivet ei taida taittua taaksepäin kuten ”oikeissa” u-auroissa

pleh

Jäsen
28.3.2013
668
174
43
?? ---> ??
Harmi mutta nyt meitä on siis 2 tänä talvena. Jaettu ilo on tupla ilo ;)
Älä manaa sitä kolmatta, kun hädin tuskin saan välteltyä tuota kadunlaidan ojaa - johon tietysti EI saa viedä sitä lunta, vaan omalle pihalle olisi kannettava. Sillä on syvyyttä reilusti metri ja tuo pyörätie kallistaa melkoisen reippaasti sinnepäin.

• Wow
Reaktiot: STEFFE

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 277
785
138
Bobäck
Saman verran toimintoja ku zoomissakin. Äkkiä niihin tottuu.

Nuo siivet ei taida taittua taaksepäin kuten ”oikeissa” u-auroissa
Taittuvat...

Juha

Jäsen
25.4.2018
843
310
63
Kaarina
Miksiköhän ei ole uuu-auraan laitettu pystysuuntaista kelluntaa? Pelkkä sivuttaiskellunta. Tuo on sitten tosi tarkka, että se on kohtisuorassa maata kohti, jos siivet törröttää eteenpäin...

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 277
785
138
Bobäck
Miksiköhän ei ole uuu-auraan laitettu pystysuuntaista kelluntaa? Pelkkä sivuttaiskellunta. Tuo on sitten tosi tarkka, että se on kohtisuorassa maata kohti, jos siivet törröttää eteenpäin...
Mulla oli tavallinen taittoaura ja siinä sama juttu että se pystyasento on tärkeä, muuten kulmat herkästi sukeltaa... tai falskaa...

Juha

Jäsen
25.4.2018
843
310
63
Kaarina
Mulla oli tavallinen taittoaura ja siinä sama juttu että se pystyasento on tärkeä, muuten kulmat herkästi sukeltaa... tai falskaa...
Aika monessa aurassa sama tarve. On mukava, kun kallistusanturi näyttää asteen tarkkuudella oikean asennon...

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 277
785
138
Bobäck
Aika monessa aurassa sama tarve. On mukava, kun kallistusanturi näyttää asteen tarkkuudella oikean asennon...
Kyllähän sen asennon tuntumalla löytää tasaisella suoralla mutta kun aina ei ole tasaista. En mä oikein tiedä mitä asteen tarkkuudella tekee kun ei tiedä montako astetta maa muuttuu. Trukkipiikeillä se on eri juttu.

Juha

Jäsen
25.4.2018
843
310
63
Kaarina
Kyllähän sen asennon tuntumalla löytää tasaisella suoralla mutta kun aina ei ole tasaista. En mä oikein tiedä mitä asteen tarkkuudella tekee kun ei tiedä montako astetta maa muuttuu. Trukkipiikeillä se on eri juttu.
Mulla on anturi Avantissakin, eli tiedän kulman sekä maahan nähden että Avanttiin nähden. Koodasin vielä näyttöön erotuskulman, eli kun se näyttää nollaa on työlaite suorassa Avanttiin nähden. Vaikka mäessä.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 277
785
138
Bobäck
Mulla on anturi Avantissakin, eli tiedän kulman sekä maahan nähden että Avanttiin nähden. Koodasin vielä näyttöön erotuskulman, eli kun se näyttää nollaa on työlaite suorassa Avanttiin nähden. Vaikka mäessä.
Nyt meni ohi. Kun avantti seisoo suorassa ja tulee nousu edessää niin sen nousun asteet et tiedä vai lukeeko se laserilla maan muodot? Ja siihen sellainen pieni pitkittäis kellunta olisi jees. Aura seuraisi paremmin. Ymmärrän hyvin että sun viritykset kertoo sun työlaitekiiinnikkeen asento avanttiin nähden mutta siitähän tässä ei ole kyse. Vaan että työlaite osaisi kellua pitkittäinkin eikä vain sivusuuntaisesti. Just jossain U-aurassa se olisi hyvää.