mek

Jäsen
16.11.2020
278
290
63
Kempele
youtube.com
Noista korvatulpista vielä. Välillä tulee pidettyä myös vastamelukorvatulppia pihan aurauksessa. Jos on töissä etäpalaveri/webinaari, jossa ei tarvitse puhua, vain kuunnella, voi tehdä samaan aikaan lumihommia, leikata ruohoa tms. Mulla on jo vuosia vanhat, langalliset Bose Quiet Comfort 20 vastamelukuulokkeet. Yllättävän hyvä vaimennus niissä on kun vastamelu on päällä. Vastameluhan vaimentaa tasaista ääntä, melko hyvin moottorin pörinääkin. Sen sijaan äkilliset äänet, kauhan raapaisut ja kolahtelut, kuuluvat melko hyvin läpi. Vaikka mulle tahtoo tinnitus iskeä herkästi päälle vasempaan korvaan, niin tunnin pihan aurauksen jälkeen eivät korvat soi sen enempää, olipa korvilla kuppikuulosuojaimet, 3M EAR korvatulpat tai nuo Bosen vastamelutulpat. Nuo Boset sopivat hyvin myös pipon tai karvalakin alle.

• Tykkää
Reaktiot: Aku9

mek

Jäsen
16.11.2020
278
290
63
Kempele
youtube.com
Tulipahan lunta. Virallinen lumensyvyys kasvoi vain 6 cm, mutta pihalla oli tuulen pyryttämää lunta pahimmillaan puoli metriä. Autokatokset ym. peräseinää myöten täynnä pyrylunta. Alkaa kohta olla omalla tontilla taas paikat täynnä, vaikka mielestäni aloitin kasat kauempaa kuin viime talvena.

Tuli uusi asiakaskin. Tähän saakka on ollut vaan naapurin yksin asuva kasikymppinen mummo, jolle olen vuorotellen traktorin omistavan toisen naapurin kanssa kolannut pihan. Tänään olin kolaamassa omaa pihaa, kun vastapäätä asuva tuli puheille. Isäntä koronassa ja kovassa kuumeessa ja rouva kuukausi sitten synnyttänyt, lupasin auttaa...