Talvi tulee oletko valmis? | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
Olen itse laittanut ensin puomin ala-asentoon eli ei sylinterin varassa ja sitten käännöllä laskenut auran maahan. Kulmaa en ole katsonut. Kokeilemalla selviää. Riippuu terän korkeudesta ja renkaiden koosta, jos tekee kuten minä teen...
 
Kannattais värkätä tassut siihen levyyn. On niin paljon helpompi aurata, kun ei tarvii vekslata levyn asennon kanssa. Sorapinnalla varsinkin tahtoo haukata sepeliä helposti mukaan. Ilman tassuja huulilevy vain vähän leikkaavassa asennossa.
 
No tässä niitä tassuja ei ole... Eikä mielestäni ole edes valmiita paikkoja niille. Saakohan tehtaalta jotkut rungot tassuille, mitkä voisi hitsata kiinni, vai onko vinkkejä niiden tekoon?
 
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=8c436065cb&view=att&th=15249622c31da358&attid=0.1&disp=safe&realattid=1523507561560548201-local0&zw


Perk... nyt se meni poikki.Hiukan harmitaa piti kesän aikana tehdä uusi systeemi.

Ilmeisesti kiristen turhan piukaan.

Siis kyse nivelauran kellunnan ja auran välisestä liitoksesta.

Onko jollain hyvä konsti millä saa ton pätkän pois
 
Hei, ei aukea linkki! Saatko kuvan tänne?
Pääseekö hitsaamaan mitään jatkoksi?
 
Poistin yhden viestin välistä "mausakari", kun asia ei edennyt/selvinnyt lisää.
Oletko keksinyt ratkaisun ongelmaasi?
 
Tuli käytyä auralla pyörimässä 3ssa kohteessa ja yhden tiepätkän ajoin. Ihan vain ajan kuluksi aurattiin neidin kanssa! Kyllä on mukavaa puuhaa. Saattaa tosiaan olla että pitäisi keskittyä tällaisiin hommiin täällä landella ja unohtaa nuo stadilaiset. Jospa möis koko asiakaskunta rekisterin pois! Mitäköhän kehtaisi pyytää?
 
Huonosti vain noissa tuppaa käydä varsinkin jos asiakkaat ovat yksityisiä (olin joskus pk-yritys konsulenttina yliopistomaailmassa). Uuden yrittäjän ongelma on, että pitää pystyä toimimaan ensimmäinen vuosi "ilmaiseksi" JA kasvattamaan asiakasmäärää jotta saa toiminnalle rahoittajan. Seuraavan vuoden lumitilannetta taas ei pysty ennustamaan joten riskibisnes.

JK. HETI olisin kiinnostunut jos olis lähempänä & olis kukkaron pohjalla vielä jotain "harrastusrahaa" jäljellä & tietäisin olevani Suomessa nykyprojektin jälkeen - nythän tiedän, että en ole...
 
Löytyy muutamia paikallisia jolle mä tuuppaan koko roskan. Vaikka ilmaiseksi! Kunhan joku pitää rouvista hyvää huolta!
 
mausakari sanoi:
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=8c436065cb&view=att&th=15249622c31da358&attid=0.1&disp=safe&realattid=1523507561560548201-local0&zw


Perk... nyt se meni poikki.Hiukan harmitaa piti kesän aikana tehdä uusi systeemi.

Ilmeisesti kiristen turhan piukaan.

Siis kyse nivelauran kellunnan ja auran välisestä liitoksesta.

Onko jollain hyvä konsti millä saa ton pätkän pois

Ollut huonosti paikalla Mutta noin älyvehkeet ei ymmärrä toisiaan.
Vika korjattu sain vastakierre tapilla naulan pätkän pois.
Mutta kun jotain rakentaa pitäisi osata lujuus laskelmat.

En ymmärrä että hiukan vajaa 300 kiloa painava aura laitetaan 10kertaa50 pultin varaan.
Aura tipahti onneksi ei korkelta letkut säilyi Eikä autoja ja lapsia lähellä :twisted:
 
Eiköhän se pultti ole lukitus. Ei kantava rakenne. Aura ja runko on liitetty toisiinsa vahvalla tapilla.

Mutta minä myönnän että tuo pulttilukitus on haastava. Itse laitoin väliin pienen prikan mitä vastasn kiristin pulttia jotta se ei kallistusta rajoittaisi.
 
Kyllähän esim. meitä kiinnostaa tietenkin tommoinen määrä asiakkaita, vaikka pieniä ovatkin. Toki vaatisi yhden uuden koneen, koska nykyisellä konekannalla ei päästäisi kohtalaiseen palveluaikaan(mikä se muuten on Steffe ollut nykyisellään?). 2-3v liikevaihtoa tuskin niistä saa, koska jättää ostajalle aika suuren riskin siitä, etteivät tilaakaan enää uudestaan.
 
Nyt olen valmis talven tuloon. Olen tänään käynyt kasasta hakemassa hiekoitin täyteen! Siis tuo kauhahiekoitin!

Se toinen mikä on myynnissä niin on myös täynnä! ;) Vinkki vinkki!
 
Niin - tuli ja meni. Ostin tehtaalta uuden leveämmän kauhan jotta lumenluonti menisi hiukan nopeammin.. tuolla se vielä kuormalavalla sidottuna leveästi hymyilee.. saapi nähdä onko koko loppuvuoden siinä. Pitää kesäksi tilata rekallinen turvetta jotta pääsee kauhaa käyttämään.
 
Pitäisiköhän minun toimittaa täältä teille lunta joku rekka lastillinen kun ette tunnu saavan sitä taivaalta.Eilenkin lähdin iltapäivällä yhden kieppeillä lumihommiin ja tulin takaisin viiden maissa.Tänä aamuna jatkoin kuudelta ja nyt kymmeneltä sain paikat loppuun kaluttua. Näyttää että alkaa kohta hommat alusta, nimittäin uutta lunta kaunailee jo taivaalta. Kyllä tämä tästä
markkuvaari
 
Ai että sitä tunnetta ku oot lähös kotoota hiekottamaan ja pääset kotitieltä toiselle tielle ja siitä lähet valumaan nahkoines yhdistelmällä taakseppäin alamäkeen. Kärryllä avantti hiekoituslaitteen kanssa ja yhdistelmällä painoo Ducato n.2300kg ja kärry+avantti 2700kg. Kyl tuli Kaarinan tiemestari tutuks taas!!
 
Hiekottaa on kyllä nyt saanu ihan kunnolla. Onneksi noita hiekottimia sekä eteen, että taakse, niin sujuu sutjakasti.
 
Juhani sanoi:
Eli liityn kanssanne lumisadetanssiin!! :D

Näin se aika kuluu ja päivän päästä pääsee täällä etelässä kokeilemaan kaikkia mahdollisia lumityövälineitä - jos on uskominen valtamedioiden välittämään tietoon. MIKSI, miksi juuri tänä vuonna pitää talven alkaa yhtä aikaisin kuin viimeksi 14 vuotta sitten? :?

Olis vaan saanut tanssit ilman ja kera lumen jäädä tekemättä viime talvena :twisted:
 
Näyttäisi siltä että talvet alkavat nykyään sieltä etelästä. Täällä Raahen korkeudella ei olla vielä etes kunnolla nähty lunta tälle syksyä, ja samaisiin valtameedioihin uskomalla ei lähipäivinä nähdäkkään.
markkuvaari.
 
mä siivosin piahn ja laitoin lumikauhan kiinni.... Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. Ja en todellakaan kaipaa yhtään lunta tähän marraskuuhun kun on vielä tiilet laittamatta katolle...
 

Uusimmat keskustelut