Talvi tulee oletko valmis? | Sivu 11 | AvantClub - Keskustelupalsta
Nyt ne jo uhkailee - molemmat iltapäivälehdet, että ensi viikolla tulee. :eek:
Vaan kyllä se siitä, etelään ei tule lunta tänä vuonna koska minä olen 'valmis' joskin tuo avoin projekti saattaa toimia lumimagneettina vallan tehokkaasti... Etsin jo auran ja kauhan valmiiksi eturiviin tänään!
 
Olen valmis. Äsken pyöri 16 rengasta meno/paluu sekä 124 mutteria/pulttia. Eli saa tulla talvi, ei haittaa! :lol: :lol: :lol:
 
STEFFE sanoi:
Olen valmis. Äsken pyöri 16 rengasta meno/paluu sekä 124 mutteria/pulttia. Eli saa tulla talvi, ei haittaa! :lol: :lol: :lol:

Älä edes... pitäisi vaihtaa vain 8 pyörää x5 mutteria ja siinäkin on riittämiin... TheKone on saanut olla 'talvipyörillä' koko kesän, kun on ollut niin kiire :?

Mutta, mutta - onkohan miehellä jotain ns 'varmaa tietoa', kun myy kaikki talvivarusteet pois jo näin ennen joulua :idea:
 
pleh sanoi:
STEFFE sanoi:
Olen valmis. Äsken pyöri 16 rengasta meno/paluu sekä 124 mutteria/pulttia. Eli saa tulla talvi, ei haittaa! :lol: :lol: :lol:

Älä edes... pitäisi vaihtaa vain 8 pyörää x5 mutteria ja siinäkin on riittämiin... TheKone on saanut olla 'talvipyörillä' koko kesän, kun on ollut niin kiire :?

Mutta, mutta - onkohan miehellä jotain ns 'varmaa tietoa', kun myy kaikki talvivarusteet pois jo näin ennen joulua :idea:

Varmaa tietoa mistä? Luntahan tulee ja asiakaslista on yhtä pitkä tänä vuonna kuin viime vuonna. Eli kyllä teriä kulutetaan... Noin muuten niin siivoilen vain pihaa saadakseni muuta hyllyihin. Tuo aura taitaa olla sellainen että taidankin pitää sitä ellei joku tarjoo siitä 1500€, eli hintaa pitää varmaan nostaa...
 
STEFFE sanoi:
Tuo aura taitaa olla sellainen että taidankin pitää sitä ellei joku tarjoo siitä 1500€, eli hintaa pitää varmaan nostaa...
Ilman muuta hyvä idea tuo nosto, alkaa varmasti olla enemmän kyselijöitä kun hinta lähempänä yleistä tasoa. Liian halpa ei käy kaupaksi, kun epäillään siinä olevan vikaa tai pääse esittämään tinkimistaitojaan :ugeek:

Auralle ei ole minulla tilaa, mutta muuten voisin käväistä kärryn kanssa niillä nurkilla loppuviikosta joku sade- tai pakkaspäivä? Tosin työmaan pihassa on vielä vähän kesken tilan tekeminen.
 
Renkaat vaihdoin.... Ja illalla myös polttoainesuodattimen... En ollutkaan valmis! :lol: :lol: :lol:
Ja mun piti vain siirtää pari polttopuulavaa pihalla.... Mutta kone seisoi ulkona ja pakkasta oli... Tyhmästä päästä saa kroppa kärsiä! :idea:
 
STEFFE sanoi:
myös polttoainesuodattimen... En ollutkaan valmis! :lol: :lol: :lol:
Siellähän oli vain viisi tai kuusi astetta negatiivisella puolella :eek:
Meinaan, että minulla on puolitankkia tuota tavallista polttoainetta ja mihinkä minä sen tässä ehdin tuhlaamaan? Pitänee käydä ensi viikko kaupassa koneella...
 
Minä valmistauduin jo talveen eli koneen rasvaus sekä tarkistus pesun kautta ja tuulilasin alaosa paikoilleen. Kaivuri perimpään koloon ja kaikki muu eteen.
Nooh, tuli puhelinsoitto ja kysely, että onnistuisiko lyhtypylvään kaivaminen, kun pylvään suoristamisen jälkeen oli ruvennut polttamaan sulaketta. Kieltäytyminen ei käynyt edes mielessä, kun kyseessä lähisukulainen. Siispä kuraleikkejä kohti!!!
 
Soitin eilen 15.31 tehtaalle ja aamu klo 10 postin auto kurvasi pihalle. Kone käy taas. Oli vain se karkea suodatin mennyt tukkoon mikä on letkun välissä. Kiitos Petteri ja Emma loistavasta palvelusta!
 
Tuli tehtyä 200h huolto koneeseen, suodattimet kuuluu siihen. Kolme viimeisintä tankkausta olleet talvilaadun löpöä. Talvi saa tulla :)
 
Kävin varastossa tarkistamassa että lumiketjut eivät ole menneet hukkaan kesän aikana.
Käyttöönotto sitten kun tulee liukasta. Muuta en ajatellut tehdä.
Näitä lueskellessa rupesi jostain syystä tuntumaan että pitäisikö sittenkin... vaikka vaihtaa bensansuodatin varalta? Ja laittaa vähän öljyä avaimenreikään?
 
Laiitoin Ikh:n ATV-ketjut joka nurkkaan. Kokeilin justiinsa ja on pitoa.
Koneena 530+
Ps. Hommasin kärkikippaavan 1300mm lumikauhan ja on muuten kätsä!
 
Tervetuloa "rupsu" turisemaan planeetalle :)
Kyllähän ne ketjut auttaa huomattavasti. Työntöpito paljon parempi ja mistä itse tykkään, on sivuttaisluistelun loppuminen. Etenkin tr-kuvioiset luistelee paljaana sivuttain
Minkä kuvioisiin renkaisiin ne tuli päälle?
 
Jaahas, se talvi sitten tuli ja nyt olen valmis: työmaapiha on "jyrätty" jos vaikka joutuisi auraamaan juhannuk... eikun keväällä. Tietysti yritän parhaani mukaan välttää sitä ja pysyä poissa Suomesta kunnes lumet ovat sulaneet :roll:
???? (Shèngdàn kuàilè)! Frohe Weihnachten!
 

Liitteet

  • 0_80_2018-12-18_13-17-43.jpg
    0_80_2018-12-18_13-17-43.jpg
    12,5 KB · Katselut: 970
pleh sanoi:
Jaahas, se talvi sitten tuli ja nyt olen valmis: työmaapiha on "jyrätty" jos vaikka joutuisi auraamaan juhannuk... eikun keväällä. Tietysti yritän parhaani mukaan välttää sitä ja pysyä poissa Suomesta kunnes lumet ovat sulaneet :roll: 0_80_2018-12-18_13-17-43.jpg
???? (Shèngdàn kuàilè)! Frohe Weihnachten!
Järkimiehen puhetta tuo täältä poissa oleminen!! :)

Jos itselläni olisi varaa sekä mahdollisuus, niin olisin sen 6kk poissa täältä ja ei tarvitse olla mikään selvännäkijä, kun tajuaa, että mitkä kuukaudet.
 
Minä olen valmis! Oletko sinä?:rolleyes:
Olen siirtänyt talvityölaitteet yläpihalle ja kesätyölaitteet alapihalle varikolle. Talvilöpö ollut tankissa jo 100 ltr ja hyllyssä löytyy varasuodatinkin! Eli talvi saa tulla!:)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Talvi. . . Eikö se kuittaannu sillä että edellisestäkin selvittiin. . . Minneköhän lumiaura jäi viime keväänä, pitäisiköhän lähteä etsimään otsalampun kanssa? Äh, kylmähän siellä tulisi! Lumiketjutkin pitäisi kai joskus laittaa. . . mutta raskasta ja ikävää napeloida paljan sormin lukkoja kiinni ahtaaseen väliin tai ottaa koko pyörä irti. Olkoot, eihän niitä vielä edes tarvitse!

Tankata ei ole tarvinnut onneksi pitkään aikaan, varmaan joskus kesällä viimeksi. Nämä pienet koneet eivät vie paljoa polttoainetta :) Ai niin suorattimet, ne taisi loppua kun viimeksi vaihdoin uudet. Eipä ole ollut muuta tarvetta vielä alan liikkeisiin. Ehtiihän ne sitten joskus hankkimaan, jos muistaa. . .
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Talvi tuli ja meni, eilen avattiin pilkkikausi 140 reikää tuli kairattua, tänään syötiin graavattua kuhaa ja hyvää oli. Vähän tuli tänään puhdistettua konetta ja kauhaa kun viime keikalla tuli oltua savikasalla seitsemän asteen pakkasella se meinään sitten jäätyi kauhaan kiinni. Talveen valmistautuminen on siis käynnissä ja kohta taas vakio matka 1.1.2010 alkaa.
 
Oletko hommannut aikakoneen Avantin lisäksi.

Jos se on joku uusi Avantin lisälaite? kaikkea se tehdas keksiikin. Enempi ihmetyttää että joku on jo pilkkimään uskaltautunut ja peräti 140 reikää kairannut. Tuliko reiät jään ylä- vai alapuolelta päin kairattua? Itseäni ei jää kantanut kun yritin ojan yli hypätä muutama päivä sitten.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis

Uusimmat keskustelut