Talvi tulee oletko valmis? | Sivu 14 | AvantClub - Keskustelupalsta
Tuli käytyä uuden auran kanssa maajussin luona. Tuli hyväksyntää. Samalla hän ilmoitti että saan ottaa niin paljon hiekoitusmursketta mitä tarviin hänen kasasta. Ja jos loppuu niin tilataan lisää hän sanoi! Kyllä kylä pitää pysyä liikkeellä talvellakin vaikka hän lopetti auraamisen! Ihana asenne!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Nyt voi varmaan sanoa että kaikki on valmista kun veneet on nostettu, pesty ja viety talvisäilöön. Tikkaat voisi vielä poistaa laiturista ehkä.... Tulkoon talvi minun puolestani!
 
Hiekoitin remontti puolessa välissä ja linkoon ostettu uusi hyd.moottori. eli vielä en ole valmis.
Luulen kyllä että saadaan odottaa lumentuloa vielä jonkun aikaa joten kyllä sä vikkelänä miehenä kerkiät!;) Siis mun puolesta ei tarvitse tulla lunta ollenkaan! Sehän on pelkkää säästöä kun kun seisoo!
 
Minäpä vaihdoin eilen autotallin liukuoven kun oli tarjouksessa....;)
Mielestäni hyvä tarjous paikallisessa K-raudassa 499€ 210x250cm aukolla ja sähköinen avaaja mukaan!
Tämä ovi tulee pojan puolelle, kun vanha oli jo aika ränkkä.
Toki oma lehmä ojassa kun aikaisempi ovi oli 200x243cm joten juuri ei mahtunut avantti sisään :D
Yllättävän paljon hommaa oven vaihdossa, varsinkin kun ovi on suurempi kuin aikaisempi..
Paikalleen saatiin eilen ja lämmöt pysyy sisällä, mutta kaikki koneisto hommelit on vielä asentamatta.
 
C01C8502-E789-42C9-A91D-6BED25C89E59.jpeg
 
Tuon Pomen vaan värjään uusiksi et lumi luistaa liukkaammin. Tulee harmaaksi nuo mustat osat ja uudet teipit tietenkin.
Tuo on ollut hyvä aura ku on painoa varmaan 500-600kg ja leveyttä 250cm ei turhia pompi joka paakusta. Ja kääntyy koneen levyseksi supussa.
 
Kyllä on hyvän näköinen!! Itsekkin tykkään kun laitteet on hyvän näköisiä, harmaa on hyvä väri. Itsellä värisilmä iskee napsun tummenpaan harmaaseen, vedin itse asiassa pakun vanteetkin maaliin.
Kysymys porukalle millä otatte maalit ja ruosteet pois ennen maalaamista??
Keinoja on monia mutta onko löytynyt hyvää keinoa? Vai suoraan vieraalle maalarille ja hoida asia??
 
Riippuen pinnan kunnosta. Joskus riittää karhunkieli, joskus se vaatii hiomakonetta ja pahimmissa tapauksissa kurkka/lasipuhallusta. Sen jälkeen kaverille maalattavaksi. Ja sillä on kaikki värikoodit vihkossa...
 
Se siitä sitten, minä alan miettimään muuttoa lapin perukoille :rolleyes:
Valkea joulu on etelässä epätodennäköinen!
”Kun polaaripyörre on voimakas, kylmimmät ilmat pysyvät napaseudulla. Tällöin esimerkiksi Suomessa puhaltavat todennäköisemmin lauhat länsivirtaukset kuin kylmät pohjoiset puhurit. Länsivirtausten myötä etelässä on tiedossa sateita, maan keskiosassa vettä sen kaikissa olomuodoissa ja pohjoisessa runsaita lumisateita. Lämpötilat ovat vuodenajan keskiarvojen yläpuolella.
Viime vuosi oli juuri tällainen. Etelässä oli lunta vain nimeksi, kun taas Lapin lumikuorma hipoi jo riskirajaa."
 
Se siitä sitten, minä alan miettimään muuttoa lapin perukoille :rolleyes:
Valkea joulu on etelässä epätodennäköinen!
”Kun polaaripyörre on voimakas, kylmimmät ilmat pysyvät napaseudulla. Tällöin esimerkiksi Suomessa puhaltavat todennäköisemmin lauhat länsivirtaukset kuin kylmät pohjoiset puhurit. Länsivirtausten myötä etelässä on tiedossa sateita, maan keskiosassa vettä sen kaikissa olomuodoissa ja pohjoisessa runsaita lumisateita. Lämpötilat ovat vuodenajan keskiarvojen yläpuolella.
Viime vuosi oli juuri tällainen. Etelässä oli lunta vain nimeksi, kun taas Lapin lumikuorma hipoi jo riskirajaa."
Osta multa kelkka!
 
Abisko oli vuosia minun kesälomareissujen vakio yöpymispaikka, semmoinen vähän leveämpi kohta rautatien ja maantien välissä. Siinä oli mukava kuunnella yötä myöten tunnista toiseen malmijunan kolketta. Hyvin nukutti :oops: ainakin minua, matkakumppanit ei aina olleet samaa mieltä? Toisaaltaan minä sain sitten ajella seuraavan päivän ihan rauhassa, kun autokunta nukkui koko päivän ;)

Tuota kelkka pitää tuumata jos tässä oikeasti joutuu muuttamaan, mutta ensin pitää saada tämä etelän kesämökki valmiiksi. Sitten seuraaviin projekteihin ja minulla on sukulais-lainakelkka Rniemellä jos oikein tulee hätä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE ja Aku9

Uusimmat keskustelut