Eikö siinä oo pysty kellunta tuossa varuste levyn takanaMiksiköhän ei ole uuu-auraan laitettu pystysuuntaista kelluntaa? Pelkkä sivuttaiskellunta. Tuo on sitten tosi tarkka, että se on kohtisuorassa maata kohti, jos siivet törröttää eteenpäin...
Eikö siinä oo pysty kellunta tuossa varuste levyn takanaMiksiköhän ei ole uuu-auraan laitettu pystysuuntaista kelluntaa? Pelkkä sivuttaiskellunta. Tuo on sitten tosi tarkka, että se on kohtisuorassa maata kohti, jos siivet törröttää eteenpäin...
Näin olen kyllä ymmärtänyt.Eikö siinä oo pysty kellunta tuossa varuste levyn takana
Juu, samaa mieltä, että kellunta joka suuntaan pitäisi auroissa olla, kuten zoomissakin on. Mutta auran asento Avanttiin nähden on myös hyvä tietää, ja siksi mun viritykset.Nyt meni ohi. Kun avantti seisoo suorassa ja tulee nousu edessää niin sen nousun asteet et tiedä vai lukeeko se laserilla maan muodot? Ja siihen sellainen pieni pitkittäis kellunta olisi jees. Aura seuraisi paremmin. Ymmärrän hyvin että sun viritykset kertoo sun työlaitekiiinnikkeen asento avanttiin nähden mutta siitähän tässä ei ole kyse. Vaan että työlaite osaisi kellua pitkittäinkin eikä vain sivusuuntaisesti. Just jossain U-aurassa se olisi hyvää.
Tossa nettisivulla sanotaan, että poikittaiskellunta on. Pystykellunnasta ei ole mainintaa.Näin olen kyllä ymmärtänyt.
U-aurassa on niinkun DilleWille kirjoitti sellainen liukulevy systeemi siinä työlaitekiinnikkeessä. Eli siinä on kyllä myös psytykellunta liike. Vahvistettu äsken tehtaan suunnalta.Tossa nettisivulla sanotaan, että poikittaiskellunta on. Pystykellunnasta ei ole mainintaa.
Menee kyllä nyt vakavasti harkintaan tuo aura! Kiitos tiedosta.U-aurassa on niinkun DilleWille kirjoitti sellainen liukulevy systeemi siinä työlaitekiinnikkeessä. Eli siinä on kyllä myös psytykellunta liike. Vahvistettu äsken tehtaan suunnalta.
Juu ei saa ahdistaa yhtään. Voisi kuvitella aurasta tulevan pystyvääntöä, eikä vaan ylös alas liikettä. Väänättämällä hirttää kiinni.Kunhan vaan pitää rasvassa että liukuu!
Asento on a ja o. Sen yleensä tuntee hyvin että nyt kulkee. Mä huomaan hyvin tuossa alueaurassa missä on n +-5 cm kellunta milloin asento on oikea. Sama oli nivelaurassa. Siinä oppi aika nopeasti milloin sura oli oikeieassa kulmassa. Ja se vähän vaihteli siitä että oliko se suorana vai pienessä taitossa.Juu ei saa ahdistaa yhtään. Voisi kuvitella aurasta tulevan pystyvääntöä, eikä vaan ylös alas liikettä. Väänättämällä hirttää kiinni.
Älä ujostele, anna mennä vaan! Isompi aura vaan keulalle!Tampereen seudulla tuli lunta yli kymmen senttiä. Rupesi menemään puskulevystä yli.
Rupee kuullosta talvelta. Juuri palasin itse kotikylän aurauksista. 4 tuntia meni.Viime yönä pyrytti taas 10 cm lisää. Kunhan palkkatöiltä joutaa, niin lumitöihin. Viikonlopulle on Oulun seudulle luvassa vielä reilut 10 cm. Hiihtokelitkin alkavat olla hyvä.
Oletteko huomanneet, että tehdas on poistanut ketjut 400-sarjan varustelistalta? Viime vuoden käsihinnasto&kuvasto ketjut vielä tunsi, mutta jossain vaiheessa ne poistuivat nettisivuilta ja eilen saapuneessa -21 kuvastossa maininnalla "Ei saatavana".Ajelimpa naapurien pihat ja siinä samalla avantin ojaan. Sinnehä se jäi ja pääs lapiohommii. Varmaa ketjujen kanssa ois tullu omin avuin.
Saisko raideleveyttä lisättyä vähän spacerilla? Auttaisiko se ketjujen paikalle saamiseenOletteko huomanneet, että tehdas on poistanut ketjut 400-sarjan varustelistalta? Viime vuoden käsihinnasto&kuvasto ketjut vielä tunsi, mutta jossain vaiheessa ne poistuivat nettisivuilta ja eilen saapuneessa -21 kuvastossa maininnalla "Ei saatavana".
No, ehkä parempi niin. Vakiorenkailla, ilman levikkeitä, ketjut sai vaihtelevalla menestyksellä paikoilleen, mutta kerran jos toisenkin rungon ketjusiepot joko lukitsivat pyörän tai tuhosivat sisäpuolen lukituslevyn, jolloin ketju jäi tantereelle. Jokohan ensi kesänä muistaisi vähän viistää takarungon ulokkeita ja muokata etuketjut käyttökelpoisiksi. Ketjut tuovat kuitenkin tiettyä mielenrauhaa möyriessä.
Juu, maalaisena käytin sanaa "levike". Apua niistä tulisi, mutta joku joskus varoitteli ajomoottorien laakeroinnin kestävyydestä. En älynnyt kejuja ostaessani kysyä mahdollisista ongelmista.Saisko raideleveyttä lisättyä vähän spacerilla? Auttaisiko se ketjujen paikalle saamiseen
Helppoa: luistinradoille hyvän tahdon eleenä hiekoituskierros...Meilläpäin on nuyt kahdelaisia pihoja ja teitä. Hyvin auratut ovat luistinratoja ja huonosti auratut ovat muussia. Kumman valitset?