Tasoitusritilä | AvantClub - Keskustelupalsta

Paalari

Jäsen
Keskustelun aloittaja
27.9.2008
179
4
18
Ajattelin rakentaa tasoitusritilän itse.
Jos jollakulla on ko. laite, niin kiinnostaisi minkä kokoisesta latikasta itse ritiläosa on tehty.
Jos on jotain parannusehdotuksia tehtaanlaiseen, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
 
Ei ole kokemusta tasoitusritilän käytöstä, mutta sivusuuntainen kallistus voisi olla kätevä.
Esimerkiksi pihatiellä ojan reunoja voisi vedellä ritilä kalistettuna.
Sellaisen olen ajatellut tehdä muutenkin kauhan ja pikakiinnikkeen väliin. Saisi siten sorakauhan ja trukkipiikkien käytöstä monipuolisemman.
 
Lievä kallistus tai lusikkamuotoista rautaa. kallistus mielestäni siten että alareuna on koneeseen päin n. 15-20 astetta keskilinjasta. tällöin ritilä leikkaa tasoitettavan pinnan helpommin. Toinen temppu voisi olla leveämpi laakeroitu ajosuunnan myötäisesti kääntyvä ja rajoittimilla varustettu "laaha" värkin perään.

tyrkkää leppis kuvia kalistusvärkistä, kun saat ajatusta eteenpäin, idea vaikuttaa mielenkiintoiselta.
 
Avantilla on jo tuotevalikoimassa kallistuslevy kuormaajan ja työlaitteen väliin.
Toimii hydraulisesti ja kallistuu +-12astetta.
 
Onko kallistin kovin kallis?
Miten homma toimii hydraulisten kauhojen kanssa/vaatinee lisää ulosottoja?
Paljonko paketti painaa?
 
Parannusehdotukset huomioitu..
jos laittaisi vielä koneen puoleisen terän hammastetusta lanaterästä, niin sillä saisi irti vähän kovemmastakin paikasta. Taitavat vaan olla niin kovaa ainetta etteivät kärsi hitsausta, vaan olisi pultattava kiinni.

Onko Avantteihin saatavissa hydr työvälinelukitusta?
 
Huolto sanoi:
Avantilla on jo tuotevalikoimassa kallistuslevy kuormaajan ja työlaitteen väliin.
Toimii hydraulisesti ja kallistuu +-12astetta.

Taitaa olla aika uusi tuote, tai on sitten mennyt multa muuten ohi?

Mihin kohtaan sijoittuu kääntöpiste pikakiinnityslevyssä?
Täytyisi olla mahdollisimman alhaalla, jotta työlaitteen alareunan siirtymä olisi pieni.

+-12 asteen kallistuma vaikuttaisi riittävältä esimerkiksi soran laskuun kauhan kulman kautta.
Enempi kallistus vaatisikin jo rototiltin ominaisuuksia, jossa tuo on ääretön.
 
Laite on hyvinkin uusi, eli on esitelty konefoorumissa.
Kääntölaite on tarkoitettu käytettäväksi kauhojen ja muiden ei hydraulisten lisälaitteiden kanssa.
 
Kävin tänään kopioimassa työvälinehinnaston hankkijalla.
Ainakaan siinä ei vielä ollut tuota kallistusvärkkiä.
 
kallistuu

Kallistusadapteri on nyt tuotannossa ja eka versio näytti olevan jo nettikoneessa kaupan.

KALLISTUSADAPTERI A34148. Ovh 910 alv 0%

Vehje varusteena nettikoneessa: http://www.nettikone.com/724508

On muuten edukas 520/ 70h+ lauhdutin+vakain+zoomi+ africa ohjaamo = 13.2 keur alv 0%
 
Re: Tasoitusritilä / kallistusadapteri

Tuli hommattua muutama viikko sitten 1500 leveä tasoitusritilä ja kallistusadapteri.

Tasoitusritilä on yksinkertaisuudessaan todellinen monitoimi laite.
Olen käyttänyt sitä pihatien, kaivuumaiden, ym. vastaavien tasaukseen.
Hyvän tilapäisen työpöydän siitä saa, kun laittaa laudoista ritilän päälle tason. (henkilönostoon sitä ei saa käyttää, kun esimerkiksi puomissa ei ole letkunrikkoventtiilejä)
Tietysti tuo kävisi tuollaisena vaikka hitsaustasoksi, mutta koneessa kiinni ollessaan täytyy varoa kipinöintiä ja hajavirtoja ettei laturi kärähdä.
Heinäpellolta kasailin sillä hevosille heiniä. Kallistui juuri sen verran, että sai kipattua kuorman tarhaan.

Kallistusadapteri on ollut melkein kokoajan kiinni koneessa. Erittäin hyvä laite epätasaisella pohjalla työskennellessä.
Trukkipiikkien kanssa työskentelyä helpottaa huomattavasti, kuten myös kauhojen ja tasoitusritilän käytössä.
Tasoitellessa pihatien ojanreunoja saa kallistuksella mukavasti luiskaa aikaiseksi.
Miinuksena adapteriin on hankala kiinnittää työkoneita. Ylemmät kiinnityskorvakkeet jää piiloon adapterin runko taakse.
Huollattaessani laitetta tehtaalla suunnittelija myönsi tuon epäkohdan ja sanoi bonganneensa foorumilla olleen parannusehdotuksen puoliautomaatti lukitukseen. Lupasivat testata sitä tehtaalla.
Huollossa kiristettiin käännössä ollutta väljyyttä poistamalla runkolevyjen välistä yksi soviteliuska.

Puomiin on tulossa sähköventtiilinen asennussarja, jolla voi jakaa työhydrauliikkaa adapterikäytössä muihin työkoneisiin.
 

Uusimmat keskustelut