tasojyrsin vs. Kelajyrsin | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 197
139
63
Espoo
Mikäpäs näiden vehkeiden oleellisin ero on käytännössä? hinnassa on eroa niin että yhdellä tasojyrsimellä saa kaksi kelaa.

löytyykö tältä planeetalta tietoa härveleiden käyttökohteista?
 
Peruin tilauksen. Ei kiinnosta uusia jotain tappeja koko ajan... satsaan kelajyrsimeen ja nurmikoiden tekoon.
 
Jos nurmikoita alat tekemään ota sitten tasojyrsin
Jos ne oliskin vaan "otettavissa"...

Kelajyrsin kustantaa 3700 euroa kun taas tasojyrsin 6400 euroa. Ehkä mä voin ajaa kahteen kertaan ristiin kelajyrsimellä... Netti on täynnä videoita, joissa molemmilla saa hyvää jälkeä ja huonoa jälkeä.
 
Eipä ole tasojyrsimestä kokemuksia mutta kelajyrsimellä onnistuu kyllä kun ajelee muutaman kerran. Varpajyrä on myös oiva väline tuossa hommassa.
 
Kunhan tuumailen, mutta eikös ne tapit kulu jos pääasiassa ajelee kivien joukossa elikkä kääntää ympäri sorapihoja & sorateiden pätkiä.
Jos taas puuhastelee nurmikoilla niin on vaikea kuvitella mullan ja saven olevan kovinkaan kovaa tavaraa niiden tappien kannalta.
Kunhan ihmettelen, kun näitä tarinoita olen tässä seuraillut.
Vertailuna: miten mahtaa kestää se kela jos lähteen kääntämään soratietä?
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Jos ne oliskin vaan "otettavissa"...

Kelajyrsin kustantaa 3700 euroa kun taas tasojyrsin 6400 euroa. Ehkä mä voin ajaa kahteen kertaan ristiin kelajyrsimellä... Netti on täynnä videoita, joissa molemmilla saa hyvää jälkeä ja huonoa jälkeä.
Jos käytetty käy niin jyväskylän Hankkijalla on myynnissä tasojyrsin 2900€ sis alv.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha ja Aku9
En perehtynyt tarkemmin, mutta kyseessä joku italialainen kampe. Työleveydenkin pitäisi olla 860 sopiva...
Äkkiä kun tutkin asiaa voisin lyödä vetoa että tehdas myy r2rinaldi uudelleen maalattuna avantin logolla eteenpäin. kuvissa ovat hyvin samanlaisia ja samat varusteet saa sekä muutkin tiedot täsmää. Tuo hankkijan laite on jyrsin leveydeltään metrin ja jyrä 1.2m. Joten 860 on pieni.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha

Uusimmat keskustelut