Tukkikärryn hydeletkut | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Tää on tällainen ongelma kun syntyi vähän vahingossa kun 860 rakentelin. Eli tukkikärryn vetoaisahan piti bähän muuttaa että korkeus oli oikea 860 koululle. Silloin aisa vähän piteni ehkä 15 cm jolloin letkut rupesi olla lyhyet. 860 kippiinhän mä laitoin työlaitelevyn mihin laitoin fasterin kiinni. Fasteri on pystysuunnassa omat letkut ylöspäin ja työlaitteen pakka survotaan suoraan alhaalta. Yksinkertaista ja hyvää vai mitä? No hitto ei. Sillä kun liitin on pystysuunnassa niin kääntäessä syntyy letkuihin kiertoliike ja liitin aukee jostain. Tämänhän ratkaisin ratkaisukeskeisenä ihmisenä laittamalla siihen normi traktoriliittimet. Hyvä ja halpa ratkaisu ja letkut pääsevät vähän liikkuman. Nyt käytössä metsähommissa huomasin sellainen ongelma että tuo naarastraktoriliitin välillä osuin vetokitan kylkeen/pultteihin ja aukesi sillä seurauksella että öljynkierto loppui siihen. Rupesin etsimään pyörivää liitintä ja löysin sellaiset. Mutta kyllä sellainen palikka on tyyris. Kysyin yhden hinnan ja sain kuulla ovh ja sitten myyjä sanoi että sä saat sen xx€ hinnalla. Sanoin että tarvitsen kolme... Tilataanko? Tilataan vastasin. Luulen että saan 3 paria traktori liittimiä yhden tuollaisen Teman pyörivän hinnalla.... No nyt on vaihdettu uudet paikalleen ja kaikki toimii kuten pitääkin.
 

Liitteet

  • F120DB92-57EE-4B2E-BD25-45088BE05149.jpeg
    F120DB92-57EE-4B2E-BD25-45088BE05149.jpeg
    65 KB · Katselut: 142
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Joo mä olen myös tielanaan laittanut traktoriliittimet ratkaisuksi. Siinä toimii hyvin. Tässä tukkikärryssä vaan se liitoskohta jäi vähän huonoon paikkaan... Ja tielanassahan ei ole jatkuva virtaus niinkuin tukkikärryssä. Mutta arvokkaat palikat.
 

Uusimmat keskustelut