Vinssi ei vielä kuulu niukahkoon varustevalikoimaani, mutta itse lähestyisin jumia käyttöohjeen perusteella seuraavin tempuin -kun voimaa on jo kokeiltu.
Vinssin oikeasta päädystä löytyy vaijerin kiinnityssakkelit, avaa ne. Näin pääset käsiksi sokkanaulaan ja mutteriin, joka kiinnittää rummun akseliin; avaa ne.
Vasemmassa päädyssä on liukupala, sen avulla voi nyt yrittää rummun siirtoa kohti oikeaa päätyä, josko tilaa tulisi ja vaijerin ote hellittäisi... Tästä tuskin on apua :|
Kun liukupalan kiristys ei auttanut, löysää se, parempi luultavasti irrottaa kokonaan kiusaamasta.
Nyt on aika avata moottorin kiinnityspultit ja varmistaa letkujen hyvinvointi. Tämän jälkeen vedä moottori akseleineen ulos rummun sisältä. Akselin suuntaisesti vaijerin lukitusvoima ei -varsinkaan hyvin öljyttynä- ole kovinkaan suuri. Akselin rakenne ei näy käyttöohjeesta, mutta yleensä ne jopa hoikkenevat tyvestä kärkeen, jarruttavia olakkeita tuskin siis on purkamisen esteenä. "Räjäytyskuvaa" ei valitettavasti silmiini sattunut.
Kehää pitkin 3-4 kierrosta riittää yli vaijerin vetolujuuden, kuten jokainen rumpuvinssiä käyttänyt tietää.
Mikäli voimaa tarvitaan, pidä myös järki mukana. Jos lyöt akseliin, käytä pehmeää tuurnaa välissä. Moottorin vedossa pieni talja tai kuormaliinat voivat olla avuksi, kunhan et riko mitään, mutta niitä tuskin tarvitaan.
Ainoa, mihin voi tarvittaessa suunnata väkivaltaa ja purkaa harmitustaan, on itse vaijeri. Se on kulutustavaraa, helposti korvattavissa ja mitä todennäköisemmin jo nyt saanut ainakin lieviä vammoja. Älä siis hyvä mies edes ajattele rungon rälläköimistä :mrgreen:
Onnea ponnisteluihin!