Tuntien kertyminen | AvantClub - Keskustelupalsta

jets

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.5.2010
953
0
16
Tuolta toisesta ketjusta tuli mieleen, että minkäs verran ja missä ajassa teille on tunteja kertynyt koneeseen..

Itse tosiaan ostin koneen (220) toukokuussa 2010 ja siinä oli silloin 280 tuntia käyttötuntimittarissa.

Nyt paukuttelee semmoiset 760 tuntia :) Onko tuo ollut paljolla käytöllä? Konehan on vm 2008.

No, ensimmäisenä kesänä sain lukemat jonnekin 450 tietämille, joskin en ole ihan varma. Ja 2011 kesänä on kone ollut vuokralla melkein joka viikonloppu. Yleensä vuokralaiset on käyttäneet 5-10h/viikonloppu ja 10-20h/viikko. Ja sitten omat käytöt päälle.

Eli paljonko teillä muilla kertyy tunteja ja miten niitä kertyy milloinkin? Onko trendejä?

Talvisaikaan kertyy vähemmän itselläni, mutta kyllä siinä aina pari-kolme tuntia voi vierähtää per viikonloppu, hieman lumitilanteesta riippuen.
 
hommasin 520 + elokuussa 2007, silloin 250 tuntia mittarissa. Nyt n. 1200 Viimeisen vuoden aikana tullut n. 400 tuntia. Ihan ite olen ajellut. Naapuri lainas kerran
 
400 - 500 tuntia vuodessa tai puolessatoista kuulostaa aika paljolta. Ei mulla taida tulla puoliakaan siitä. Arviolta keskimäärin ehkä 100 - 150 vuodessa. Viime- ja edellisenä vuotena tuli melko paljon tunteja talvella lumitöissä. Sitä ennen jonain hyvin vähälumisena talvena kone seisoi lähes koko talven käyttämättömänä.
 
Mulla meni tuntimittari sekaisin ajoneston asennuksesta eli se siitä tuntien kertymisestä. :D (näyttää negatiivisia tunteja :D )
Pitäis kyllä olla yhteydessä tehtaaseen että pitäiskö koko mittari vaihtaa vai saisko pelkän tuntimittarin ja sitten joku asentaja sais kattoo uusiks ajonestoa kanssa.
 
Ville_remppaaja sanoi:
Mulla meni tuntimittari sekaisin ajoneston asennuksesta eli se siitä tuntien kertymisestä. :D (näyttää negatiivisia tunteja :D )
Pitäis kyllä olla yhteydessä tehtaaseen että pitäiskö koko mittari vaihtaa vai saisko pelkän tuntimittarin ja sitten joku asentaja sais kattoo uusiks ajonestoa kanssa.

Sullahan siis sitten kone vaan muuttuu uudemmaksi ja uudemmaksi.. :D Myyt pois kun on joku 20-30 tuntia enää mittarissa, melkein uutena! :)
 
520 ser 2 on saanut mittariinsa minun aikana 350h. Eli luokkaa 10h per kuukausi.
Hommat jakautuu ehkä seuraavasti

25% trukkipiikit
40% kauha
15% linkous
10% minikaivuri
10% muut, eli vaikka kärryn siirtely, maanmuokkaus, terveisten ajelu
 
Tulikohan kipinä tähän ketjuun eilisestä viestistäni? No joka tapauksessa laitetaan ne tiedot nyt tähänkin:
Viitisen vuotta vanha 216, n. 600 tuntia (vähän aikaa oli tuntimittari seis kun oli "latauksen merkkivalo" palanut.
 
420 kuukauden vanha ja tunteja kertynyt 20. Pääasiassa olen käyttänyt kauhaa ja tasoitusritilää. Nyt lisäksi trukkipiikkejä, jotka ovat noin viikon verran olleet käytössä. Ovat hyvät varusteet kun tekee remonttia, niillä ylettyy nostamaan rintamamies mallin talon ikkunasta tavaraa sisälle ja ulos.
 
no minulla kone ollut käytössä tammikuusta 2005 alkaen ja tunteja kertynyt tähän mennessä 2512. yksi napamoottori ruvennut vuotamaan uusittu noin vuosi sitten. bensapumppu uusittu reilu vuosi sitten. muuten kone toiminut kuin sen olettaisikin toimia.
 
Nantti sanoi:
Tulikohan kipinä tähän ketjuun eilisestä viestistäni? No joka tapauksessa laitetaan ne tiedot nyt tähänkin:
Viitisen vuotta vanha 216, n. 600 tuntia (vähän aikaa oli tuntimittari seis kun oli "latauksen merkkivalo" palanut.

Kyllä tuli kipinä sieltä sun viestistäsi :)
 
Tänä vuonna tunteja kertynee noin 180.
40% polttopuuhommia
40% kaivuhommia
20% maan- tai lumen siirtoa, tien tasausta, nurmenniittoa, sekalaista pikkuhommaa, tavaran siirtoa ja nostelua, veneen laskua jne...

...epäolennaiset hommat rajoittavat aivan liian paljon tätä huvittelua...
 

Uusimmat keskustelut