Tuntihinnat pihatöissä | AvantClub - Keskustelupalsta

IsoO

Jäsen
Keskustelun aloittaja
23.11.2008
4
0
1
Minkälaista kokemusta teillä on urakoinnista?

mulla on tarkoitus ryhtyä tarjoamaan pihatöitä pääkaupunkiseudulla. aika ei ole kovin otolllinen, mutta ensi vuonna lisääntyvät kotitalousvähennykset varmasti helpottavat tilannetta. Päivähinnaksi olen kaavaillut n. 550 eur, joka tarkoittaisi asiakkaalle n. 250 eur nettolaskua.

Kuljetuskalusto on omadsta takaa ja vastuuvakuutuksia tulee maksettua muun liiketoiminnan vuoksi joka tapauksessa.

Onko kokemusta ja näkemystä?
 
Eiköhän tälläiset hommat pääasiassa tehdä tuntilaskutuksella.
Taksa tietysti kiinni siitä mitä tehdään ja millaisilla kaluilla.
Montunkaivuussa hieman eri veloitus lapiomieheltä tai kaivinkonekuskilta.

Karkea arvio: Kaluston arvo 20000-30000€, niin käypä tuntiveloitus voisi olla luokkaa 50€+alv
 
Juu, tuommoiseen tuntihintaan päädyin itsekin, mutta ajattelin ujuttaa kyytihinnan aloitusmaksuun, vai miten sen kyydin saisi tilaajan maksettavaksi?
 
Jonkunlainen kilometrikorvaus voisi toimia parhaiten.
1-2€ /km+alv, rippuen kuinka järeällä kalustolla kuljetetaan.
 
Juu, mulla on ajatuksellisena kohdeyleisönä kotitalousvähennystä saavat kotitaloudet ja sen johdosta ajattelin pitää laskennan mahdollisimman helppona. Tässä on lisäksi se pointti että konetyö ei ole kotitalousvähennyskelpoista, mikäli sitä ei eritellä laskussa. (tällöin vähennettävän työn osuudeksi katsotaan 25 eur/h ja loput koneen kuluksi) Erillisellä km korvauksella jäisi vähennys asiakkaalta saamatta tältä osalta, koska se ei ole suoranaista kotitaloustyötä. Jos homman paketoi pihasuunnitteluun, toteutukseen ja konevuokraan, niin kaikki verottajaa myöden ovat tyytyväisiä. Nyt on tullut useampia edukkaita konevuokraajia (80 -100 eur/pv) joista saa osviittaa sille koneen osuudelle ja loput sitten kotitaloustyönä.
 

Uusimmat keskustelut