Työkoneeseen lisää valoja | AvantClub - Keskustelupalsta

mainari

Jäsen
Keskustelun aloittaja
12.11.2010
36
0
6
Pohjanmaa
Ajattelin laittaa asiasta kiinnostuneille ja muillekin, jotka pähkäilevät työvalojan lisäystä.
Olen ratkaissut valaistuksen noin. Asensin normaaleja työvaloja 5 kpl. neljä eteen ja yksi taaksepäin. Valaistus oli hyvä, mutta ongelmana oli suuri rirran kulutus. Tästä syystä konetta ei saanut enään käyntiin kun sen meni sammuttamaan. Laturi ei tuottanut siinämäärin virtaa, kun lamput söivät.
Siitähän se sitten lähti, mietintämyssy päähän ja lopputus oli että tilattiin H3 Led 5w 460lum polttimot umpioihin.
http://www.dealextreme.com/p/h3-5w-460-lumen-6500k-102x3528-smd-led-car-white-light-bulb-pair-dc-12v-51690
Johan rupesi virta riittämään ja valotehostakaan ei tarvinnut tinkiä.
Nykyäänhän on saatavissa jo xsenon valoja ja valmiiksi tehtyjä Led työvaloja, mutta ovat aika hintavia.
Suosittelen muillekin ainakin Avant 200 sarjalaiseen toimii. Mikäli varaston nurkissa on työttömiä umpioita.
 

Liitteet

  • Valokuva0091.jpg
    Valokuva0091.jpg
    52,2 KB · Katselut: 2 565
  • Valokuva0089.jpg
    Valokuva0089.jpg
    46,7 KB · Katselut: 2 555
Kiitos vinkistä! Mulla 3 x H3 ja samat ongelmat. Laitoin nyt kaksi paria noita Ledejä tilaukseen.
 
Joo sellainen unohtu tuossa eilen kertoa valoista, että elkää säikähtäkö, sitten kun polttimoita yritätte tunkea umpioihin.
Nimittäin eivät mahdu kokonsa takia suoraan. Ovat nimittäin reilusti suuremmat kuin normi H3 joista menee vain poltin lasiosa umpion sisälle.
Mutta ei hätiä mitiä :eek: . Umpiosta lähtee nätisti irti tuo osa josta poltin menee umpion sisälle (ainakin minulla). Ottamalla se irti ja kaivertamalla siinä olevaa reikää isommaksi homma on helposti ratkaistu. Jokainen kotinikkari tähän kyllä pystyy.
Paras tai ainakin helpoin tyäkalu, jota minä käytin reijän suurentamiseen oli (hieno)wyrtin timanttijyrsin kärki. Paineilma työkaluun kiinni. Siinä, kun on pirusti kierroksia. Upposi terä pyöriessään peltiin, kun kuuma lusikka voihin. :lol:
Tällä lailla "sorvatessa joutuu varomaan hiukan, ettei reijästä tee liian suurta. Maltti on valttia :lol:
 
Vähän aikaa kolusin nettiä yritin etsiä lähempää noita H3/Ledejä vastaavantehoisina. Joutui sitten tuolta dealextremesta tilaamaan.

Varmaan ensi viikolla pääsee sovittelemaan.
 
Laitoin Terriin 9x3W ledivalot H3 tilalle.
Ennakkoluulot oli kovat ledien suhteen mutta lopputulos oli positiivinen...






Mauri
 
Moi
Onkos jokunlainen hakuvalo kun näkyy siinä sitaylitys kuvassa, siihen katse osui ekaksi kun kuvan sai suurennettua? Mahtavat maisemat harrastaa puunajoa.
terv KaiK
 
Moro,
Lumihiutale teki hienon efektin tohon kuvaan.
Näyttää tähdenlennolta :D
Ei toi enää harrastukselta tunnu.
Tapaninmyrsky toi mukavasti lisää metsähommia.

Mauri
 

Uusimmat keskustelut