Työlaitekiinnitinlevyn oikea korko? Avant 220 | AvantClub - Keskustelupalsta

jets

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.5.2010
953
0
16
Päivää foorumille. Elämä Avantin kanssa sujuu mainiosti, mutta nyt vehje meni jo kolmannen kerran taas vuokralle.

Tästä syystä en pääse itse mittailemaan, että mihin korkoon tuo adapteri/työlaitekiinnitinlevy oikein pitäisi hitsata.

Tilanne on se, että ostan eräältä maatilalliselta trukkipiikit ja hän lupasi hitsailla adapterilevyn vanhojen kiinnikkeitten tilalle. Kävin siis hakemassa 200-sarjan työlaitekiinnitinlevyn valmiina (a 50eur) ja se siis hitsaillaan trukkipiikkeihin.

Mutta, mikä siis lienee oikea korko? Levy laitetaan tietysti keskelle, mutta miten korkealle?

Kiitokset jo etukäteen avusta!
 
Tässä vieläkin ihmettelen että mihinkä korkoon tuo kiinnitinlevy pitäisi hitsailla. Mahtaako kenelläkään olla tietoa? Voisiko joku mitata esimerkiksi koron sorakauhan kiinnitinlevystä?

Oma värkkini on siis vuokralla, ja täten en sitä pääse mittailemaan.

Kiitokset etukäteen.
 
Ei tunnu löytyvän vastausta, oma kone on mökillä ja en myöskään pääse mittaamaan.
Mutta se levy ei ole keskellä työvälinettä, jos muistan oikein niin se suorakaide reikä siinä levyssä tulee keskelle työvälinettä.

sunnuntaina on mahdollista mitata trukkipiikkirungosta korkeus.

Terv Kaik
 
Avantin tehtaantekemässä pikakiinnikelevyn alareuna ( ulkopuoli ) on 19 cm maasta ( trukkipiikkien alareunasta ) ja kiinnikelevyssä pystyssä oleva suorakaiteen mallinen reikä työvälineen keskellä ( kiinnikelevy itse on siis hieman sivussa )
 
Aivan loistavaa. Kiitoksia tiedoista! Keskellehän se tosiaan tulee, mutta mitenkä korkealle maasta.. Mutta nyt homma siis selvisi. Kiitos.
 
Onkohan tuolla juurikaan vaikutusta mille korkeudelle se tulee? Tuossahan pystyisi säätämään 10cm nostokorkeutta suuntaan tai toiseen riippuen kumpaan suuntaan haluaa :) Tärkeämpää kai olisi hitsata adapterilevy kiinni siten että jokainen kulma on takaa tuettu ettei jää ns. tyhjän päälle?
 
Zoomilla voi saatää ottokorkeutta aika vapaasti. Mutta jos koneessa ei ole zoomia, niin piikit varmaan kannattaa laittaa jonkin verran alemmaksi kuin maanpinta. Eli pystyy nappaamaan lavan, vaikka kone olisi hieman ylempänä kuin se lava.
 
Eipä ole zoomia. Ei kai 200-sarjalaiseen zoomia ole edes saatavilla?
 
sorry, zoomin saatavuudesta 200:seen tiedä. Tarkoitin noin yleisesti ottaen 500 sarjan kokemuksella, että joskus olisi hyvä päästä nollatason alapuolellekkin, kun edellinen viesti aprikoi että onko sillä korkeudella väliä.
 
Ainakin sen verran on korkeudella väliä, että piikit täytyy saada kyytiin ilman ihmisvoimaa. Esimerkiksi puskulevyhän on semmoinen, että täytyy joko toisen henkilön nostaa tai sitten puskulevy pitää laittaa pois otettaessa jo valmiiksi "korokkeelle", vaikkapa parin lankunpalasen päälle.
 
jets sanoi:
Ainakin sen verran on korkeudella väliä, että piikit täytyy saada kyytiin ilman ihmisvoimaa. Esimerkiksi puskulevyhän on semmoinen, että täytyy joko toisen henkilön nostaa tai sitten puskulevy pitää laittaa pois otettaessa jo valmiiksi "korokkeelle", vaikkapa parin lankunpalasen päälle.

Onks 200:ssa näin? Ite jättelin aluksi minikaivuria nojaamaan seinään, hiekkasasaan tms Lopulta sitten kyllästyin siihen ja tein telineen, jotta sen saisi kätevästi pois. Sitten kerran pakkoraossa jätin sen ihan betonille, ja kyllähän sekin onnistuu ilman kaveria. Pitää vaan kääntää työlaitekiinnitin mahdollisimman eteen, jolloin sen ylätapit saa laskettua lähemmäs maata.
 
Avantin tehtaantekemässä pikakiinnikelevyn alareuna ( ulkopuoli ) on 19 cm maasta ( trukkipiikkien alareunasta ) ja kiinnikelevyssä pystyssä oleva suorakaiteen mallinen reikä työvälineen keskellä ( kiinnikelevy itse on siis hieman sivussa )

sen verran tarkennusta vielä ettei tule virheitä: tää 19 cm on pikakiinnikelevyn alareunan alimmasta kohdasta ( se on taivutettu ulkoreunasta alaspäin ) ja silloin pikakiinnikelevyn yläreunan sisäpuoli on 40 cm maasta
 
exjko sanoi:
jets sanoi:
Ainakin sen verran on korkeudella väliä, että piikit täytyy saada kyytiin ilman ihmisvoimaa. Esimerkiksi puskulevyhän on semmoinen, että täytyy joko toisen henkilön nostaa tai sitten puskulevy pitää laittaa pois otettaessa jo valmiiksi "korokkeelle", vaikkapa parin lankunpalasen päälle.

Onks 200:ssa näin? Ite jättelin aluksi minikaivuria nojaamaan seinään, hiekkasasaan tms Lopulta sitten kyllästyin siihen ja tein telineen, jotta sen saisi kätevästi pois. Sitten kerran pakkoraossa jätin sen ihan betonille, ja kyllähän sekin onnistuu ilman kaveria. Pitää vaan kääntää työlaitekiinnitin mahdollisimman eteen, jolloin sen ylätapit saa laskettua lähemmäs maata.

Joo, puskulevyn tapauksessa on tosiaan näin. Sen kun laskee kyydistä, se tipahtaa niin alas, ettei sitä saa kyytiin vaikka kuinka temppuilisi. Puskulevy pitää tosiaan tiputtaa kyydistä niin, että ainakin sen pikakiinnitinlevyn puoli on koholla, ainakin sen 5-10cm.

Kaivurin ja sorakauhan saa näppärästi kyytiin vaikka missä olosuhteissa.

Tehdään vielä kuitenkin tuon trukkipiikkien hitsauksen kanssa niin, että katsotaan paras mahdollinen korko ihan paikan päällä itse koneesta. Tämä tarkoittanee sitä, etten pääse vielä viikonloppuna trukkipiikkien kanssa "leikkimään".
 
Kiitoksia täältä saaduista mitoista. Hitsaus onnistui ihan puhelimitse selittämällä ja trukkipiikit toimivat mainiosti.

Vielä kun saisi sen peräpainon.. nousisi paremmin ja enemmän :)
 

Uusimmat keskustelut