Työlaitteen näkyvyys liikenteessä | AvantClub - Keskustelupalsta
Niitä äärivalojahan saa LED versioina! Ne kestää iskuja melko hyvin ja ovat pitkä ikäisiä!. Hinta näytti olevan n. 17€ kpl.

Sinänsä hyvä idea mielestäni. Pidin jo kaiupassa tänään niitä kädessä mutta lasikuus vei ja jätin ne hyllylle. Nyt vähän hävettää...

Onkohan siinä etupistokkeessa joku napa missä olisi virtaa esim työvalojen tai ajovalojen mukaan toimivana?
 
Juu hinta näytti olevan noin kolminkertainen noissa LED valoissa.

Siipilumikauhan siivet ovat teipattu musta/keltaisella teipilla päädystä. Eli kun siivet on sisällä niin taaksepäin näkyy nuo teipit.

Mutta kyllä äärivaloja saisi olla Dumbokauhassa, aurassa ja takaskrapaajassa. Lisäisi kyllä näkyvyyttä. Ehkä meen takaisin huomenna sinne liikkeeseen iltapäivällä...

Mutta pitäisi saasa selville sen ulosoton tilanne. Skrapaajan piuyha voisi liittää perävaunupistokkeeseen takan mutta miten sen ratkaisisi helposti edessä?
 
Kiitos!
Olen ymmärtänyt että joku napa on jatkuvalla syötöllä(avaimen takana). Siihen kun laittais niin aina palaisi kun kone käy. Silloin ei tarvitsisi rakentaa uusia stöpseleitä puomiin. Täytyypi mittailla!

Pitäisi vaan saada stöpselisisältö missä on kyseinen napa mukana!
Kyllä se siitä kun Tatujussi tulee taas töihin.
 
Sekatyömies sanoi:
Saa nähdä miten polttimot kestävät auran
saamia iskuja. Katkaisijasta saa äärivalot sammutettua, joten auratessa niitä ei ole välttämättä pidettävä päällä, se
saattaa pidentää polttimoiden ikää.

Avanteissa joissa aura on paljon konetta leveämpi kannattaa huomioida vastaavasti työlaitteen havaittavuus,
varsinkin pimeässä, vaikka nopeudet ovatkin pieniä. :!:

Itse asiassa pieniwattiset polttimot kestää tärinää hyvin sähköt päälläkin, valinta siinä mielessä on ihan hyvä. Kestävyyteen varmaan vaikuttaa enemmän muu valaisimen laatu.
Tuollaiset LED äärivalot jokka on tarkoitettu peräkärryyn (eteen valkoinen, taakse punainen ja joissakin keltainen sivulle) ja ovat kumisen varren päässä niin varmaan vaimentaa paljon teräviä tärähdyksiä ja luulisi vielä paljon edesauttavan kestävyyttä. Toki niistä saa sitten maksaa yli 25eur kappale.

Eipä ne LED valotkaan ikuisia ole, omasta Avantista lensi tässä lunta ajaessa työvalon (6 x 3W) linssi hankeen. Ny pitää tallittomana ootella lämpimiä kelejä jotta voi silikoonillä liimata linssin takaisin kiinni. Johdotus on sen verran hankala etten viitteis purkaa koko systeemiä että sais sisällä askarreltua. Avantissani on sen verran leveät renkaat ettei sitä saa ajettua ulko-ovesta enää olohuoneeseenkaan ;)
 
Anna kuumailmapuhaltimella VAROVASTI lämpöä niin saat liimattua sen lasin takaisin. Heijastinpinnat ei tykkää olla sään armoilla pitkään.
Olen myös havitellut noita ledpalkkeja työvaloiksi, en ole vaan vielä raaskinut ostaa.
 
Heti kun aika piisaa niin täytyy kyllä virittää valot kauhaan ja takaterään. Mutta kun sataa koko ajan lunta... niin ei kerkiä...
 
Nyt olisi työlaitteiden virittämisen aika.
Eli noiden Sekatyömiehen mainitsemien äärivalojen asentaminen työvälineisiin. Lumisiipikauhaan ja takalanaan.

Ensiksi pitäisi muuttaa tuon etupistokkeen jatkuvan virransyötön niin että se on joko avaimen takan tai parkkivalojen takana. Piuha kuulemma tulee sinne sulakerasiaan missä on jatkuva virta. Joinnekin yläpäähän siinä. No selviää varmaan mittaamalla että mikä niistä se on.

Takalanan sähkö ajattelin ottaa siitä perävaunupistokkeesta.

Luulen että äärivaloja noissa leveissä työlaitteissa on hyvä asia jos liikkuu liikenteen seassa.
 

Uusimmat keskustelut