Uusi kaivuri ja järeämmät kauhat FinnBuild messuilla | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 197
139
63
Espoo
Poikkesin tuossa FinnBuild messuilla. Avantin osastolla oli niin paljon koneita, että sekosin laskuissa. Muilla merkeillä taas ei ollut koneita ollenkaan esillä.

Näytillä oli jälleen 210 kaivuri, joka tullee korvaamaan 205 mallin. Näyttää siltä että metallin vääntäjät ovat saaneet teollisen muotoilijan työparikseen, sen verran "sirolta" uusi laite näytti. Sylinterit olivat samaa kokoluokkaa aiemman kanssa ja pääpuomin sylinteri on viety nyt puomin yläpuolelle, mikä helpottaa esim. kantojen ym. isompien esineiden siirtoa. Tukijalat oli muutettu saman tyyppisiksi kuin 220/250 kaivureissa, eli ne tarraavat paremmin kiinni heti kaivuun aluksi. 205 mallin kanssa tukijaloilla paikallaan pysyminen oli uskon ja toivon varassa.

Venttiilipöytä tuodaan kuljettajalle nyt kaivuriin liitetyn varren jatkeena. Tämä varmasti helpottaa laitteen liittämistä, kun ei tarvitse erikseen taiteilla venttiilipöytää paikoilleen työlaitteesta toiseen vaihdettaessa. Epäselväksi jäi oliko vivuston etäisyys kuljettajasta myös säädettävissä. Tämä olisi tervetullut lisä, sillä penkin säätövarat ovat mitättömät ja kun sopiva asento on löytynyt haluaisi sitä käyttää myös kaivurin kanssa, mutta kun vanhojen mallien kanssa ei ylety :?

Kauhoihin oli käytetty järeämpiä tukirakenteita kautta linjan. Esillä oli myös 600 sarjaan tehtyjä suurempia työlaitteita, kuten ketjukaivuri ja hakkuri. Myös Iskuvasarat olivat esillä.

Messun muu anti oli tyypillistä rakennusalan tapahtumaa. Eräänä huvittavana yksityiskohtana muusta messutarjonnasta mainittakoon "Honda" tärylätkät, joita oli useammallakin toimittajalla. Eräästä taiwanissa valmistetusta Honda koneesta etsittiin CE merkintää oikein porukalla, mutta eipä löytynyt. Not for sale in u.s.a and europe tarrat oli sentään tällä kertaa muistettu poistaa. Koneita katsellessa pitää muistaa että jos jokin on liian halpaa ollakseen totta, niin usemmiten se ei ole totta.
 

Liitteet

  • 2101.JPG
    2101.JPG
    44,6 KB · Katselut: 2 413
  • 2102.JPG
    2102.JPG
    58,8 KB · Katselut: 2 418
  • 635.JPG
    635.JPG
    56,2 KB · Katselut: 2 408
Epäselväksi jäi oliko vivuston etäisyys kuljettajasta myös säädettävissä.

Venttiilitelineen varressa on sormiruuvi, jolla venttiiliä voi säätää halutulle etäisyydelle kuljettajasta. Venttiiliteline liukuu rullan avulla puomin päällä. 300/500series1-koneisiin on kiinnityssarja, jossa venttiiliteline liukuu muovisen liukupalan päällä.
 

Uusimmat keskustelut