STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Toinen kierros heitetty uudella auralla. Aikaa meni 10 tuntia ilman taukoja. Lunta oli sellaiset 15 cm ja vähän märkä. Ei kuitenkaan niin että olisi pysynyt kasassa mutta ei kyllä ihan valunutkaan 100%sesti. Jotain siitä välistä. Veikkaan että aika säästöä syntyy noin 6-7% luokkaa.
Yksi parhoista asioista huomasin tänään kun ajelin kehä 3 lla että kun sen vetää kasaan niin se on saman levyinen kuin kone ja silloin mahtuu ajamaan valkoisen reunaviivan päällä eikä tarvitse olla tiellä muulle liikenteelle.

Täytyy vielä konsultoida auran suunnittelijaa että voiko letkujen paikkaa vaihtaa Fasterissa...

Silloin kaikki toiminnot toimisi minun mielestäni loogisesti...
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Kävin äsken vetämässä sen tie pätkän auki. Eli posket auki aurasta ja täysi leveys ja menoksi. Yllättävän hyvin työnsi vallin yli kamaa kun piti vähän vauhtia. Eli täysillä mentiin tiukasti turvavyössä kiinni... Ja kaksi kierrosta jotta toisella kierroksella saa täysi leveys ja vauhtia riittävästi! :cool:

On kyllä suvereeni aura!
 

pleh

Jäsen
28.3.2013
851
292
63
?? ---> ??
STEFFE sanoi:
Eli täysillä mentiin tiukasti turvavyössä kiinni...

Joko tämän auran mukana tuli se kypärä kuskille, vaikka kuinka olis vöissä kiinni?
;)
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Kävin keskustelu eilen Huollon kanssa ja tänään sitten vaihdoin letkujen paikka fasterissa... Nyt auraa kääntyy oikein ja levenee/kapenee loogisesti... Kävin äsken kokeilemassa(avasin yhden pihan) ja tuntui hyvältä vaikka nyt painoin pari kertaa väärää nappia kun kerkesi jo pari rundia heittää "väärinpäin". Ensi kerralla varmaan menee jo "vanhasta muistista"
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
5 pisteen vihje zoomiauran käyttäjille. Levyn työntötangossa on 6x50mm pultti sulakkeena. Jos se katkeaa syystä niin aura menee käyttökelvottomaksi. Tilsnteen voi pelastaa lainaamalla sokan iryotapeista mutta se on 5mm psksu. Eli kannattaa pitää mukana vara pultti taskussa muttereineen. Ostin äsken 3 pulttia. Maksoivat 0.40€. Eli halpa osa lopettaa herkästi auraamisen.

Mutta aurana aivan loistava! Kiitos suunnittelijalle!
 

Juhani

Jäsen
25.10.2011
809
261
63
Miten tuollaisen zoom-auran saa ylläpidettyä niin, että siivet aukeaa samanaikaisesti eikä silleen vuorotellen. Siisäänpäinkin menee välillä vuorotellen?
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Juhani sanoi:
Miten tuollaisen zoom-auran saa ylläpidettyä niin, että siivet aukeaa samanaikaisesti eikä silleen vuorotellen. Siisäänpäinkin menee välillä vuorotellen?

Kyllä kummatkin siivet liikkuvat hyvin symmetrisesti sekä ulos että sisään.
 

Juhani

Jäsen
25.10.2011
809
261
63
Tarkoitin kysyä, että mitä pitää tehdä, jotta toimii jatkossakin noin. Nyt lähtee ensin toinen aukeamaan ja sitten toinen. Kiinni menokin on välillä samaa.
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Pitää keinukytkimellä mennä asentoon missä sekä punainen että vihteä lamppu palaa. Silloin sivut liikkuvat symmetrisesti.
 

Juhani

Jäsen
25.10.2011
809
261
63
Kyse vanhasta SnowStarista, jossa ei ole lampun lamppua.
Kyse siis rasvauksesta ja huollosta, jotta toimisi zoom niinkuin pitää ja siihen kysyisin vinkkejä.
Taitaa ne liukuputket olla tärkeimmät paikat pitää puhtaana ja rasvattuna?
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
Juhani sanoi:
Kyse vanhasta SnowStarista, jossa ei ole lampun lamppua.
Kyse siis rasvauksesta ja huollosta, jotta toimisi zoom niinkuin pitää ja siihen kysyisin vinkkejä.
Taitaa ne liukuputket olla tärkeimmät paikat pitää puhtaana ja rasvattuna?
Olisiko järjestelmässä ilmavaivaa?
 

Juhani

Jäsen
25.10.2011
809
261
63
Leppis sanoi:
Juhani sanoi:
Kyse vanhasta SnowStarista, jossa ei ole lampun lamppua.
Kyse siis rasvauksesta ja huollosta, jotta toimisi zoom niinkuin pitää ja siihen kysyisin vinkkejä.
Taitaa ne liukuputket olla tärkeimmät paikat pitää puhtaana ja rasvattuna?
Olisiko järjestelmässä ilmavaivaa?
Tuota epäilin itsekin, kun miehet päästelee tuurnalla paineita letkuista, kun eivät kuulemma muuten saa linjaa paineettomaksi. Kone on Kramerin 350 ja auraa ohjataan sillä sähköisellä venttiilillä.
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
Aura kiinni koneessa ja lukitukset katsottuna, että on varmasti kiinni.
Puomi ylös ja kallistelua joka suuntaan, samaan aikaan zoomia käyttäen pitäisi poistaa ilmoja.
Tietysti saman voi toistaa alhaalla. Ääriasennosta ääriasentoon...
Onko siinä flatface-liittimet?
 

Juhani

Jäsen
25.10.2011
809
261
63
Leppis sanoi:
Aura kiinni koneessa ja lukitukset katsottuna, että on varmasti kiinni.
Puomi ylös ja kallistelua joka suuntaan, samaan aikaan zoomia käyttäen pitäisi poistaa ilmoja.
Tietysti saman voi toistaa alhaalla. Ääriasennosta ääriasentoon...
Onko siinä flatface-liittimet?

Rasvailimme sitä konetta sekä auraa ja huomasimme, että "liukuputkien" liukupalat ovat todella kuluneet tai niitä ei ole enään ollenkaan, koska molemmat puolet notkahtivat, kun olivat puoliksi ulkona. Toinen juttu on se, että tuossa pikku Kramerissa on näköjään aika heikot paineet työhydrauliikassa.
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 673
656
113
Juhani sanoi:
että "liukuputkien" liukupalat ovat todella kuluneet tai niitä ei ole enään ollenkaan, koska molemmat puolet notkahtivat
Puree varmaan hyvin kiinni kanittaessa. Tämä selvittää eri tahtiin liikkumisen, sinnehän se menee minne helpoiten pääsee.
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 344
670
113
Kaarina
Olikos muilla kuin Steffellä zoom-aura käytössä? Käyttääkö porukka pelkkää vakiovarusteista verkkoterää heti syksyn eka pehmeistä keleistä lähtien? Näyttää saavan lisävarusteena "hienoverkkoterän" (mikä tämä lienee?) ja "sileän terän". Voisko tuo sileä terä olla ekoilla kerroilla hellempi asfaltille ja sorallekin?
 

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
861
138
Bobäck
Eli vakio terä on tuo ”karhennusterä” mikä on siis normi verkkoterä. Ja hienoverkkoterä on ilmeisesti se leikattu terä. Siinä on n 50mm korkeita ja ehkä 5 mm leveitä koloja silleen tiili limityksellä. Kolot ovat ehkä 70 mm välein.