Uusi Zoomaura | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Tänään oli se päivä kun aura tuli noudettua tehtaalta. Kiirettä oli muissa hommissa joten pääsin vasta nyt klo 22 sitä vähän kokeilemaan pihalla. Aura vastasi odotukset mitkä oli korkeat. Erityisesti "tallioven edestä vetämällä" lumenpoisto sujui paremmin kuin odotin. Sähköinen muisti alkaa aina keltaisesta, eli auarn kääntö. Vasemmanpuoleisesta keinuvivusta vaihdetaan lamppuja. Kumpaankin suuntaan voi mennä lamppujärjestyksessä. Sinänsä looginen. Punainen =vasen sivu ja lamppu vasemmalla, keltainen keksellä=kääntö, vihreä oikealla=oikea puoli. Jos sekä punainen että vihreä palaa niin kummatkin siivet liikkuvat yhtäaikaa. Yllätys oli myös kuinka kapea oikeesti 145 cm on! Siis silloin kuin siivet/sivut ovat vedettyjä sisää. Ulkoasennossa siitä tulee 235 cm leveä mikä on ihan kelpo mitta.

Täytyy käydä huomenna illalla tai sunnuntaina vähän kokeilemassa enemmän. Mutta ensituntuma oli hyvä.
 
Olen lukenut zoomiauran manuaali nyt. Ei ihme että näytti kapealta! Se on kapeimillaan vain 135 cm!

En jaksanut tänään tehdä lisäkokeiluja.
 
Mitäköhän mahtaa painaa?
Avantin kotisivuilla se painaa 535 kg,
Käyttöohjeissa lukee 535 kg,
auraan päällä lukee 376 kg. :?
 
Juhani sanoi:
Jos se on täysin auki sen 535kg ja siivet sisällä sen 386kg :lol:
Hyvin oivallettu....
Ja vielä totta, leveämmässä aurassa on enemmän rautaa, niin painaa enemmän. ;)
 
STEFFE sanoi:
Olen lukenut zoomiauran manuaali nyt. Ei ihme että näytti kapealta! Se on kapeimillaan vain 135 cm!

En jaksanut tänään tehdä lisäkokeiluja.
Sun konetta kapeampi!? Varmaan hyvä laite helpottamaan työskentelyä.
STEFFE sanoi:
Erityisesti "tallioven edestä vetämällä" lumenpoisto sujui paremmin kuin odotin.
Miten päin ovella ajelit? Ilmeisesti pääset ajamaan sivuttain, päittäin jäisi siipien syvyyden verran lunta.
 
Pystyykö tuossa terän leikkuukulmaa muuttamaan vai onko aina pystyssä? Eli onko niissä päätylaipoissa pystyjoustoa?
 
Leppis sanoi:
STEFFE sanoi:
Olen lukenut zoomiauran manuaali nyt. Ei ihme että näytti kapealta! Se on kapeimillaan vain 135 cm!

En jaksanut tänään tehdä lisäkokeiluja.
Sun konetta kapeampi!? Varmaan hyvä laite helpottamaan työskentelyä.
STEFFE sanoi:
Erityisesti "tallioven edestä vetämällä" lumenpoisto sujui paremmin kuin odotin.
Miten päin ovella ajelit? Ilmeisesti pääset ajamaan sivuttain, päittäin jäisi siipien syvyyden verran lunta.

On oiva laite. Nopeuttaa hieman auraamista. Kyllä mä ihan vedin isolla sivulla ovesta ulospäin niin että jäi ehkä se 30cm välii. Ja sillä alueella harvemmin on lunta!
 
MRJ sanoi:
Pystyykö tuossa terän leikkuukulmaa muuttamaan vai onko aina pystyssä? Eli onko niissä päätylaipoissa pystyjoustoa?

Päätylaippojen etureuna joustaa ehkä 50mm. Mutta kyllä se suht suora pitää olla.Terä voisi olla pienireikäisempi tai leikattu terä niin ei purisi niin tiukasti. Nyt lähtee kaikki mitä irti meinaa lähteä jos vaan pitoa riittää!
 
Tuossa kysyttiin että minkälainen se on käytössä.

Mun mielestä siinä on napit väärin päin kääntöä ajatellen. Mutta se hoituu. Sitä voi muuttaa. Mielestäni leveneminen ja kaventaminenkin menee väärin päin. Eli taidan vaihtaa letkujen paikat Fasterissa. Sitten se toimisi mun mielestä loogisesti.

Noin yleisellä tasolla niin kyllä mä kehun sitä. On nopea käyttää, hydrauliikka on kuristettu suoraan joten liikkeet ovat rauhallisia vaikka kone laulaa. Paras aura tähän mennessä mitä olen käyttänyt. Sanotaanko että paras kapine pihojen auraukseen mitä mulla on nokalla ollut. Olen aina haaveillut TOP tai Snowstar aurasta mutta kun ovat olleet niin sika hintaisia eikä suunniteltuja Avantille(2 letku järjestelmälle). Nyt kun tämä tuli mikä on järkevämmin hinnoiteltu ja suunniteltu Avantille niin päätös oli helppo. Ja aura on jo maksettu tämän talven lumitöillä. Ja niin on linkokin. Eli lunta saa tulla niin paljon kun sitä tarjotaan. Auraan ihan mielelläni ja työ on kiva kun kalusto on kunnossa!
 
STEFFE sanoi:
Tuossa kysyttiin että minkälainen se on käytössä.

Mun mielestä siinä on napit väärin päin kääntöä ajatellen. Mutta se hoituu. Sitä voi muuttaa. Mielestäni leveneminen ja kaventaminenkin menee väärin päin. Eli taidan vaihtaa letkujen paikat Fasterissa. Sitten se toimisi mun mielestä loogisesti.

Noin yleisellä tasolla niin kyllä mä kehun sitä. On nopea käyttää, hydrauliikka on kuristettu suoraan joten liikkeet ovat rauhallisia vaikka kone laulaa. Paras aura tähän mennessä mitä olen käyttänyt. Sanotaanko että paras kapine pihojen auraukseen mitä mulla on nokalla ollut. Olen aina haaveillut TOP tai Snowstar aurasta mutta kun ovat olleet niin sika hintaisia eikä suunniteltuja Avantille(2 letku järjestelmälle). Nyt kun tämä tuli mikä on järkevämmin hinnoiteltu ja suunniteltu Avantille niin päätös oli helppo. Ja aura on jo maksettu tämän talven lumitöillä. Ja niin on linkokin. Eli lunta saa tulla niin paljon kun sitä tarjotaan. Auraan ihan mielelläni ja työ on kiva kun kalusto on kunnossa!

Paljon hinta oli? Taitaa tää zoom aura sopia paremmin asfaltille? Mulla enemmän hiekka pihoja ja 2m puskulevy jääterällä muutama piha tosi ahdas ni sillä mietin tota uutta Zoom auraa kun liikuteltavat siivet ja molempia voi liikuttaa erikseen.
 
Zoomin lista hinta on 5500 € alv 0%. On jokaisen euron arvoinen. Mun on melko alkupäästä kun sen sarjanro on 00002! Mutta kyllä on kätevä. Pitää toki olla melko keskittynyt moneen asiaan kerralla. Eli mikä lamppu palaa!
 
STEFFE sanoi:
Mun mielestä siinä on napit väärin päin kääntöä ajatellen. Mutta se hoituu. Sitä voi muuttaa. Mielestäni leveneminen ja kaventaminenkin menee väärin päin. Eli taidan vaihtaa letkujen paikat Fasterissa. Sitten se toimisi mun mielestä loogisesti.

Epäloogisuus taitaa olla tehtaan tapa? Ostamani kallistusadateri kääntyi oikealle, kun vipua käänsi vasemmalle. Sen korjasin heti mieleisekseni, siinä motoriikka ei käynyt ollenkaan yksiin kytkennän kanssa.
Nyt ensimmäisiä kertoja käytössä oleva puskulevy kääntyy oikealle, kun vipua vetää vasemmalle ja tietenkin päin vastoin. Tuossa se ei niin paljon haittaa, ja toistaiseksi se on saanut olla sellaisenaan. Ehkä joskus keväämmällä käännän letkut "oikein". Epäloogisuuksiin sisältyy aina tietty ylimääräinen riskitekijä, joilla on tapana realisoitua silloin, kun kuormitus on muutenkin korkealla tasolla.
 
L'll GreenDigger sanoi:
Epäloogisuus taitaa olla tehtaan tapa? Ostamani kallistusadateri kääntyi oikealle, kun vipua käänsi vasemmalle. Sen korjasin heti mieleisekseni, siinä motoriikka ei käynyt ollenkaan yksiin kytkennän kanssa.
Nyt ensimmäisiä kertoja käytössä oleva puskulevy kääntyy oikealle, kun vipua vetää vasemmalle ja tietenkin päin vastoin. Tuossa se ei niin paljon haittaa, ja toistaiseksi se on saanut olla sellaisenaan. Ehkä joskus keväämmällä käännän letkut "oikein". Epäloogisuuksiin sisältyy aina tietty ylimääräinen riskitekijä, joilla on tapana realisoitua silloin, kun kuormitus on muutenkin korkealla tasolla.

Mä ajattelin sen heti puskulevyn kanssa niin, että kun käytän sitä kääntöä painonapeilla:

Vasen nappi työntää vasenta kulmaa eteenpäin ja oikea nappi työntää oikeaa kulmaa. Eikä ajattele koskaan mitään muuta. Toimii...

Ajattele sääkin sitä vipua niiden kulmien ohjaukseen, jos sait tästä mitään selvää :lol:
 
Juha sanoi:
L'll GreenDigger sanoi:
Epäloogisuus taitaa olla tehtaan tapa? Ostamani kallistusadateri kääntyi oikealle, kun vipua käänsi vasemmalle. Sen korjasin heti mieleisekseni, siinä motoriikka ei käynyt ollenkaan yksiin kytkennän kanssa.
Nyt ensimmäisiä kertoja käytössä oleva puskulevy kääntyy oikealle, kun vipua vetää vasemmalle ja tietenkin päin vastoin. Tuossa se ei niin paljon haittaa, ja toistaiseksi se on saanut olla sellaisenaan. Ehkä joskus keväämmällä käännän letkut "oikein". Epäloogisuuksiin sisältyy aina tietty ylimääräinen riskitekijä, joilla on tapana realisoitua silloin, kun kuormitus on muutenkin korkealla tasolla.

Mä ajattelin sen heti puskulevyn kanssa niin, että kun käytän sitä kääntöä painonapeilla:

Vasen nappi työntää vasenta kulmaa eteenpäin ja oikea nappi työntää oikeaa kulmaa. Eikä ajattele koskaan mitään muuta. Toimii...

Ajattele sääkin sitä vipua niiden kulmien ohjaukseen, jos sait tästä mitään selvää :lol:

Noin minäkinnhaluan sen toimivan. Eli sen puoleinen nappu mitä painaa niin sen puoleinen kulma liikkuu eteenpäin!
 
Minä ajattelen taas toisinpäin, eli vasen kääntää niinkuin ratti vasemmalle. :lol:
 
Juhani sanoi:
Juha sanoi:
Juhani sanoi:
Minä ajattelen taas toisinpäin, eli vasen kääntää niinkuin ratti vasemmalle. :lol:

Oleks koskaan ajanut tela-alustaista kaivinkonetta...?

Enpä ole ja nyt varmaan kerrot, että se kääntyy just päinvastoin? :)

Joo, kato, siinä on kaks vipua. Vasempaa kun työntää, niin vasen tela pyörii, eli kone kääntyy oikealle :mrgreen:

Nää täytyy vaan sisäistää...
 
Niin kauan, kun mun auto kääntyy vasemmalle rattia vasemmalle käännettäessä, niin tuskin sisäistän! :)
 
Juhani sanoi:
Niin kauan, kun mun auto kääntyy vasemmalle rattia vasemmalle käännettäessä, niin tuskin sisäistän! :)

Pistäs siihen rattiin tapit kl 9 ja 3. Ja mieti, että niissä tapeissa on suora tappi lumilevyyn. :mrgreen:
 

Uusimmat keskustelut