Uusi Zoomaura | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Toinen kierros heitetty uudella auralla. Aikaa meni 10 tuntia ilman taukoja. Lunta oli sellaiset 15 cm ja vähän märkä. Ei kuitenkaan niin että olisi pysynyt kasassa mutta ei kyllä ihan valunutkaan 100%sesti. Jotain siitä välistä. Veikkaan että aika säästöä syntyy noin 6-7% luokkaa.
Yksi parhoista asioista huomasin tänään kun ajelin kehä 3 lla että kun sen vetää kasaan niin se on saman levyinen kuin kone ja silloin mahtuu ajamaan valkoisen reunaviivan päällä eikä tarvitse olla tiellä muulle liikenteelle.

Täytyy vielä konsultoida auran suunnittelijaa että voiko letkujen paikkaa vaihtaa Fasterissa...

Silloin kaikki toiminnot toimisi minun mielestäni loogisesti...
 
Kävin äsken vetämässä sen tie pätkän auki. Eli posket auki aurasta ja täysi leveys ja menoksi. Yllättävän hyvin työnsi vallin yli kamaa kun piti vähän vauhtia. Eli täysillä mentiin tiukasti turvavyössä kiinni... Ja kaksi kierrosta jotta toisella kierroksella saa täysi leveys ja vauhtia riittävästi! :cool:

On kyllä suvereeni aura!
 
Kävin keskustelu eilen Huollon kanssa ja tänään sitten vaihdoin letkujen paikka fasterissa... Nyt auraa kääntyy oikein ja levenee/kapenee loogisesti... Kävin äsken kokeilemassa(avasin yhden pihan) ja tuntui hyvältä vaikka nyt painoin pari kertaa väärää nappia kun kerkesi jo pari rundia heittää "väärinpäin". Ensi kerralla varmaan menee jo "vanhasta muistista"
 
5 pisteen vihje zoomiauran käyttäjille. Levyn työntötangossa on 6x50mm pultti sulakkeena. Jos se katkeaa syystä niin aura menee käyttökelvottomaksi. Tilsnteen voi pelastaa lainaamalla sokan iryotapeista mutta se on 5mm psksu. Eli kannattaa pitää mukana vara pultti taskussa muttereineen. Ostin äsken 3 pulttia. Maksoivat 0.40€. Eli halpa osa lopettaa herkästi auraamisen.

Mutta aurana aivan loistava! Kiitos suunnittelijalle!
 
Miten tuollaisen zoom-auran saa ylläpidettyä niin, että siivet aukeaa samanaikaisesti eikä silleen vuorotellen. Siisäänpäinkin menee välillä vuorotellen?
 
Juhani sanoi:
Miten tuollaisen zoom-auran saa ylläpidettyä niin, että siivet aukeaa samanaikaisesti eikä silleen vuorotellen. Siisäänpäinkin menee välillä vuorotellen?

Kyllä kummatkin siivet liikkuvat hyvin symmetrisesti sekä ulos että sisään.
 
Tarkoitin kysyä, että mitä pitää tehdä, jotta toimii jatkossakin noin. Nyt lähtee ensin toinen aukeamaan ja sitten toinen. Kiinni menokin on välillä samaa.
 
Pitää keinukytkimellä mennä asentoon missä sekä punainen että vihteä lamppu palaa. Silloin sivut liikkuvat symmetrisesti.
 
Kyse vanhasta SnowStarista, jossa ei ole lampun lamppua.
Kyse siis rasvauksesta ja huollosta, jotta toimisi zoom niinkuin pitää ja siihen kysyisin vinkkejä.
Taitaa ne liukuputket olla tärkeimmät paikat pitää puhtaana ja rasvattuna?
 
Juhani sanoi:
Kyse vanhasta SnowStarista, jossa ei ole lampun lamppua.
Kyse siis rasvauksesta ja huollosta, jotta toimisi zoom niinkuin pitää ja siihen kysyisin vinkkejä.
Taitaa ne liukuputket olla tärkeimmät paikat pitää puhtaana ja rasvattuna?
Olisiko järjestelmässä ilmavaivaa?
 
Leppis sanoi:
Juhani sanoi:
Kyse vanhasta SnowStarista, jossa ei ole lampun lamppua.
Kyse siis rasvauksesta ja huollosta, jotta toimisi zoom niinkuin pitää ja siihen kysyisin vinkkejä.
Taitaa ne liukuputket olla tärkeimmät paikat pitää puhtaana ja rasvattuna?
Olisiko järjestelmässä ilmavaivaa?
Tuota epäilin itsekin, kun miehet päästelee tuurnalla paineita letkuista, kun eivät kuulemma muuten saa linjaa paineettomaksi. Kone on Kramerin 350 ja auraa ohjataan sillä sähköisellä venttiilillä.
 
Aura kiinni koneessa ja lukitukset katsottuna, että on varmasti kiinni.
Puomi ylös ja kallistelua joka suuntaan, samaan aikaan zoomia käyttäen pitäisi poistaa ilmoja.
Tietysti saman voi toistaa alhaalla. Ääriasennosta ääriasentoon...
Onko siinä flatface-liittimet?
 
Leppis sanoi:
Aura kiinni koneessa ja lukitukset katsottuna, että on varmasti kiinni.
Puomi ylös ja kallistelua joka suuntaan, samaan aikaan zoomia käyttäen pitäisi poistaa ilmoja.
Tietysti saman voi toistaa alhaalla. Ääriasennosta ääriasentoon...
Onko siinä flatface-liittimet?

Rasvailimme sitä konetta sekä auraa ja huomasimme, että "liukuputkien" liukupalat ovat todella kuluneet tai niitä ei ole enään ollenkaan, koska molemmat puolet notkahtivat, kun olivat puoliksi ulkona. Toinen juttu on se, että tuossa pikku Kramerissa on näköjään aika heikot paineet työhydrauliikassa.
 
Juhani sanoi:
että "liukuputkien" liukupalat ovat todella kuluneet tai niitä ei ole enään ollenkaan, koska molemmat puolet notkahtivat
Puree varmaan hyvin kiinni kanittaessa. Tämä selvittää eri tahtiin liikkumisen, sinnehän se menee minne helpoiten pääsee.
 
Olikos muilla kuin Steffellä zoom-aura käytössä? Käyttääkö porukka pelkkää vakiovarusteista verkkoterää heti syksyn eka pehmeistä keleistä lähtien? Näyttää saavan lisävarusteena "hienoverkkoterän" (mikä tämä lienee?) ja "sileän terän". Voisko tuo sileä terä olla ekoilla kerroilla hellempi asfaltille ja sorallekin?
 
Eli vakio terä on tuo ”karhennusterä” mikä on siis normi verkkoterä. Ja hienoverkkoterä on ilmeisesti se leikattu terä. Siinä on n 50mm korkeita ja ehkä 5 mm leveitä koloja silleen tiili limityksellä. Kolot ovat ehkä 70 mm välein.
 
Eli vakio terä on tuo ”karhennusterä” mikä on siis normi verkkoterä. Ja hienoverkkoterä on ilmeisesti se leikattu terä. Siinä on n 50mm korkeita ja ehkä 5 mm leveitä koloja silleen tiili limityksellä. Kolot ovat ehkä 70 mm välein.
Jes, eli Jos/kun tommonen tulee tilaukseen, kannattaa perus-verkkoterän lisäksi ottaa kaikki terät :)
 

Uusimmat keskustelut