Uusia työlaitevideoita. | AvantClub - Keskustelupalsta

Sekatyömies

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.5.2010
1 126
3
38
Avant Tecno on näköjään julkaissut uusia videoita sivuillaan, mm. siipilumikauha, lumiaura 2200, tasoituskauha...
 
Re: Uusia työlaite videoita.

Kyllä, huomasin eilen sitä samaa. Vikkelän näköinen tuo siipilumikauha!
Ja hyvin näyttää liukuvan tuo 2200 aura... kiinnostais vaan tietää että toimiiko 600 sarjan kanssa jos laitta ne pienimmät ajomoottorit. Eli 17km/h ja työntö 900!

Työlaitesivulla on merkitty että "soveltuu" 630 alkaen. Mene ja tiedä.
 
Re: Uusia työlaite videoita.

Jos haluaa että aura todella heittää lunta, siihen tarvitaan 750:nen.

Kokemukseni perustuu samantyyliseen teräksiseen auraan kiinteistönhoitoauton nokalla.
Tuo muovipinta toki on liukkaampi, mutta liike-energia, siis nopeus sen lumen lentämisen saa aikaan.

Toki tuolla voi aurailla niin kuin puskulevyllä, mutta mielestäni idea katoaa vauhdin puutteeseen. :roll:

Älä nyt ala pihtaamaan, osta vaan se 750:nen, niin ei jää mietityttämään. :D
 
Re: Uusia työlaite videoita.

Näin mä kyllä vähän arvelin.
Mutta taitaa kyllä jäädä tuo 750 ostamatta täsä vaiheessa ikävää kyllä vaikka mieli tekisi.

Mun puuhastelut on kyllä liian "haarastemaiset" toistaiseksi sille koneelle(tai sille rahalle siis).
 
Re: Uusia työlaite videoita.

Joo, näin se tahtoo olla, johonkin se hinta on rajattava, kun on paljon muutakin hankittavaa. :|
 
630 yhdistettynä siipikauhaan voisi olla mielenkiintoinen yhdistelmä.
Varsinkin jos saisi siivet liikkumaan niinkuin vasen erikseen ja oikea erikseen toisistaan riippumatta. Ei niin kun nivelaurassa. Siinähän ne ovat riippuvaisia toisistaan!
 
STEFFECTIVE sanoi:
630 yhdistettynä siipikauhaan voisi olla mielenkiintoinen yhdistelmä.
Varsinkin jos saisi siivet liikkumaan niinkuin vasen erikseen ja oikea erikseen toisistaan riippumatta. Ei niin kun nivelaurassa. Siinähän ne ovat riippuvaisia toisistaan!

Kyllä siipien kuuluu liikkua yksi kerrallaan molemmissa laitteissa.
- Puuttuuko koneestasi vaihtoventtiili/-kytkin? :shock:

http://www.avanttecno.com/www/index.php?PAGE=58&LANG=1&series=1&pid=31
 
Katselin myös noita videoita. Aina ne ovat yhtä hyviä :)

En ole koskaan kärkikippaavaa kauhaa käyttänyt, mutta tuon ison siipilumikauhan tyhjentäminen näytti kyllä todella vaivalloiselta. Toki siihen mahtuva lumen määrä on sentään kohtuullinen, mutta urakointiin tuo näytti kyllä jotenkin kömpelöltä. Kai sitä pitäisi tuota kehuttua kärkikippaavaa päästä joskus kokeilemaan. Ja enpä minä kyllä urakoinnistakaan mitään tiedä, kun harrastelen itse normi sorakauhalla lumen siirtoa, joka lienee myös hidasta ja kömpelöä...
 
Sekatyömies - nivelaura toimii silleen että tuo 1/0 katkaisija joystikissä ohja sitä venttiiliä mikä ohjaa sylinterit. Eli toisessa asennossa voi kääntää koko aura sivusta toiseen ja toisessa asennossa ohjaat vasenta puolta suhteessa oikeaan. Jos haluaa muuttaa oikea puolta niin pitää lukita ohjausta ja kääntää taas koko höskä ja vapautus niin voi säätää vasenta puolta oikeeseen nähden.

Olipas vaikeeta selittää, saiko kukan mitään selvää? Timberman voi avitta, hän kävi sitä katsomassa sitä tässä keväällä!
 
"Siipien asentoa voidaan säätää toisistaan riippumatta suoraan kuormaajan ohjaamosta", lukee tuossa
mainos tekstissä. Esite on siis valheellinen? -Kokemusta minulla ei laitteesta ole, luulin sen toimivan
niin kuin tuossa lukee, anteeksi. :oops:
 
Itse käytän puskulevyä lumenaurauksessa , mutta sitten lumen siirrossa juuri tuota XL-kärkikippaavaa kauhaa ja on todella nopea ja helppo tyhjentää, ja tilavuuskin on isompi eli 900 litraa. Tavalllinen 1600mm lumikauha on jäänyt toimettomaksi ja on sen takia myytävänä. Samoin tämä kärkikippaava kauha 1280 mm tilavuus 350 litraa on erittäin kätevä mm. mullan siirrossa ja levityksessä, kauha on erittäin nopea ja helppo tyhjentää vauhdissa eteenpäin mentäessä, kauhan tyhjennyttyä palautus vaakatasoon ja pakilla multa tasaiseksi. Tyhjennyskorkeuden voi pitää matalana molemmissa kauhoissa, jos tarvitsee nostaa korkeammalle se toki onnistuu, jos on märkää suojalunta sitten saa olla tarkkana jos nostaa lumikauhan täytenä korkealle, saa kyllä koneen kellahtamaan todella helposti. No nehän on ensitalven juttuja, jaa mene tiedä paljonko viikonlopppuna sitten tulee lisää lunta. Tasoituskauhasta sanoisin että tavalliseen sorakauhaan kun hitsaa joko kulmaraudan tai lattaraudan kauhan takareunaan ajaa saman asian kuin tasoitus kauha, itse hitsasin kulmaraudan.
 
Sekatyömies sanoi:
"Siipien asentoa voidaan säätää toisistaan riippumatta suoraan kuormaajan ohjaamosta", lukee tuossa
mainos tekstissä. Esite on siis valheellinen? -Kokemusta minulla ei laitteesta ole, luulin sen toimivan
niin kuin tuossa lukee, anteeksi. :oops:

Näin minäkin luulin. Niissä lisänapeissa mitä on lisäksi, eli ne 2 keinuvipua, niillä voi sähköisesti kääntää lingon torvea ja säätää heittolippaa. Niillä ei ohjata mitään siinä aurassa(niinkuin minä luulin)! :cry:
 
"Siipien asentoa voidaan säätää toisistaan riippumatta suoraan kuormaajan ohjaamosta",

Juu, ei pitänyt paikkansa. Toisaalta, toimi ihan hyvin noinkin miten nyt toimi. Ihan looginen, mutta vaati vähän ajatusta mukaan kun siipiä alkoi kääntee. Muuten oli todella hieno.
 
Uudet videot ovat hienoja, mutta mua pikkasen häiritsee betonisekottimen video. Siinä heti alussa sekottimella otetaan MULTAA :eek:

Videossa näkyy ihan selvästi miten mullan seassa on JUURIA :roll: Kuka hemmetti tekee betonia mullasta....
 
Juu, ja raudotus korvataan juurilla.... :mrgreen:

Toinen mulle hieman alkuhämmennystä herättänyt asia oli kun 400-sarjan kone kävi kuin 220. Noh, sehän olikin 419 ja kuuluukin käydä kuin 220. :lol:
 
Avantin uudempaa videotuotantoa
http://www.youtube.com/watch?v=UmIqYzfq-J0

Tässä olis lisää, mutta vanhempaa
http://www.youtube.com/user/avanttecno/videos?view=0
 

Uusimmat keskustelut