Vainikan uudet nettisivut / työlaitteiden vuokraushinnat

Ville_remppaaja

Jäsen
Keskustelun aloittaja
10.12.2010
385
4
18
Helsinki
Sattuipa silmiin Vainikan uudet nettisivut niin ihan hyvältä näytti paitsi että näytti olevan aika hillittömät hinnat nykyään työlaitteiden vuokraukselle jos ei ota myös konetta vuokralle (kun ennen hinnat oli suht edulliset), hinnat tyyliin puolet tai alle jos ottaa myös itse koneen vuokralle mutta sehän ei Avantin omistavaa paljon auta.
Esim Avantin 210-kaivurin vuokra on nyt enemmän kuin mitä kunnon ympäripyörivän pikkukaivurin vuokra roto-tiltillä on muualta! :lol:
Toivottaavasti pk-seudulle tulisi joku paikka josta saisi hieman kohtuullisemmalla hinnalla vuokralle, kun olen näitä "maailmalla" katsonut niin Suomen vuokrahinnat jotakuinkin kaikissa työkaluissa yms on vähintään tuplat.

No onneks on omiakin työlaitteita mutta jää ainakin minulta vuokraamatta kun vaikka kantoporan päivähinta on 250eur. :oops:

Roadking

Jäsen
15.9.2010
138
12
18
Samaa olen itsekin ihmetellyt, esim. täältä http://www.raksakone.fi/maanrakennuskoneet/kaivurit saa jo tuollaisen 5tn ympäripyörivän halvemmalla. Jälkeä syntyy senverran, että hintasuhde on ehkä 1:10.

Yksi perussyy tietysti kalliisiin vuokrahintoihin on, että Avantin lisälaitteet ovat hankintahinnaltaan järjettömän kalliita :( . Esim. juuri tuo kantopora, hinta 4256€ (viimevuoden hinnasto)!!! Jos vertaa työkoneita vaikka vastaaviin (paljon suurempitehoisiin) traktorikäyttöisiin, hinnat on ihan eri maailmasta.
Ei voi kun toivoa, että tulisi kakkosvalmistajia markkinoille. Kauhoja on jo näkynytkin, mutta ei juuri muita. Vaatisi tietysti volyymeja, että kannattaisi lähteä markkinoille, mutta pikkupajoille tässä olisi varmasti markkinarako.

Timberman

Jäsen
6.3.2010
610
0
16
Joo, hieman harmillista tuo uusi hinnoittelu. Jyrsimen olin ajatellut ottaa keväällä kokeeksi vuokralle, mutta tartteepa miettiä vielä....

Jos hakumatka ei ole este, niin Porvoo ei ole kovin kaukana. Mannercorpilla 220 kaivurin vuorokausihinta vain noin viidesosa verrattuna Vainikan 210 kaivurin hintaan. Onkohan jollain kokemusta Mannercorpista ??

Samankaltaiset keskustelut