Jos avant on joskus ollut rekisterissä niin se on otettava liikennekäyttöön ja pidettävä liikennevakuutuksessa. Rekisteristä sitä ei saa pois kuin romuttamalla lopullisesti tai viemällä ulkomaille ja kerran Suomessa rekisteröity kone palaa rekisterivelvoitteiseksi myös ulkomailta paluun jälkeen. Sitä en tiedä voiko ulkomailla rekisteröidyn koneen poistaa luvallisesti rekisteristä ennen suomeen tuontia.
Eli jos on kilevetön ja uutena rakenteellisesti alle 15 km/h kulkeva avant, niin liikennevahingot menevät valtionkonttorin piikkiin samoin kuin puimureiden ja muiden maatalouskoneiden. Tämä tieto on liikennevakuutuskeskusksen lakimiehen kanssa käydyn kirjeenvaihdon perusteella.
Huomasitteko muuten että tällä ja edellisellä sivulla puhuttiin kevytkaskosta ja tapuolasta. Edellisellä sivulla vakuutus oli 160 eur ja sivua kääntämällä 40 eur. Hyvin hinnat elävät.
Eli jos on kilevetön ja uutena rakenteellisesti alle 15 km/h kulkeva avant, niin liikennevahingot menevät valtionkonttorin piikkiin samoin kuin puimureiden ja muiden maatalouskoneiden. Tämä tieto on liikennevakuutuskeskusksen lakimiehen kanssa käydyn kirjeenvaihdon perusteella.
Huomasitteko muuten että tällä ja edellisellä sivulla puhuttiin kevytkaskosta ja tapuolasta. Edellisellä sivulla vakuutus oli 160 eur ja sivua kääntämällä 40 eur. Hyvin hinnat elävät.