Valoa kansalle - 220 työvalot | AvantClub - Keskustelupalsta

jets

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.5.2010
953
0
16
Tommoiset työvalot tuli värkättyä avanttiin. Puuilosta olikohan 7,90€/kpl.

Taakse joutui laittamaan tuolleensa hieman oudosti kun majakka vie tilaa ja en halunnut tehdä uusia reikiä.

Hyvin valaisee ja 220:n vauhdin kanssa täysin riittävästi.
 

Liitteet

  • etuvalot-off.jpg
    etuvalot-off.jpg
    68,4 KB · Katselut: 2 823
  • etuvalot-on.jpg
    etuvalot-on.jpg
    40,5 KB · Katselut: 2 805
  • takavalot-off.jpg
    takavalot-off.jpg
    80,9 KB · Katselut: 2 789
  • takavalot-on.jpg
    takavalot-on.jpg
    62,8 KB · Katselut: 2 806
Itselläkin valojen päivitys menossa.

Kuvissanäkyvän kaltaiset on "rokulissa" kun oli jossain sikapäivillä pyöreät yhtä ledia tehokkaammat. (mutta varmaan kantikkaatkin paikkansa löytää)

Alkuperäisiin etutuikkuihin tinasin halogeenin kantoihin (hemmetin rst metalli, ei meinaa tina pysyä) biltemalaisista H3 polttimoista leikkaamani ledit.
Takatuikuissa ennestään bilteman hengettömät H3:t joiden tilalle tuli miniintheboxista hieman tehokkaammat H3 ledit.
Jalkatilan valo on viritteillä myös, eipähän tarvitse taskulampulla hakea jos jotain tipahtaa jalkatilaan.
 
Suosittelen valojen asennusta kuvan mukaisesti jos vähänkään ajelee mettäs. Oksat eivät vie valoja mennessään... Käytin olemassa olevia reikiä, tarvi vain pienet alumiinilipareet että sai valot kohilleen kulmiin. Taaksepäin on yxi valo keskellä. Kaikki 5x3 W ja ovat hyvin riittäneet sysipimeälläkin.
 

Liitteet

  • Avant220valot.jpg
    Avant220valot.jpg
    82,9 KB · Katselut: 2 508
syncro sanoi:
Suosittelen valojen asennusta kuvan mukaisesti jos vähänkään ajelee mettäs. Oksat eivät vie valoja mennessään... Käytin olemassa olevia reikiä, tarvi vain pienet alumiinilipareet että sai valot kohilleen kulmiin. Taaksepäin on yxi valo keskellä. Kaikki 5x3 W ja ovat hyvin riittäneet sysipimeälläkin.

Minäkin huomasin, että kaikki kaarien ulkopuolella olevat ulokkeet ovat tosi arkoja, oli kyse sitten valoista tai peileistä.

Kattomajakankin laitoin magneeteilla ja pistokkeella, jotta on helppo irrottaa, kun siihen on tarvis.
 
Maksimissaan saa olla jotain 80W kerralla päällä. LEDeillä sekin on melko mukavasti. Omassa 220 on 2x35W eteen ja 10W taakse, vekottimen omia valoja ei silloin edes huomaa. Lättänä LED-majakka vie muistaakseni 8W. Se on magneetilla kiinni mustaksi maalatussa teräslevyssä, joka vuorostaan kattopleksin pulteilla kiinni takareunastaan. On pysynyt mukana kärryssäkin, kun en aja koskaan yli 80 km/t.
 
Tilasin testiksi 4x10w Pureluxeja. 4A vievät virtaa yhteensä joten vielä on varaa sitten lisätäkkin tarvittaessa.
 
Eikös se ole lähemmäs 3A? 40w/12v=3,3A ja koneen ladatessa 40w/14v=2,8A.
Eli paljon jää vielä reserviin.
 
Kuinkahan paljon nuo työvaloledit oikeasti vievät virtaa,ainakin E27 ja GU10-
kantaiset vievät enemmän mitä luvataan.
Voi olla että virtalähteen teho "unohdetaan"
 
Akkulaturi ei kovin tarkasti näytä virtaa ja valotkaan siinä ei kunnolla toimi, kun laturi antaa yleensä virran pulsseina.
 
Laitoin 2kpl pureluxeja taaksepäin,ja hommasin eteen Luminalightsin 35w Scorpionit. Näkee sitten paremmin tulevaisuuteen. Tänään viimeistelin asennuksen,ja toimivatkin vielä. kun vähän vielä pimenee niin sitten pääsee säätämään. 90w on nyt lamppuja,eli ei pitäisi kyykyttää laturia vielä.
 

Uusimmat keskustelut