valoa pimeneviin iltoihin | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
STEFFE sanoi:
Volver sanoi:
Tarvitsee nyt ensin katsoa onko ne tehtaan 500€ led-työvalot oikeasti ihan onnettomat.

No ei ne lumet sulata mutta valaisevan ihan hyvin.
Ei todella valaise hvvin, ei millään asteikolla! Kohtalaisesti korkeintaan "vihreiden" lasien läpi tarkasteltuna. Olivat muistaaksen nuo mallit myös koneviestin vertailussa, eikä menestystä tulut sieltä myöskään. Hyvä asia on kun ottaa nuo valot, tulee valmiit johtosarjat asennettuna :)
 
QAku sanoi:
STEFFE sanoi:
Volver sanoi:
Tarvitsee nyt ensin katsoa onko ne tehtaan 500€ led-työvalot oikeasti ihan onnettomat.

No ei ne lumet sulata mutta valaisevan ihan hyvin.
Ei todella valaise hvvin, ei millään asteikolla! Kohtalaisesti korkeintaan "vihreiden" lasien läpi tarkasteltuna. Olivat muistaaksen nuo mallit myös koneviestin vertailussa, eikä menestystä tulut sieltä myöskään. Hyvä asia on kun ottaa nuo valot, tulee valmiit johtosarjat asennettuna :)

Ei mulla "vihreitä laseja" ole. Olen vain sitä mieltä että kyllä ne ovat minun tarpeisiin valaisseet ihan riittävin hyvin. En toki yleensä auraa öisin enkä muutenkaan yleensä harrasta konetoimintaa klo 21 jälkeen.

Valaisin tehoahan ei sinänsä koskaan voi olla liikaa. Mutta mikä on se oikea tarve?
 
Moikka!
Kävin joululomalla hakemassa Suomen Erikoistekniikasta Rovaniemeltä LED valoja Avantiin. Olin menossa hakemaan Bullboy 48W lamppuja, mutta tuli puheeksi, että haluan leveän valokeilan, niin sitten suositteli ehdottomasti näitä lamppuja. Käyttävät kuulemma kaivureissa näitä paljon. Näissä tuli mukana Deutch DT 2-pin liitin + vastakappale ja joihinkin lamppu malleihin se pitää ostaa vielä erikseen (7.90 € / kpl *2 kpl / lamppu), jos haluaa tuollaisilla liittimillä kytkeä. Tein uudet johdotukset lamppuja varten ja lisäsin alkuperäisen katkaisijan paneeliin ja releen kautta virrat lampuille. Mukavasti sai lamput katolle ja korkeus pysyi vielä majakan kanssa samoissa. Yksi lamppu tuli parin sentin päähän antennista eikä radioon ainakaan tullut mitään häiriötä.
Liitteenä on valvontakameran kuvaa pihaltani Avantin alkuperäisistä LED valoista ja sitten näistä uusista Lumina 50 W LED valoista. Minulla ei ollut Avantin omilla LED valoilla kuvaa, missä olisin pimeällä tehnyt lumitöitä, joten kuvat ei tietenkään ole vertailukelpoisia, mutta laitan kuitenkin tänne, niin helpottaa ehkä jonkun toisen lamppu valintaa, kun harvemmin pääsee näkemään miten ne valaisevat koneessa.
Kaverini kyllä kommentoi, "Onhan nuo kuin pienet matkatelevisiot" ja niinhän ne kyllä on, mutta kun tekniikka kehittyy ja lamput taas halpenee, niin vaihdetaan pienempi kokoiset tilalle :)

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/luminalights-50w-led-työvalo-10-30v/2020110051/
 

Liitteet

  • Valojen säätöä.jpg
    Valojen säätöä.jpg
    100,1 KB · Katselut: 3 149
  • Lumina 50 W LED valot.jpg
    Lumina 50 W LED valot.jpg
    97,3 KB · Katselut: 3 165
  • Avantin alkuperäiset LED valot.jpg
    Avantin alkuperäiset LED valot.jpg
    82,2 KB · Katselut: 3 140
  • Lumina LED valot edessä.jpg
    Lumina LED valot edessä.jpg
    134,8 KB · Katselut: 3 143
  • LED valot takana.jpg
    LED valot takana.jpg
    135,5 KB · Katselut: 3 138
Mä tykkään tuosta majakasta, näyttää "modernilta" ja siistiltä.
QAku sanoi:
Ei todella valaise hvvin, ei millään asteikolla! Kohtalaisesti korkeintaan "vihreiden" lasien läpi tarkasteltuna. Olivat muistaaksen nuo mallit myös koneviestin vertailussa, eikä menestystä tulut sieltä myöskään. Hyvä asia on kun ottaa nuo valot, tulee valmiit johtosarjat asennettuna :)

Tätä ajoin itsekin takaa, että on ne johtosarjat siellä. Ja vaikka maksaisin "turhaan" hinnanerotuksen kun otin halogenien tilalle ledit, ne on silti lumitöissä omien kokemusten perusteella paremmat valkoisemman valon takia, vaikka ne päätyisi koneen takakulmiin.
No, haen koneen kahden viikon päästä ja sitten sen näkee..

Voisi huvikseen laittaa koneeseen myös takavalot:
Ebay.com
 
Itse tilasin LED majakan ebayn kautta Kiinasta, kun tuntui ettei Suomesta mistään löytynyt mieluista. Majakan saavuttua seuraavalla viikolla tuli IKH:n lehti jossa vastaava malli edullisemmin mitä itselle tuli maksamaan :)
Huomasin eilen lumitöitä tehdessä (Oulussa "joutuu" tämän tästä lumitöihin), että kun kytkee nuo 4 kpl 50 W LED valoja päälle, niin puhaltimen puhallusteho melkein puolittuu (tohinasta päätellen).
 
Kartsa sanoi:
Itse tilasin LED majakan ebayn kautta Kiinasta, kun tuntui ettei Suomesta mistään löytynyt mieluista. Majakan saavuttua seuraavalla viikolla tuli IKH:n lehti jossa vastaava malli edullisemmin mitä itselle tuli maksamaan :)

IKHlta mä olen ostanut mun koneisiin noita. Hinta oli 199 muistaakseni.
 
Ostin Puuilosta led-paneelimajakan, 69eur. Sillä hinnalla oli pakko kokeilla.
Eiköhän tuo ole samaa Kiinan-kamaa mitä vaikka IKH:n halvat on.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=5090

En oo vielä muuta kuin pikkasen kokeillut ja hienohan se on. (enhän mä tommosta oikeasti juurikaan tarvitse mutta aikuinen mies on terve kun se leikkii vai miten se menikään :lol: )

Niin joo ja led-takavaloja saa vaikka Biltemasta parilla kympillä ja on vaikka minkälaista mallia.
 
Nuo Avantin omat halogeenit ovat näköjään ihan koristeet näkemisen suhteen, jäävät vielä osittain letkujen taakse molemmin puolin. Tuon oman Avantini katolla oli yksi tuntematonta merkkiä oleva Led-työvalo, joka olisi kyllä riittänyt kotipihan lumitöihin, mutta taakse ei mitään. Lisäksi silmää haittaa tuo keskeltä katon etureunaa ylöspäin töröttävä, melko iso lamppu.

Tilasin 3 kpl Hella Valuefit TS 1700 Ledejä, laitan ķaton etukulmiin (alapuolelle) yhdet ja taakse yhden. Kunhan tarkenisi värkätä paikalleen, niin näkee miten näkee...

Nuo 3 kpl 24 watin valoa kytken Avantin omien valojen tilalle, omat jää kokonaan pois käytöstä. Koneessani ei ole puomin kelluntaa, vaikka kytkin on, joten laitan sille kytkimelle 20W pikakiinnitteisen Led-majakan.
 
Nyt tuli valkeus. Kyllä olikin hyvä, leveä ja tasainen valokeila noissa Hellan työvaloissa. Ostaessa koneessa oli ilmeisesti tuo: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/arctic-killer-48w-50mm-led-tyovalo

Kahdessa Hellassa on paperilla tehoa saman verran, mutta käytännössä tuo Arctic Killer on vain keskellä pieneltä alalta yhtä tehokas kuin nuo Hellat kauttaaltaan. Eteen tuli siis kaksi ja taakse yksi. Etuvalot mahtuivat mukavasti katon alle kulmiin. Takavalo piti panna katolle, alla jäi liian pystyyn. Pitää kesällä värkätä pieni sovite niin, että sekin mahtuu katon alle. Mielestäni oikein hyvä hinta-laatusuhde noissa Hellan valoissa. Otin omat etuvalot pois käytöstä ja vedin johdot etuvaloilta lisävaloille. 20 W led-majakka tuli samalle sulakkeelle, mutta eri katkaisijalle ( puomin kellunta, jota koneessa ei ole). Johdoille pitää myös kesällä laittaa siisti kourut, nyt piti kylmässä tyytyä nippusiteisiin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis

Uusimmat keskustelut