Varastointi- vai sanotaanko väistötilaa | AvantClub - Keskustelupalsta

Leppis

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
2.10.2008
4 147
924
138
Tuli akuutti tarve väistötilalle, saattaa kyllä jäädä pysyväiseksi ratkaisuksi. Olisihan tuohon mahtunut 6x8 metrin halli, tuo 4x6 m oli nyt heti toimituksessa.
Noo saahan tämän laitettua ensi kesänä huutokauppaan (tupla hinta sieltä) ja uusi 6x8m tilalle.
Päädyin Landtek halliin noiden halppis hallien kertakäyttöisyyden takia. Yksi oli meilläkin jo romahtanut lumi kuormasta.
Yksi mikä on varma, tyhjällä tilalla on taipumus täyttyä!
20211126_155124.jpg
 
Näyttää hyvältä.
mulla on kanssa saman valmistajan halli, muuten oli ok mutta pystytysohje oli ilmeisesti tehty jo sata hallia pystyttäneelle.
vahva runko verrattuna kiinalaisiin
 
Tuli akuutti tarve väistötilalle, saattaa kyllä jäädä pysyväiseksi ratkaisuksi. Olisihan tuohon mahtunut 6x8 metrin halli, tuo oli nyt heti toimituksessa.
Noo saahan tämän laitettua ensi kesänä huutokauppaan (tupla hinta sieltä) ja uusi 6x8m tilalle.
Päädyin Landtek halliin noiden halppis hallien kertakäyttöisyyden takia. Yksi oli meilläkin jo romahtanut lumi kuormasta.
Yksi mikä on varma, tyhjällä tilalla on taipumus täyttyä!katso liitettä 6382
Hyvännäköinen halli ja paljon ryhdikkäämpi kun mun muutaman satasen vastaava... :) Miten tuo on ankkuroitu maahan?
 
^ en mä noita keräile :cool:
Kiiloilla on maassa kiinni, tosin lyhensin niitä, kun kallio tuli vastaan.
Hyvä asnnusvideo
 
  • Tykkään
Reaktiot: VILLE66
Tulisko tuon hallin mukana myös maapläntti, tyhjä sellainen, johon sen voisi sijoittaa?
Olis tarvetta täällä mökkiprojektin puitteissa, kun alkaa olla aika tyhjentää sisätilat kaikesta sinne varastoidusta __romusta__ :rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Tuli akuutti tarve väistötilalle, saattaa kyllä jäädä pysyväiseksi ratkaisuksi. Olisihan tuohon mahtunut 6x8 metrin halli, tuo 4x6 m oli nyt heti toimituksessa.
Noo saahan tämän laitettua ensi kesänä huutokauppaan (tupla hinta sieltä) ja uusi 6x8m tilalle.
Päädyin Landtek halliin noiden halppis hallien kertakäyttöisyyden takia. Yksi oli meilläkin jo romahtanut lumi kuormasta.
Yksi mikä on varma, tyhjällä tilalla on taipumus täyttyä!katso liitettä 6382
Itselläni on 8*10 metriä ollut jo muutaman vuoden voin suositella. Minä otin vielä korkeudesta metrin pois jo tilaus vaiheessa, sillä sai vielä tingittyä hinnastakin pois. Pystytys vaiheessa Avantti korvasi tikkaat. Ankkuroinnissa on kierrepaalut kova sana, jos ei tule kallio vastaan niin kuin Leppiksellä ja minulla oli myös kallio kiusana. Pressun veto yli onnistuu Avantin vinssillä
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Jos nyt karkeasti heittäisin että 4x vastaavan kokoisen kiinalaisen hinta. Ainakin itsellä näin toki 250kg laskennallisella lumikuormalla tämä kotimainen.
 
Hankintahinta näihin on minusta sivuseikka vielä tämänpäivän suomessa. Lupakustannukset ja muu paperisota jarruttaa kaiken kevyen rakentamisen kasvua. Toivotaan jotta lakiesitys toissijaisten rakennusten luvittamisesta tulisi joskus voimaan. On nämä kunnolliset sääsuojat huomattavasti turvallisempia sekä paremman näköisiä kuin joidenkin itse värkkäämät suojat mitä täällä meilläkin näkee. Moni ei vain tiedä vaikka olisi kuin itse tehty valokate/pressuhärdelli, niin sekin vaatii aina luvan ja vahingon sattuessa itselle tai muille nämä asiat tutkitaan todella tarkasti.

On todella asiallinen halli tämä ja itsellä olisi samanlainen jo pihalla jos sen saisi tehdä maalaisjärjen avulla ja siitä ilmoitus kaupungille.
 
Itse kanssa kesällä pystytin tuollaisen 4x10m Landtekin hallin. On kyllä tukevan oloinen noihin halppis halleihin nähden. Kierrepaaluilla ankkuroin maahan ja vinsillä vedin pressun paikoilleen. Huomannut syksyn mittaan, että pressuun kertyy melkoisesti kondenssivettä ja kastelee alla olevat tavarat.
 

Liitteet

  • IMG_20210630_194839.jpg
    IMG_20210630_194839.jpg
    6,3 Mt · Katselut: 105
Appiukolta linttasi kiinalainen pressuteltta asuntovaunun päälle. Onneksi ei tullut lommoja suurempia vahinkoja, mutta oli vain tuurista kiinni. Helpolla tulee alumiinipeltiin reikä ja sitten alkaa ongelmat. Siinä tapauksessa oli kyse vaan muutaman tonnin Hobbystä, mutta onhan se vähän naurettavaa, kun porukka säilöö kymmenien tuhansien arvoisia vaunuja, autoja, veneitä, koneita ym. muutaman satasen kiinalaisen teltan alla. Sitten itkettää, kun teltta linttaa lumikuorman alla.
 
  • Surullinen
Reaktiot: Leppis
Kyllä täällä länsirannikolla ainakin tänä syksynä oli lämpö tuossa +5 asteen tuntumassa melko kauan ja silloin kyllä teltta hikoilee melkoisesti.
Valmistajan kanssa keskustelin asiasta ja kysyin voisiko kaaren alarautaan kiinnittää aluskatteen, mutta sanoi ettei kaariin saa kiinnittää mitään poraruuveilla tai vastaavilla, heikentää kuulemma rakennetta.
 
Mulla ollut vuoden ja ongelmaa ollut parina päivänä, tuulen suunnalla on kanssa aika iso merkitys tuohon. Voi olla että sekin vaikuttaa että toinen pääty kokonaan auki.
Mietin jos laittaisi noin metrin kaistan tuuliverkkoa kiertämään avointa päätyä.
 

Uusimmat keskustelut