viestit | AvantClub - Keskustelupalsta

kaik

Jäsen
Keskustelun aloittaja
9.3.2009
31
0
6
Moi, onkos nyt ollu planeettalaisilla kiireitä kun ei oo uusia viestejä näkyny, 16 päivä ollu viimeiset. Piha ja puutarha osastolla on kyllä pinnoiteltu sokkelia.
terv. Kaik
 
Tämä hiljaisuus on todennäköisesti minun syyni - ANTEEKSI! :oops:
Menin työlaite osiossa kyselemään niittomurskaimen käytöstä ja ominaisuuksista.
Nyt tietysti KAIKKI Planeettalaiset ovat ajamassa niittomuskaimillaan,raportoidakseen
laiteen ominaisuuksista ja käytöstä minulle tuoretta tietoa. On sanottava;Kyllä on
tunnollista porukkaa!!
Toivottavasti pystyn joskus korvaamaan vaivannäkönne kertomalla jotakin hyödyllistä
täällä Planeetalla.
 
Pitää tunnustaa että olen laistanut tästä ihan niittomurskaimen puuttuessa - itsekkäästi olen kattellut tallissa jököttävää KOVAn lumilevyä
ja pohtinut jotta josko tuo kestäisi avantin nokalla sopivasti adapteroituna. Levy kilkkeineen on tullut vuosia sitten ruohonleikkurin mukana
mutta sille ei ole löytynyt käyttöä kun A ja sorakauha on vaikuttanut uskottavammalta vehkeeltä lumen luontiin :)

Onko raadilla kokemuksia tai arviota tämmösen levyn kestävyydestä avantin kanssa? Avantin oman levyn näkeminen kertoisi jotain - pitäs muistaa ottaa asiaksi ja käydä kaupassa vertaamassa originaaliin...
 
-Edellä kirjoittamani on tietysti vain huumoria ja sana helinää.

Asiaan! Lumilevysi kestävyyteen en uskalla ottaa kantaa,mutta Avantin puskulevy
on tukeva rakenteeltaan ja materiaaliltaan. Verrattuna mönkijöihin saataviin lumilevyihin
painoltaankin varmaan 3-4 kertainen. Lumitöissä puskulevy on kyllä kätevä. Minulla niitä
on kaksi, toinen Avanttiin ja toinen vähän isompaan koneeseen, molemmat tunnen kovasti
tarpeellisiksi. Avantin levy on mitoitettu toimimaan myös raskaammille materiaaleille. Jos
käytät levyäsi vain lumen työntöön pihamaalla niin kyllä siihen varmaan kevyempikin vaihtoehto
passaa. Kun sovitat levysi Avanttiisi niin samallahan sitä voi rautaa lisäämällä vähän jämäköittää jos
näkee tarpeeliseksi.
 
Komppaan edellistä. Avantin puskulevy on tukeva ja sopii lumea kovemmankin materiaalin lykkimiseen. Itse hommasin viime talvena lumilevyn kun kyllästyin sorakauhalla näpertelyyn. Lumilevyllä pihan tyhjäsi lumesta murto-osassa siitä ajasta mitä kauhalla meni. Jälkikin on parempaa.

Avantin puskulevyn hyvä puoli on sen hydraulinen kääntö. Se on ihan ehdoton lumitöissä vähänkin ahtaammissa paikoissa. Toki jos jotain isoa kenttää tyhjää, niin levyn kääntö ei ehkä ole yhtä tärkeää. Itse kääntelen ja säätelen levyn kulmaa lumitöissä tuon tuostakin.

Puskulevyn hinta on jotain tonnin kieppeillä. Kannattaa harkita kuinka paljon omatekoseen alkaa uhraamaan aikaa ja vaivaa. Itse laskeskelin, etten saisi vastaavaa tehtyä paljoakaan halvemmalla kun en saa mistään materiaalia "työsuhde-etuna". Puskulevyn hydraulisylinterin täytyy jaksaa pitää levyn kulma paikallaan vaikka toiseen päähän kertyisikin enemmin tavaraa. Sylinteriksi ei siis sovi ihan pikkuinen sylkky. Sopiva hydraulisylinteri tykötarpeineen maksaa jo melkoisesti kaupasta uutena haettaessa.
 

Uusimmat keskustelut