Alulavainen peli on ollut raksa/piha autona edelliset viisi vuotta ja on melko kovaa kyytiä saanut. Ulkopellit ovat perunasäkin tapaisia, sisusta aivan kaamea ja sähköt sitä sun tätä. Mekaniikka ja kone sen sijaan tuntuu vetreämmältä kuin sisaressaan. Täydellinen varaosapakkaus siis. Akselit, vaihteistot ja moottori jemmaan ja loput roskikseen.
Mulla on vetämässä valmistajalle kaino pyyntö muutosluvalle lt 55 etuakselin kantavuuden suhteen. Nelikossa kun on 50 kg vähemmän kantavuutta etuakselilla (1950 vs 1900 kg) Jos tuon vetävän akselin saisi siihen paripyöräiseen, niin kantavuutta olisi riittävästi. Nyt kun saisi kipillekin hydrauliikan.
Nelikon ja takatuupparin vaihteistot ovat saman mittaiset ja jakolaatikko on vaihteiston perässä ja akseliväli on sama kuin sinisessä, joten kardaanienkin pitäisi käydä. Vahva usko elää että osat menisivät miltei heittämällä :?
Nyt on tullut huristeltua muutama sata km näillä siirtomatkoja ja kiitos kysymästä, ovat muuten mukavia, mutta aavistuksen äänekkäitä. Palarengas antaa vähän värinöitä yli 60 vauhdissa, jotka ovat ajaneet tietävät. Maastossa en ole vielä käynyt kovin syvällä, kun pitää ensin huoltaa moottori, ettei mene rikki lämmitessään, kun on vahva epäilys että näillä jää kiinni aiempaa paljon syvemmälle ja pidemmäksi aikaa.
Ville: mulla on visio sävyistä; runko + alaosa ajovalojen yläreunan pokkauksen tasolle harmaa, siitä räystääseen vihreä ja katto valkoinen tai jos oikein innostuu niin punainen.